Στη Mercedes εκτιμούν ότι υπάρχει χώρος ανάμεσα στην επαναφορτιζόμενη C400e 4matic των 377PS και στην πισωκίνητη επαναφορτιζόμενη C63 S e Performance για μια τετρακίνητη έκδοση AMG με ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυαστικής απόδοσης 421PS.
Εκ των οποίων τα 408 από το θερμικό υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα.
Λόγω ίδιας απόδοσης έψαξα να βρω τις διαφορές που έχει από το αντίστοιχο σύνολο της Α45AMG. Καθότι η σειρά C στηρίζεται σε πισωκίνητη πλατφόρμα ο εν λόγω κινητήρας είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα εξ΄ ου και έχει κωδικό M139l (όπου το “l” σημαίνει “longitudinal”). Επίσης ο κινητήρας της C43 AMG είναι ο πρώτος παγκοσμίως σε παραγωγή που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων (electric exhaust – gas turbocharger). Ναι θυμίζει το MGUH της Formula 1 και στοχεύει στην άμεση απόκριση του turbo σε όλο το φάσμα στροφών.
Η C43 AMG διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια (RSG) που μπορεί να προσφέρει επιπλέον 13 ίππους (10 kW) boost για μικρό χρονικό διάστημα. Η ροπή του θερμικού κινητήρα είναι 500 Nm στις 5.000rpm και μεταφέρεται στους 4 τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων. Η αναλογία kg/PS είναι στο 4.4, πράγμα που καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την οδηγική εμπειρία. Οι επιδόσεις, ο δραματοποιημένος ήχος και το εξωπραγματικό κράτημα συνθέτουν μια εικόνα για πραγματικούς petrolheads.
Ο/η ανυποψίαστος/η θα ενθουσιαστεί με το κόκκινο χρώμα στις ζώνες και αυτόματα θα προσπαθήσει ν’ ανεβάσει story. Αν εντωμεταξύ πατήσεις το γκάζι θα πέσει ζόρι. Η C43 AMG δεν είναι η «Mercedes του θείου», πρόκειται για αθλητή με αντικοινωνικές επιδόσεις. Θέλει για τα 0 – 200km/h όσο σου πήρε για να διαβάσεις ξανά αυτή την πρόταση (17sec). Με ανάρτηση AMG ride control προσαρμοζόμενης απόσβεσης για ιδανικό συνδυασμό άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, σύστημα διεύθυνσης AMG με παραμετρική υποβοήθηση για ακριβή και άμεση αίσθηση αλλά και πίσω άξονα με ενεργή τετραδιεύθυνση (rear-axle steering) για αυξημένη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα στις υψηλές.
Τα φρένα είναι υψηλής απόδοσης AMG με διάτρητους και αεριζόμενους δίσκους. Τα ελαστικά διαστάσεων 245/35/20 μπροστά και 265/30/20 περιορίζουν την άνεση αλλά και την ασφάλεια σε δρόμους με κακοτεχνίες. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του Επιλογή προγραμμάτων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual) που επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Μπορείς να κάνεις συνδυασμούς με κινητήρα στο Sport και ανάρτηση στο Comfort. Αξίζει να τονιστεί πως αν αφήσεις τον κινητήρα στο Comfort, πατάς τέρμα γκάζι και το σύστημα ανταποκρίνεται μετά από 1 sec. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε επίσης πανοραμική οροφή, head-up display, ηχοσύστημα Burmester και επένδυση αλκαντάρα στα καθίσματα.
Στον αυτοκινητόδρομο η Mercedes σε ταξιδεύει άνετα αν θες, αλλά λογικά δε θες. Αντίθετα «μπαίνεις στην πρίζα» για αταξίες και αλητείες με γκαζιές και φασαρίες. Οι τέσσερις χρωμιωμένες εξατμίσεις υποψιάζουν τους followers ότι ακόμη κι αν κάνει δεξιά, δεν προσπερνάς χωρίς συναίνεση. Ο οδηγός έχει στο δεξί του πόδι τόση δύναμη που μπορεί να συμπεριφέρεται αντικοινωνικά. Τα φρένα, γραμμικά και ανθεκτικά εμπνέουν εμπιστοσύνη, «δαγκώνοντας» ακριβώς όσο περιμένεις. Σε δρόμο με στροφές αρχίζουν τα ωραία. Η C43 είναι ακριβής στις αλλαγές πορείας, προβλέψιμη και ουδέτερη.
Καλοζυγισμένη, δεν υποστρέφει, ούτε υπερστρέφει εκτός κι αν βγάλεις τα ηλεκτρονικά επιλέγοντας ESP Sport ή off. Εκεί γυρνάει αλλά το εμπρός μέρος γρήγορα σε τραβάει μπροστά, οι γωνίες είναι μικρές, αν θέλετε drift δείτε τη C63. Η στεφάνη του τιμονιού έχει το ιδανικό πάχος για να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Αυτό είναι απαραίτητο για να νιώθεις τι κάνουν οι τροχοί. Όχι τόσο χρήσιμο στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς δεν κάνουν τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από τη δουλειά τους. Πολύ δύσκολα θα γλιστρήσει ή θα σπινάρει κάποιος τροχός, ώστε να αξιοποιήσεις την πληροφορία για να διορθώσεις.
Συνολικά πρόκειται για μια εκδοχή της C Class που πάει πολύ γρήγορα, πολύ εύκολα και απευθύνεται σε όσους θέλουν γκάζια χωρίς νάζια. Δεν ενέχει δράμα, τα κάνει όλα αβίαστα και αν είστε έτοιμοι για παραχωρήσεις όσον αφορά στην άνεση αποτελεί μια σπορ επιλογή αξιώσεων. O ανταγωνισμός είναι έντονος από την BMW M340i XDrive και το Α5 TFSI Quattro Stronic.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes C43 AMG 4 matic
Κυβισμός: 1.991 cc
Ισχύς: 408PS/6750 rpm +10kw (13PS)
Ροπή: 500 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων AMG Speedshift
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.791 / 1824 / 1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Χώρος αποσκευών: 455 lt
Βάρος: 1865 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,6 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 11 lt/100km
Εκπομπές CO2: 196 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 545 ευρώ
Τιμή: 84.700 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στέφανος Αγιάσογλου (ΟΣΥ): «Δεν αλλάζουμε απλά τον στόλο μας, αλλάζουμε τεχνολογία» – Επενδύσεις άνω των €2,5 δισ. στις αστικές συγκοινωνίες
- Eurovision: Πέρασε στο…παρά πέντε η Κλαυδία με την Αστερομάτα – Εντυπωσίασε με την μοναδική της εμφάνιση – Όσα έγιναν στον β’ ημιτελικό
- Chanel J12 Midnight Blue: Η επανεφεύρεση του χρόνου
- Ανδρέας Σιάμισιης (Helleniq Energy): Αισιοδοξία για το 2025, trading από τη Γενεύη και τι αλλάζει στη στρατηγική για το μέλλον
