• AUTO

    Ιδού το νέο Mercedes-Benz Citan!


    Το νέο Citan με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, γενναιόδωρο εσωτερικό χώρο και μεγάλο ωφέλιμο φορτίο προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες.

    Διατίθεται στην επαγγελματική έκδοση Van και στην επιβατική έκδοση Tourer. Οι συρόμενες πόρτες μεγάλου ανοίγματος στην αριστερή και δεξιά πλευρά του οχήματος, καθώς και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης προαιρετικά, προσφέρουν άνετη πρόσβαση στον εσωτερικό χώρο και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Εκτός από την υψηλή λειτουργικότητα και πολυμορφικότητα, το όχημα παρέχει επίσης εκτενή εξοπλισμό ασφάλειας και υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης. Το νέο Citan θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2021.

    Το Citan συνδυάζει τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος: 4498 mm) με γενναιόδωρους χώρους. Χάρη στις διαφορετικές εκδόσεις και τις πρακτικές λεπτομέρειες εξοπλισμού, προσφέρει άφθονες δυνατότητες για διαφορετικές χρήσεις και εύκολη φόρτωση. Ακόμη και στην έκδοση με κοντό μεταξόνιο (2716 mm), το Citan προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του – για παράδειγμα στην έκδοση Van, το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι 3,05 μέτρα (με ευέλικτο διαχωριστικό τοίχωμα). Οι συρόμενες πόρτες αυξάνουν την πρακτικότητα του οχήματος, ιδίως σε στενούς χώρους στάθμευσης. Το νέο Citan διατίθεται με έως δύο συρόμενες πόρτες, οι οποίες προσφέρουν μεγάλο άνοιγμα μεγέθους 615 mm και στις δύο πλευρές του οχήματος ενώ το ύψος του ανοίγματος στον χώρο φόρτωσης είναι 1059 mm. Ο χώρος φόρτωσης είναι πολύ εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος, καθώς το κατώφλι φόρτωσης του Van βρίσκεται σε ύψος μόλις 59 cm. 

    Επιπλέον, τα δύο φύλλα της πόρτας μπορούν να ασφαλίσουν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν κατά 180 μοίρες φτάνοντας μέχρι τα πλαϊνά τοιχώματα του οχήματος. Τα φύλλα της πόρτας είναι ασύμμετρα, με το αριστερό να είναι μεγαλύτερο και να πρέπει να ανοίγει πρώτο. Προαιρετικά, οι πίσω πόρτες μπορούν να εξοπλιστούν με θερμαινόμενο τζάμι και υαλοκαθαριστήρα. Εναλλακτικά, διατίθεται και με μία ενιαία πίσω πόρτα που περιλαμβάνει επίσης αυτά τα δύο χαρακτηριστικά εξοπλισμού. 

    Η επιβατική έκδοση Tourer διατίθεται με πίσω καπό και θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ στον βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, διατίθεται με δύο ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Το πίσω ενιαίο κάθισμα αναδιπλώνεται σε αναλογία 1/3 προς 2/3. Το νέο Citan διαθέτει πολυάριθμες αποθηκευτικές θήκες που διευκολύνουν την καθημερινότητα.

    Ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ελκυστικό στοιχείο στον εσωτερικό χώρο είναι το ταμπλό οργάνων με το επιβλητικό, οριζόντιο σχήμα του. Οι σχεδιαστές της Mercedes Benz εμπνεύστηκαν από το προφίλ φτερού για να δημιουργήσουν τη στιβαρή βάση του ταμπλό οργάνων με τις όμορφες καμπύλες. Καθοριστική είναι η συνεχής, οριζόντια διάταξή του. Το στενό φτερό εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού, δημιουργώντας μία αίσθηση γενναιόδωρης ευρυχωρίας. Η μονάδα οργάνων είναι απολύτως ενταγμένη σε αυτό με σχήμα που θυμίζει διαβρωμένο πέτρωμα. Η εγκοπή που σχηματίζεται μεταξύ του «φτερού» και του «πετρώματος» δημιουργεί μια πρακτική θήκη αποθήκευσης για γρήγορη πρόσβαση στα σημαντικότερα αντικείμενα.

    Η γκάμα κινητήρων του νέου Citan θα αποτελείται από τρεις πετρελαιοκινητήρες και δύο βενζινοκινητήρες. Τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 6d και όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με τη λειτουργία ECO start/stop. Εκτός από το μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, τα ισχυρότερα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα μοντέλα διατίθενται επίσης με ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT)2.

    Η σειρά κινητήρων:

     

    Citan Van Citan 108 CDI Citan 110 CDI Citan 112 CDI Citan 110 Citan 113
    Αριθμός/διάταξη Διάταξη/αριθμός 4 εν σειρά
    Κυβισμός cc 1461 1332
    Ισχύς kW/hp 55/75 70/95 85/116 75/102 96/131
    σε σ.α.λ. 3750 3750 3750 4500 5000
    Μέγ. ροπή Nm 230 260 270  200 240
    σε σ.α.λ. 1750 1750 1750 1500 1600
    Επιτάχυνση 0-100 km/h δευτ. 18,0 13,8  11,7 14,3 12,0
    Τελική ταχύτητα km/h 152 164 175 168 183

     

    Τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP:

    Citan Van Citan 108 CDI Citan 110 CDI Citan 112 CDI Citan 110  Citan 113 
    Κατανάλωση σε μικτό κύκλο , WLTP l/100 km 5,4-5,0 5,6-5,0 5,8-5,3 7,2-6,5 7,1-6,4
    Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο,WLTP3 g/km 143-131 146-131 153-138 162-147 161-146

    Επισκόπηση του Citan Tourer:

    Citan Tourer Citan 110 CDI Citan 110 Citan 113
    Αριθμός/διάταξη Διάταξη/αριθμός 4 εν σειρά
    Κυβισμός cc 1461 1332
    Ισχύς kW/hp 70/95 75/102 96/131
    σε σ.α.λ. 3750 4500 5000
    Μέγ. ροπή Nm 260 200 240
    σε σ.α.λ. 1750 1500 1600
    Επιτάχυνση 0-100 km/h δευτ. 15,5 14,7 13,0
    Τελική ταχύτητα km/h 164 168 183

    Τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP:

    Citan Tourer Citan 110 CDI Citan 110  Citan 113 
    Κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος WLTP3 l/100 km 5,6-5,2 7,1-6,6 7,1-6,6
    Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο, WLTP3 g/km 146-136 161-151 160-149

    Το eCitan θα παρουσιαστεί στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση μοντέλου του Citan έρχεται να προστεθεί στα eVito και eSprinter επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιο ηλεκτροκίνητων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της μάρκας. Η αυτονομία του προβλέπεται να κυμαίνεται στα 285 χιλιόμετρα βάσει WLTP , η οποία ικανοποιεί τις ανάγκες των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν συχνά το όχημα για ταχυμεταφορές και παραδόσεις εντός πόλης. Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία αναμένεται ότι θα φορτίζεται από 10 στο 80 τοις εκατό σε μόλις 40 λεπτά. Όσον αφορά στις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης, το ωφέλιμο φορτίο και τη διαθεσιμότητα εξοπλισμού, οι χρήστες του δεν χρειάζεται να κάνουν κανέναν συμβιβασμό σε σχέση με την έκδοση με συμβατικό κινητήρα. Το eCitan εξοπλίζεται ακόμη και με σύνδεσμο ρυμουλκούμενου.

    Για το νέο Citan είναι προαιρετικά διαθέσιμες διάφορες εκδόσεις του MBUX. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του είναι ο σχεδιασμός διαισθητικού χειρισμού μέσω της οθόνης αφής επτά ιντσών, των κουμπιών ελέγχου αφής στο τιμόνι ή του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes». Άλλα πλεονεκτήματα είναι η ενσωμάτωση smartphone με το Apple Car Play και το Android Auto, το σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth και το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB και DAB+). 

    Διαβάστε ακόμη:

    Μια βόλτα στη Μάνη με Mercedes GLC 300 de!

    F1, Βέλγιο: Σπα, όχι αυτό που κάνεις, το άλλο!

     



    ΣΧΟΛΙΑ