• AUTO

    Οδηγούμε τη Mercedes A35 AMG

    • Του Άγγελου Πάρχα

    Mercedes AMG A35


    Όταν η κατανάλωση μετριέται σε χαμόγελα ανά λίτρο, οι επιδόσεις δεν είναι νούμερα και η ζωή ομορφαίνει.

    Η Mercedes είναι συνυφασμένη με την πολυτέλεια, την άνεση και σε ειδικές περιπτώσεις όπως η F1 και οι εκδόσεις AMG με τις καταιγιστικές επιδόσεις. Μια τέτοια ειδική περίπτωση είναι η A class όταν τα τρία γράμματα AMG κάνουν την εμφάνισή τους, εκτοξεύοντας επιδόσεις και απόδοση σε υψηλό επίπεδο. Το μοναδικό hatchback της εταιρίας έχει δυο γρήγορες εκδόσεις: A35 AMG και A45s AMG. Η ανανεωμένη εμφάνιση (facelift) διατηρεί χαμηλό προφίλ και κρύβει πολύ καλά τον ανήσυχο χαρακτήρα. Πλέον το εμπρός μέρος κοσμεί η μάσκα με την γρίλια AMG με κάθετες γραμμές δίπλα στο σήμα.

    Ο προφυλακτήρας ακολουθεί σχεδιαστική γραμμή που θυμίζει F1, με τμήματά του να διαμορφώνουν κατάλληλα την ροή του αέρα ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη ψύξη του κινητήρα αλλά ταυτόχρονα να μειώνεται και η μετωπική επιφάνεια αντίστασης. Στο καπό το έμβλημα AMG και οι τονισμένες γραμμές ενισχύουν το μοτίβο της αθλητικής εμφάνισης του αυτοκινήτου. Στα ελαφρώς φαρδύτερα  πλαϊνά φτερά αναγράφεται διακριτικά «TURBO 4MATIC» οπότε οι πιο υποψιασμένοι – ενημερωμένοι θα καταλάβουν περί τίνος πρόκειται.

    Ζάντες αλουμινίου AMG 19″ πέντε διπλών ακτινών χρώματος μαύρο-ασημί με ενισχυμένες διάτρητες δισκόπλακες στο εσωτερικό τους. Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και μαρσπιέ κάτω από τις πόρτες σε μαύρο χρώμα, σκουρόχρωμα τζάμια για τους πίσω επιβάτες για ιδιωτικότητα και προστασία από τις ακτίνες του ηλίου.

    Η αεροτομή πάνω από το πίσω τζάμι είναι μικρή σε διαστάσεις για την έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας, υπάρχει όμως δυνατότητα ως έξτρα εξοπλισμός και μεγαλύτερων διαστάσεων πιο «κραυγαλέας» σχεδίασης για εκείνους που επιθυμούν να αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του Α35.

    Διαιρούμενα στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα led και ανακλαστικά οριζόντιας διάταξης στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα. Το κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα, διαθέτει σπορ σχεδίαση διαχύτη και περιέχει στα άκρα του δύο μεγάλης διαμέτρου στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης οι οποίες «δένουν» ομοιόμορφα με το υπόλοιπο κατά τα άλλα διακριτικό πακέτο αεροδυναμικής εμφάνισης.

    Με χαρά μικρού παιδιού μπαίνουμε στο εσωτερικό το οποίο συνδυάζει εκλεπτυσμένη ποιότητα με στοιχεία πολυτέλειας και τεχνολογίας, όπως αρμόζει άλλωστε στην φιλοσοφία της εταιρίας με το αστέρι. Αίσθηση αρχοντικού «βάρους» στην πόρτα  και εύκολη πρόσβαση παρά το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου (104mm) λίγο πάνω από το οδόστρωμα. Καθίσματα μπάκετ AMG από συνθετικό δέρμα ARTICO μαύρο και ύφασμα μικροϊνών μαύρο DINAMICA με κόκκινες ραφές προσφέρουν πλευρική στήριξη και είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με μνήμες, εξασφαλίζοντας την ιδανική ρύθμιση θέσης οδήγησης.

    Ποιοτικά υλικά καλής συναρμογής στο ταμπλό, στις πόρτες, στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι χωρίς τριγμούς. Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργειών με επίπεδο κάτω μέρος, κουμπιά AMG για την επιλογή προφίλ οδήγησης και την απενεργοποίηση του ESP, paddles για την αλλαγή σχέσεων χειροκίνητα, ενώ μικρή δυσκολία προκαλούν τα κουμπιά αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας και το adaptive cruise control τα οποία χρήζουν εξοικείωσης.

    Ψηφιακή οθόνη οργάνων (alldigital) 10,25″ , με αρκετά προφίλ εξατομίκευσης ώστε ο οδηγός να βλέπει όλες τις πληροφορίες που εκείνος επιθυμεί στα χρώματα και στο μοτίβο της αρεσκείας του. Άλλη μια οθόνη 10,25″ στην κεντρική κονσόλα, η οποία έχει καλή απόκριση στην αφή, εύκολο-εύχρηστο μενού και ασύρματη σύνδεση κινητού (Apple car play & Android auto) για αξιοποίηση των εφαρμογών όπως χάρτες και μουσική.

    Από την οθόνη, ρυθμίζεται και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές με διαφορετικά χρώματα για κάθε γούστο, δίνοντας ευχάριστη νότα στις βραδινές βόλτες. Διαθέτει ασύρματη φόρτιση , θύρες USB και αποθηκευτικούς χώρους ανάμεσα στα καθίσματα λόγω και της απουσίας του λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος κλασσικά πλέον τοποθετείται πίσω από το τιμόνι στην θέση του λεβιέ υαλοκαθαριστήρων.

    Οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ ο χώρος των πίσω επιβατών είναι ελαφρώς περιορισμένος για τα πόδια τους και για άτομα μεγάλου ύψους η οροφή παραμένει κοντά στο κεφάλι παρόλο που έχει δοθεί κλίση στην πλάτη του καθίσματος. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε πως οι χώροι είναι το δυνατό σημείο του A35, που μεταξύ μας ελάχιστα μας προβλημάτισε.

    Ο χώρος αποσκευών στα 355 lt είναι επαρκής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων σε περίπτωση που χρειαστεί να φορτώσουμε ογκώδη αντικείμενα. Η ηλεκτρική ηλιοροφή επιτρέπει σε φως και αέρα να εισέλθουν μες την καμπίνα και είναι ένα στοιχείο που δίνει στους επιβάτες αίσθηση ελευθερίας για ακόμη μεγαλύτερη απόλαυση του ταξιδιού.

    Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του Α35 βρίσκεται κάτω από το καπό. Ένας δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 306 PS/400 Nm. Με την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος, η ισχύς αυξάνεται ελαφρώς έχοντας επιπλέον 10 kW/14 PS, βελτιώνεται η απόκριση στις χαμηλές στροφές και μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

    Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε ως τους Δελφούς και πίσω με την A35 AMG χωρίς ανεφοδιασμό με την κατανάλωση να μένει σε μονοψήφια επίπεδα. Οι επιδόσεις είναι συναρπαστικές, επιτάχυνση 0-100km/h σε 4,7 sec και τελική ταχύτητα 250 km/h.

    Η τετρακίνηση AMG Perfomance 4MATIC συνδυάζει βέλτιστη πρόσφυση λόγω της συνεχούς μεταβλητής κατανομής της ροπής στρέψης μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα – από αμιγή κίνηση στους μπροστινούς τροχούς έως και σε αναλογία 50:50. Για τις αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων έχει επιλεγεί το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 8G (8 σχέσεων), χάρις στο οποίο επιτυγχάνεται αδιάκοπη επιτάχυνση καθώς η επόμενη σχέση είναι ήδη προεπιλεγμένη. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύνολο το οποίο καθιστά απολαυστική την οδήγηση.

    Ο ήχος παραπέμπει σε πολεμική μηχανή, με σκασίματα από τις εξατμίσεις και ένα γουργουρητό που είχαμε λησμονήσει σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά κατακλύζουν την αγορά αυτοκινήτου. Η λειτουργεία «RACE START» κάνει εκρηκτική την εκκίνηση, ζορίζοντας ελαφρώς τον αυχένα μας, καθώς νιώθεις πως τρως «κλωτσιά» όταν αφήνεις το πεντάλ του φρένου και το αυτοκίνητο ξεκινά να επιταχύνει. Μέσω του περιστροφικού διακόπτη στο τιμόνι, μπορείς να επιλέξεις το προφίλ οδήγησης που επιθυμείς: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual.

    Αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα προσαρμόζοντας την απόδοση είτε για οικονομία καυσίμου, είτε για μέγιστη απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, αλλάζει επίσης η απόκριση του κιβωτίου ταχυτήτων, η σκληρότητα της ανάρτησης, το «βάρος» του συστήματος διεύθυνσης και ακόμη και ο ήχος που φτάνει στα αυτιά μας. Μην μπορώντας να παραμείνουμε ήρεμοι, εντός επιτρεπτών ορίων βεβαίως, η μέση κατανάλωση καυσίμου στο πλαίσιο της δοκιμής μας ήταν στα 8,8 lt/100km, νούμερο που δύσκολα πέφτει πιο χαμηλά αλλά δύσκολα ξεπερνά και τα 10 lt/100km σε γρήγορο ρυθμό.

    Στο υψηλό επίπεδο οδηγικής εμπειρίας μεγάλο ρόλο παίζει και η ανάρτηση AMG. Σπορ ρύθμιση, ενώ είναι σχεδιασμένη για οδήγηση τόσο σε γρήγορες καμπές όσο και σε πιο «σφιχτό» επαρχιακό δίκτυο όπου ο ρυθμός εναλλαγής πορείας είναι πιο απαιτητικός.

    Παρέχει άνεση στην λειτουργία Comfort για την καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού αποσβένοντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να «κουράζει», ενώ επιλέγοντας Sport/Sport+ γίνεται πιο σφιχτή εξασφαλίζοντας μηδαμινή πλευρική κλίση, ξεδιπλώνει πλήρως την δυναμική του αυτοκινήτου χαρίζοντας απόλαυση και κορυφαία οδηγική ευστάθεια με τον οδηγό να νιώθει ασφαλής και χαρούμενος με ένα μόνιμο χαμόγελο στο πρόσωπό του, τρόπος ψυχοθεραπείας θα έλεγε κανείς. Στόχος μας δεν ήταν να φτάσουμε το A35 στα όριά του τα οποία είναι πολύ πιο πάνω από τα όρια της νομιμότητας, θα θέλαμε πολύ όμως εντός πίστας σε ασφαλές περιβάλλον χωρίς κίνηση και απρόβλεπτους παράγοντες να την πιέσουμε πέρα από τα όρια.

    Το ηλεκτρομηχανικό παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές, άμεσο και ακριβές, επιτρέποντας στον οδηγό να σημαδέψει σωστά χωρίς μεγάλη προσπάθεια, ενώ ανάλογα η αίσθηση του τιμονιού γίνεται πιο άμεση όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Η Α35 νιώθει άνετα στις γρήγορες καμπές, είναι παιχνιδιάρα στις κλειστές στροφές, απολαυστική στα πατημένα με εναλλαγές πορείας και αρκούντως Mercedes στο ταξίδι!

    Εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας. Διαθέτει περιμετρικά κάμερες 360ο ώστε να διευκολύνεται το παρκάρισμα ενώ μέσω της οθόνης βλέπουμε αντικείμενα, εμπόδια και πεζούς που χωρίς τις κάμερες θα ήταν πιο δύσκολο να αναγνωρίσουμε.

    Υποβοήθηση νεκρού σημείου, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό σύστημα αυτόματο φρεναρίσματος, cruise control – σύστημα ρύθμισης ταχύτητας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα εντοπισμού ορίων ταχύτητας, προσαρμοζόμενος φωτισμός – adaptive highbeam assist plus, ενεργό σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, σύστημα προστασίας πεζών, σύστημα υποβοήθησης πρόληψης πρόσκρουσης COLLISION PREVENTION ASSIST και άλλα πολλά.

    Το A35 AMG αποτελεί κορυφαία επιλογή τόσο γιατί έχει την ισχύ ώστε να προσφέρει συγκινήσεις και χαμόγελα, όσο και ότι και η εξωτερική του εμφάνιση παραμένει πιο λιτή και προσγειωμένη από το αδερφάκι του Α45 AMG. Βέβαια ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πακέτα εξοπλισμού: AMG Night, AMG Night II, Αεροδυναμικό πακέτο AMG. Με αυτόν τον τρόπο εκείνος επιλέγει αν θέλει να δείχνει τι κρύβει στα σωθικά του ή να ξεγελά τους ανυποψίαστους.

    Επίσης για εκείνους που είναι λάτρεις των sedan, να σημειώσουμε πως διατίθεται και αυτή η επιλογή. Προσωπικά θεωρούμε ότι η Α35 AMG είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση για τις συνθήκες στη χώρα μας.

    Ο χρήστης μπορεί άνετα να το χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα του χωρίς να τον κουράζει. Παράλληλα η τετρακίνηση και η κατευθυντικότητά του επιτρέπει να ανεβάσεις ρυθμό και να χαρείς μια ορεινή διαδρομή με συνεχόμενες αλλαγές πορείες και ανηφορικά κομμάτια με πέταλα. Ανταγωνιστές, τα Cupra Formentor VZ, Alfa Romeo Giulia Q4, BMW M135i xDrive. Αν ήταν στο χέρι μας δεν θα το επιστρέφαμε ποτέ πίσω στην Mercedes Benz Hellas.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes A35 AMG 4MATIC

    Κυβισμός: 1.991 cc

    Ισχύς: 225 kW + 10 kW (306 PS + 14 PS)

    Ροπή: 400 Nm

    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων 8G-DCT

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.447 / 1.992 / 1.407 mm

    Μεταξόνιο: 2.729 mm

    Χώρος αποσκευών: 355 lt, 1.195 lt σε διθέσια διαμόρφωση

    Βάρος: 1.570 kg

    Επιτάχυνση

    Τελική ταχύτητα: 250 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,8 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 194 g/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 165 ευρώ

    Τιμή: 72.200 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης

    Crossover από τη Mini: Aceman (video)!

     



    ΣΧΟΛΙΑ