• AUTO

    Οδηγούμε το εξηλεκτρισμένο Honda HR-V!


    Στην 3η του γενιά είναι αποκλειστικά υβριδικό αλλά παραμένει ποιοτικό και με ουδέτερη οδική συμπεριφορά όπως όλα τα Honda.

    Από την πρώτη ματιά εγκλωβίζει το βλέμμα σου με το διαφορετικό του σχέδιο. Υποκειμενικό αν σου αρέσει ή όχι και εδώ οι γνώμες διίστανται το σίγουρο είναι πως δεν περνά απαρατήρητο. Επιπλέον το σχέδιο του είναι εξαιρετικά πρακτικό όσον αφορά στην εκμετάλλευση των χώρων επιβατών και αποσκευών. Το μάτι σταματά προς τα πίσω όπου τα λεπτά φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια LED λωρίδα δημιουργώντας μια ξεχωριστή οπτική υπογραφή. Μπαίνοντας στο εσωτερικό η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό σου είναι: «Ποιότητα Honda».

    Kάθε σημείο του ταμπλό, κάθε διακόπτης, κάθε χειριστήριο αποπνέει φινέτσα και αντοχή. Η σχεδίαση είναι απέριττη με την οθόνη αφής των 9,0 ιντσών με τα εντυπωσιακά γραφικά και το εύχρηστο μενού (επιτέλους!) να συνεπικουρείται από περιφερειακούς διακόπτες. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0 ιντσών με επίσης ξεχωριστά γραφικά και ευδιάκριτη πληροφόρηση.

    Δίνουν χαρακτήρα οι περιστροφικοί διακόπτες στις γωνίες του ταμπλό που αυξομειώνουν τον αέρα στην καμπίνα επιβατών. Το HRV διαθέτει μοχλό ταχυτήτων για την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ενώ υπάρχουν και τρεις επιμέρους χαρτογραφήσεις: Economy, Normal, Sport).

    Οι θέσεις για μικροαντικείμενα, οι θύρες USB και οι ποτηροθήκες ολοκληρώνουν την εικόνα. Σημαντικό ρόλο στην αίσθηση άνεσης που νιώθουν οι επιβαίνοντες παίζει η απόσταση που έχει η οροφή από τα κεφάλια τους. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85m, 100kg) άνετα καθόμουν πίσω του χωρίς συμβιβασμούς. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 319lt και αυξάνεται με την μετατόπιση των πίσω καθισμάτων.

    Οδηγώντας το HRV η ποιοτική αίσθηση των υλικών μεταφέρεται στις ήπιες αντιδράσεις της ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) στην κύλιση, στην ηχομόνωση. Ταυτόχρονα η ακαμψία του πλαισίου και το σετάρισμα της ανάρτησης, κολακεύουν την άνεση αλλά και την αίσθηση του τιμονιού.

    Το HRV έχει φτιαχτεί για να κινείται ηλεκτρικά όσο περισσότερο γίνεται και να εξοικονομεί καύσιμο, προσφέροντας αθόρυβες αγχολυτικές μετακινήσεις. Σ’ αυτό τα καταφέρνει περίφημα. Η υβριδική μηχανή αποδίδει ισχύ 131PS και 253Nm ροπής.  Πυρήνας της μηχανής ένας θερμικός ατμοσφαιρικός i-VTEC κινητήρας 1.5lt που λειτουργεί με θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Η κατανάλωση που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 7,4lt/ 100km τιμή αποδεκτή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεδομένου ότι ταξιδέψαμε αρκετά με συνεχή χρήση κλιματισμού.

    Εντός πόλης λόγω του υβριδικού χαρακτήρα η κατανάλωση πέφτει στα 6 lt/100km. Το HRV είναι προσθιοκίνητο και δεν έχει αλλαγές ταχυτήτων. Η ισχύς μεταφέρεται μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης eCVT που δεν έχει γρανάζια ή μηχανισμό ιμάντα. Αντίθετα λειτουργεί με τον ένα ηλεκτρικό κινητήρα και έναν συμπλέκτη. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών. Εάν πατήσεις τέρμα το γκάζι το κιβώτιο παράγει έντονο θόρυβο αυτό εν μέρει φρονώ πως είναι συνειδητή επιλογή της Honda για να νιώθεις ότι τέτοια χρήση είναι παράταιρη προς το υβριδικό πνεύμα του οχήματος.

    Η οδική του συμπεριφορά είναι οικογενειακή, ισορροπημένη, ασφαλής. Δεν φέρει λογότυπο «R» ούτε προβλέπεται τέτοια έκδοση για το HRV. Αντίθετα έμφαση έχει δοθεί στην παραμετροποίηση του ολοκληρωμένου πακέτου Honda Sensing με γνώμονα την μεγιστοποίηση της οδικής ασφάλειας. Με απόσταση 19cm από το έδαφος και ενδοτική ανάρτηση το HRV πάει χωρίς δισταγμούς σε χωματόδρομους και δεν θα προβληματίσει κατεβαίνοντας σε μια δύσβατη παραλία. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία αυτή είναι πολύ έντονος ενδεικτικά αναφέρουμε τα Toyota CHR, Peugeot 2008/3008 και Nissan Qashqai που πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda HRV

    Υβριδική μηχανή: 131 PS, 253 Nm

    ΚΙΒΩΤΙΟ: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης e-CVT

    Κίνηση: Εμπρός

    Τελική ταχύτητα: 170 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,4 lt/100 km

    Ρύποι CO2: 122 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

    Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.340/1.790/1.582 mm

    Μεταξόνιο: 2.610 mm

    Χώρος αποσκευών: 335 – 1305lt (διθέσια διαμόρφωση)

    Βάρος: 1.380 kg

    Τιμή: 33.800 ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΕΚΟ Acropolis Rally Road Safety Truck: Επέστρεψε από την Κρήτη!

     



    ΣΧΟΛΙΑ