Η MAN προχωρά με σταθερά βήματα στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, μεταμορφώνοντας το κύριο εργοστάσιό της στο Μόναχο.

Πλέον, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου ανέρχεται σε περίπου 100 φορτηγά ημερησίως – ανεξαρτήτως τύπου κίνησης – με τον χρόνο κατασκευής κάθε οχήματος να φτάνει περίπου τις οκτώ ώρες. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, εφαρμόστηκε ένα καινοτόμο μοντέλο παραγωγής, όπου τόσο ηλεκτρικά όσο και ντιζελοκίνητα φορτηγά κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Η ευελιξία του συστήματος επιτρέπει την άμεση προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς, καθώς τα οχήματα παράγονται ακριβώς με τη σειρά που παραγγέλλονται από τους πελάτες. Η μετάβαση αυτή απαιτεί εκτεταμένες τροποποιήσεις όχι μόνο στη γραμμή συναρμολόγησης αλλά και σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα και τη λογιστική διαχείριση.

1

Η MAN προχωρά δυναμικά στον εξηλεκτρισμό του στόλου της, με την εμπορική πορεία των ηλεκτρικών φορτηγών να καταγράφει σημαντική πρόοδο. Πριν καν την έναρξη της μαζικής παραγωγής, έχουν ήδη κατασκευαστεί σχεδόν 200 οχήματα προ-σειράς, τα οποία έχουν παραδοθεί σε πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά αυτά φορτηγά έχουν διανύσει περισσότερα από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, φτάνοντας ακόμη και σε ημερήσιες διαδρομές έως 850 χλμ., με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση – μόλις 97 kWh ανά 100 χλμ. κατά μέσο όρο. Μέχρι σήμερα, η MAN έχει ήδη λάβει περίπου 700 παραγγελίες για ηλεκτρικά φορτηγά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ηλεκτρικός ημιρυμουλκούμενος τράκτορας με χαμηλού ύψους σασί, ο οποίος είναι μοναδικός στην αγορά χάρη στο ύψος πετάλου ζεύξης μόλις 950 χιλιοστών και στο μεταξόνιο 3,57 μέτρων. Οι διαστάσεις αυτές καθιστούν δυνατή την πλήρως ηλεκτρική μεταφορά με εσωτερικό ύψος φόρτωσης τριών μέτρων – μια ιδιότητα εξαιρετικά ελκυστική για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιείται ήδη για τη διανομή οχημάτων σε περιοχές όπως το Wolfsburg και η Βαυαρία.

Ο CEO της MAN, Alexander Vlaskamp, και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Παραγωγή και Εφοδιαστική Aλυσίδα, Michael Kobriger, μαζί με τον ευρωβουλευτή και πρόεδρο του Ευρωπαικού Λαικού Κόμματος, Manfred Weber, έδωσαν το έναυσμα.

Το ηλεκτρικό φορτηγό της MAN προσφέρει από τρεις έως έξι αρθρωτές μπαταρίες τεχνολογίας NMC, οι οποίες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νυρεμβέργη. Η συνολική ακαθάριστη χωρητικότητα φτάνει έως και τις 534 kWh, επιτρέποντας αυτονομία έως 500 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Με την προσθήκη μιας προαιρετικής έβδομης μπαταρίας, η αυτο-νομία μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 740 χιλιόμετρα, προσφέροντας λύσεις και για πιο απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Πέρα από τα φορτηγά, η MAN καταγράφει σημαντική παρουσία και στον τομέα των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ήδη περισσότερα από 2.500 ηλεκτρικά λεωφορεία της κυκλοφορούν σε ευρωπαϊκές πόλεις, κατασκευασμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Starachowice της Πολωνίας. Η MAN ήταν, μάλιστα, ο πρώτος ευρωπαϊκός κατασκευαστής που παρουσίασε ηλεκτρικό πούλμαν. Η νέα γενιά λεωφορείων θα εφοδιάζεται επίσης με μπαταρίες από τη Νυρεμβέργη, με την εταιρεία να έχει επενδύσει 250 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή μονάδας παραγωγής μπαταριών στην πόλη. Στο άμεσο μέλλον, η MAN σκοπεύει να παραδώσει πάνω από 1.000 ηλεκτρικά φορτηγά έως το 2025. Υπολογίζεται ότι εάν αυτά τα οχήματα αντικαταστήσουν ισάριθμα ντιζελοκίνητα φορτηγά με ετήσια χρήση 120.000 χιλιομέτρων και μέση κατανάλωση 24 λίτρων, μπορούν να εξοικονομηθούν έως και 80.000 τόνοι CO₂ ετησίως, υπό την προϋπόθεση ότι τροφοδοτούνται με 100% πράσινη ενέργεια. Η εξοικονόμηση αυτή αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές μιας μικρής γερμανικής πόλης.

Ο CEO της MAN, Alexander Vlaskamp, τόνισε: «Η ομάδα της MAN είναι περήφανη που διαμορφώνει ενεργά τον μετασχηματισμό από το diesel στην ηλεκτροκίνηση. Τα αποδοτικά μας ηλεκτρικά φορτηγά θα κάνουν πραγματικότητα τις μεταφορές χωρίς εκπομπές σε τοπικό επί-πεδο. Σημαντικό βήμα για να γίνουμε κλιματικά ουδέτεροι έως το 2050. Επενδύσαμε σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ στην Έρευνα & Ανάπτυξη για να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το υπάρ-χον χαρτοφυλάκιο φορτηγών μας και με ηλεκτρική μετάδοση. Η σειρά καλύπτει εύρος από 12 έως 50 τόνους και περιλαμβάνει οχήματα κάθε τύπου, από απορριμματοφόρα έως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Έχουμε κάνει τη δουλειά μας. Στόχος μας είναι να παραδώσουμε τα πρώτα 1.000 ηλεκτρικά φορτηγά μέχρι το τέλος του έτους. Ανάλογα με τη χρήση τους και το ενεργειακό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, η ενέργεια αυτή θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκπομπές CO₂ αντίστοιχες με εκείνες μιας μικρής πόλης. Πρόκειται για τεράστια μόχλευση! Οι πολιτικοί οφείλουν πλέον να χαράξουν τη σωστή πορεία όσον αφορά την επέκταση των υποδομών και την τιμολόγηση του CO₂, ώστε η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης να συνεχίσει να επιταχύνεται».

Διαβάστε επίσης

F1 Καναδάς: Σε εικόνες (ο ρόλος της μαρμότας)