• AUTO

    Οδήγηση χωρίς χέρια!


    Η Ford εισάγει την προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού «hands-off, eyes-on» στη Μεγάλη Βρετανία.

    Υπάρχουν 3 βασικά προβλήματα στην αυτόνομη οδήγηση: Ποιος έχει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αν μπορεί να επιλέξει το αυτόνομο όχημα ποιον θα χτυπήσει και πως θα προστατευτούν οι επιβαίνοντες από επίθεση χάκερ.

    Σε κάθε περίπτωση το πρώτο θέμα έχει πάρα πολλές προεκτάσεις και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν θέτοντας πλαίσιο στο οποίο η ευθύνη παραμένει στον οδηγό.

    Το Blue Cruise της Ford παρακολουθεί την κυκλοφορία, τις πινακίδες ορίων ταχύτητας και την εγρήγορση του οδηγού για απόλυτη σιγουριά. Μετά την έγκριση για χρήση στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στη Μεγάλη Βρετανία, η Ford λάνσαρε ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, το πρώτο του είδους στην Ευρώπη.

    Οι οδηγοί 193.000 οχημάτων Ford και Lincoln εξοπλισμένων με το σύστημα BlueCruise έχουν ήδη διανύσει περισσότερα από 102 εκατομμύρια χιλιόμετρα «χωρίς χέρια» σε Καναδά και ΗΠΑ, όπου το BlueCruise απέσπασε τη διάκριση Consumer Reports Top Rated Active Driving Assistance System.

    Το BlueCruise βασίζεται στις δυνατότητες του Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC) της Ford, το οποίο παρέχει στο όχημα τη δυνατότητα να ακολουθεί αυτόματα τη ροή της κυκλοφορίας εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας, μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του. Η λειτουργία hands-free επιτρέπει στους οδηγούς σε εγκεκριμένα τμήματα (Blue Zones) του αυτοκινητόδρομου να οδηγούν χωρίς να έχουν τα χέρια στο τιμόνι, εφόσον συνεχίζουν να προσέχουν το δρόμο μπροστά τους – βελτιώνοντας έτσι τα επίπεδα άνεσης κατά τη διάρκεια μακρινών διαδρομών.

    Πριν από τη μετάβαση στην hands-free οδήγηση, τα οχήματα με BlueCruise επιβεβαιώνουν ότι οι διαγραμμίσεις της λωρίδας είναι ορατές, ότι ο οδηγός έχει τα μάτια του στο δρόμο και ότι οι λοιπές συνθήκες είναι κατάλληλες. Το σύστημα χρησιμοποιεί κινούμενες ενδείξεις με κείμενο και μπλε φωτεινά σήματα για να επικοινωνήσει ότι το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία hands-free, κάτι που αποδεικνύεται αποτελεσματικό ακόμη και για όσους έχουν αχρωματοψία.

    Λειτουργώντας με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, το Blue Cruise χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ραντάρ και καμερών για να ανιχνεύει και να παρακολουθεί τη θέση και την ταχύτητα άλλων οχημάτων στο δρόμο. Μια κάμερα στραμμένη προς τα εμπρός ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις των λωρίδων και τις πινακίδες ορίου ταχύτητας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το σύστημα χρησιμοποιεί επίσης μία κάμερα υπερύθρων που είναι στραμμένη προς τον οδηγό και βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων για να ελέγχει το βλέμμα και τη θέση του κεφαλιού του οδηγού – ακόμη και όταν φοράει γυαλιά ηλίου – ώστε να διασφαλίζει ότι η προσοχή του παραμένει εστιασμένη στο δρόμο.

    Εάν το σύστημα ανιχνεύσει απροσεξία του οδηγού, εμφανίζονται πρώτα προειδοποιητικά μηνύματα στον πίνακα οργάνων, ακολουθούμενα από ηχητικές ειδοποιήσεις, ενεργοποίηση των φρένων και, τέλος, επιβράδυνση του οχήματος διατηρώντας τον έλεγχο διεύθυνσης. Παρόμοιες ενέργειες πραγματοποιούνται εάν ο οδηγός δεν επανατοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι όταν του ζητηθεί κατά την έξοδο από μια Μπλε Ζώνη (Blue Zone).

    Οι μηχανικοί της Ford πραγματοποίησαν δοκιμές 160.000 χιλιομέτρων σε ευρωπαϊκούς δρόμους για να επικυρώσουν προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του BlueCruise και των χαρακτηριστικών που το υποστηρίζουν, πλέον των 965.000+ χιλιομέτρων στις ΗΠΑ και τον Καναδά πριν το σύστημα λανσαριστεί πέρσι στις αγορές αυτές. Οι διαδρομές για την επικύρωση στη Μεγάλη Βρετανία βοήθησαν να αποδειχθεί η ικανότητα χειρισμού σε συνθήκες και περιστάσεις που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί καθημερινά, όπως φθαρμένες διαγραμμίσεις λωρίδων, κακές καιρικές συνθήκες και οδικά έργα.

    Το πράσινο φως που δόθηκε για την τεχνολογία Ford Blue Cruise από το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου σημαίνει ότι οι οδηγοί μοντέλων που διαθέτουν το σύστημα όπως η Mustang Mach-E μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία οδήγησης «hands-off, eyes-on» σε συγκεκριμένου δρόμους μήκους 3.700km. Αυτά τα τμήματα προ-χαρτογραφημένων αυτοκινητοδρόμων στην Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία, έχουν χαρακτηριστεί ως Μπλε Ζώνες (Blue Zones).

    Το σύστημα παρακολουθεί την οδική σήμανση, τις πινακίδες ορίων ταχύτητας και τις εξελισσόμενες συνθήκες κυκλοφορίας για να ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση, την πέδηση και τη θέση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς και για να διατηρεί ασφαλείς και σταθερές αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα – μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

    Επιπλέον, η προηγμένη τεχνολογία με κάμερες υπερύθρων ελέγχει συνεχώς τα επίπεδα προσοχής και εγρήγορσης του οδηγού για ασφάλεια και σιγουριά. Ο Martin Sander, γενικός διευθυντής του Ford Model e στην Ευρώπη τόνισε: «Δεν αγγίζεις κάθε μέρα το μέλλον, αλλά το να γίνει το Ford Blue Cruise το πρώτο σύστημα hands-free οδήγησης του είδους του που λαμβάνει έγκριση για χρήση σε μια ευρωπαϊκή χώρα είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου για τον κλάδο μας. Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι μπορεί να είναι απαιτητικοί ακόμη και για οδηγούς με υψηλή αυτοπεποίθηση, αλλά συγχρόνως και εκφοβιστικοί για πολλούς. Το Blue Cruise μπορεί να μειώσει το φόρτο του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο και να προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον άνεση».

    Η Ford αναμένει ότι το BlueCruise θα ενεργοποιηθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όταν το επιτρέψουν οι κανονιστικές συνθήκες, ενώ αναμένεται η επέκτασή του και σε άλλα οχήματα Ford τα επόμενα χρόνια.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ