• AUTO

    Ιδού η νέα Mercedes GLA

    • Του Τάκη Πουρναράκη


    H δημοφιλής σειρά προσθιοκίνητων μοντέλων αριθμεί: Α Class (sedan, long, hatchback), B Class, CLA, GLA, CLA Shooting Break, GLB.

    Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes. Ταυτόχρονα είναι το πιο εμπορικό SUV της εταιρείας και το πιο αγαπημένο της Ελληνικής αγοράς. Η νέα GLA απέκτησε ακόμη πιο επιβλητικό παράστημα από την προκάτοχό της με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 χιλιοστά με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη.

    Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που χαρακτηρίζει το SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι μεγαλύτερος παρόλο που το μήκος της νέας GLA έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό. Στα αδιαμφισβήτητα Offroad χαρακτηριστικά της συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις.

    Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad, το οποίο προσφέρει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και προβολή offroad κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.

    Η νέα GLA κάνει άλλο ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

    Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις ανάλογα με την περίσταση.

    Με τετρακύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, η νέα GLA συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Η GLA προσφέρει άριστη αεροδυναμική με τιμή Cd από 0,28. Σύντομα θα διατίθεται ένα μοντέλο EQ Power με υβριδικό σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσει η EQA, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

    Η GLA διαθέτει συνολικά δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω. Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse). Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, ενισχύουν την γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνισή της.

    Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων. Τα καμπύλα περιγράμματα του προφίλ προσδίδουν στο αυτοκίνητο το δυναμικά κομψό ταμπεραμέντο του και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι φωτοσκιάσεων. Όπως και σε άλλα μοντέλα SUV της Mercedes-Benz, η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι. Με το απαράμιλλο στιλ της μάρκας, η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας με προσοχή στην λεπτομέρεια.

    Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι του αυτοκινήτου. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα, αφενός να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο, και αφετέρου να παραμένουν καθαρά τα πλαίσια των θυρών (και συνεπώς τα παντελόνια των επιβατών) και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

    Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον Offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η προστασία υποδαπέδου μπροστά και πίσω. Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι με αυτή τη σχεδίαση το πίσω τμήμα δείχνει φαρδύτερο.

    Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.

    Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση. Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται αρμονικά στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών. Η χειρολαβή στήριξης είναι κυλινδρική και οριζόντια τοποθετημένη σαν κουπαστή.

    Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα και το λογισμικό που μαθαίνει αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

    Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα καθώς, σε αυτήν την παραλλαγή, οι έδρες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60.

    Σημαντική ευελιξία προσφέρει το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και να μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.

    Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου MacPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από βραχίονες κάτω από το κέντρο κάθε τροχού, γόνατα MacPherson και δύο ημίμπαρα. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.

    Η GLA διαθέτει έναν υπερσύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι για μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και διαμήκη/πλευρική δυναμική. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε ένα υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα.

    Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

    Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη.

    Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

    Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Η βασική έκδοση 1,33lt/120PS στην GLA 200 διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.

     

    Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της νέας GLA ξεκινούν από τα δύο λίτρα:

     

    Η τιμή της GLA 200 στην Ελλάδα

    Αυτήν τη στιγμή, στην Ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη μόνο η έκδοση GLA 200 ενώ και οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Η τιμή της ανέρχεται στα €35.850.



    ΣΧΟΛΙΑ