Η βασική αρχή της ψύξης είναι η αφαίρεση θερμότητας από τον αέρα. Αυτό γίνεται με τη χρήση ενός ψυκτικού μέσου που κυκλοφορεί μέσα σε σωλήνες. Το ψυκτικό μέσο απορροφά θερμότητα από τον αέρα και στη συνέχεια εξατμίζεται σε αέριο. Το αέριο ψύχεται και υγροποιείται και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται για να απορροφήσει περισσότερη θερμότητα. Η θερμότητα αποβάλλεται στο περιβάλλον.
Με την αύξηση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος, μειώνεται η θερμοχωρητικότητά του. Αυτό έχει ως συνέπεια να απαιτείται ολοένα και περισσότερη ενέργεια για το ίδιο αποτέλεσμα. Ενεργειακός κόλαφος. Ειδικά εντός πόλης τα κλιματιστικά διαμορφώνουν μικροκλίμα αυξάνοντας κατά τόπους, τη θερμοκρασία έως και 5 βαθμούς Κελσίου. Λόγω της κυριαρχίας του τσιμέντου που λειτουργεί ως φούρνος (φαινόμενο αστικής νησίδας) τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Προφανώς η μόνωση, η συνεχή χρήση του κλιματισμού σε θερμοκρασίες π.χ. 25 – 26 βαθμών Κελσίου και ο βιοκλιματικός σχεδιασμός μπορούν να αμβλύνουν το πρόβλημα. Αλλά ποτέ κανένα κλιματιστικό δεν μπορεί να είναι τόσο αποδοτικό όσο ένα σωστά προσανατολισμένο, ανοικτό παράθυρο.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο στο αυτοκίνητο. Εκεί είναι σημαντικό να έχουμε κλειστά τα παράθυρα ειδικά στο ταξίδι. Η χρήση του κλιματισμού είναι στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας αλλά και αποδοτικότητας καθώς το ανοιχτό παράθυρο επηρεάζει την κατανάλωση περισσότερο από τον κλιματισμό.
Όσον αφορά στον κλιματισμό στο αυτοκίνητο είναι σημαντικό να μην αφήνουμε το όχημά μας στον ήλιο μεσημέρι, τις μέρες του καύσωνα. Ακόμη κι αν είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε, απαιτείται ηλιοπροστασία. Προφανώς ένα λευκό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο αποδοτικό από ένα μαύρο για αντανακλά τη θερμότητα. Επιπλέον τα ειδικά φίλτρα στα τζάμια βοηθούν στην αντανάκλαση των θερμικών φορτίων.
Αποτελεσματική χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο:
-Ξεκινώντας ανοίξτε όλα τα παράθυρα για να εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήστε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητος, αυξάνει την κατανάλωση έως και 20%.
-Διατηρήστε τα παράθυρα κλειστά όταν χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό. Σταθμεύστε το αυτοκίνητό σας στη σκιά όταν είναι δυνατόν. Αυτό θα βοηθήσει στην αποφυγή υπερθέρμανσης του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
-Σερβίρετε τακτικά το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας. Αυτό θα βοηθήσει στην διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του και στην πρόληψη προβλημάτων.
-Η χρήση του κλιματισμού στα ταξίδια είναι στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας. Ένας ιδρωμένος, αφυδατωμένος εκνευρισμένος και θερμικά καταπονημένος οδηγός δεν θα αντιδράσει έγκαιρα στο έκτακτο.
-Μια πιθανή παρουσία εντόμου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ίσως έχει σοβαρές συνέπειες αν ο οδηγός δεν έχει την ψυχραιμία να σταθμεύσει με ασφάλεια προτού το αντιμετωπίσει.
Διαβάστε επίσης
Κολωνάκι – Mercedes GL: Δεν κυλά στην κατηφόρα, αν δεν κάνεις λάθος
Το lounge της Lamborghini στο Πόρτο Τσέρβο
Βραβείο σχεδίασης για το Fiat Grande Panda
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Alpha Bank: Σε ξένους επενδυτές το 75% του βιβλίου προσφορών για την ομολογιακή έκδοση
- Ο Πάουελ στο στόχαστρο του Τραμπ: «Δεν τον απολύω, εκτός αν… φύγει λόγω απάτης» – Οι πιθανοί διάδοχοι
- ΑΑΔΕ: Νέες οδηγίες για την φορολογική διαχείριση βραχυχρόνιων μισθώσεων και το τέλος κλιματικής κρίσης
- KATRAMOPOULOS Jewellery & Watches: Κοσμήματα υψηλής αισθητικής με ιστορία 150 ετών
