• AUTO

    GP Ολλανδίας: Στη Βόρεια Θάλασσα!


    Λίγα μίλια βόρεια του Άμστερνταμ στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας βρίσκεται μια τεράστια αμμώδη έκταση το Ζάντβρουπ.

    Μετά από 36 χρόνια απουσίας η Formula 1 επέστρεψε στην ιστορική πίστα του Ζάντβρουπ πέρυσι με τους Ολλανδούς να δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα και τον συμπατριώτη τους Μαξ Φερστάπεν να τους δικαιώνει κερδίζοντας για λογαριασμό της Red Bull Honda. Προηγούμενος νικητής στο Ζάντβρουπ ήταν ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα πίσω στο 1985.

    Η πίστα έχει μήκος 4.259 m και εκτός από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού δεν διαθέτει άλλο σημείο για εύκολο προσπέρασμα. Υπάρχουν δυο σημεία ενεργοποίησης του DRS, μετά τη στροφή 10 και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

    Η διαδρομή είναι δεξιόστροφη με 9 δεξιές και 5 αριστερές στροφές. Το πρώτο Ολλανδικό GP έγινε το 1952 στην πίστα του Ζάντβρουπ. Με μερικές απουσίες συνεχίστηκε ως το 1985.

    Πέρασαν 36 χρόνια μέχρι να ξαναγίνει αγώνας πέρυσι, το μεγαλύτερο διάστημα που έχει καταγραφεί στη F1 για επιστροφή σε πίστα που έχει ξαναγίνει αγώνας. Φέτος θα είναι το 32ο Ολλανδικό GP. Πολυνίκης ο αείμνηστος Τζιμ Κλαρκ με 4 νίκες 1963, 1974, 1965, 1967. H επιστροφή έγινε λόγω της μεγάλης απήχησης που έχει στους Ολλανδούς η πορεία του Φερστάπεν αλλά και λόγω της Ολλανδικής Heineken.

    Προφανώς κανένας από τους σημερινούς οδηγούς δεν έχει σημαντική αγωνιστική εμπειρία από τη συγκεκριμένη πίστα, πέρα από το περσινό αγώνα, ας είναι καλά οι προσομοιωτές.

    Η Pirelli προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις γρήγορες στροφές όπως η Tarzanbocht και η Scheivlak έφερε στο Ζάντβρουπ τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: C1 είναι η άσπρη σκληρή, C2 είναι η κίτρινη μέση και C3 είναι η κόκκινη μαλακή γόμα.

    O Φερστάπεν περπατάει στην πίστα με τους μηχανικούς του.
    O Φερστάπεν περπατάει στην πίστα με τους μηχανικούς του

    Η μάχη του τίτλου έχει σε μεγάλο βαθμό ξεκαθαρίσει με το Φερστάπεν και τη Red Bull να είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές με 9 νίκες σε 14 αγώνες. Ο Ολλανδός στους 8 αγώνες που απομένουν δεν κινδυνεύει να απωλέσει την 1η θέση καθώς απολαμβάνει μιας διαφοράς 93 βαθμών από τον δεύτερο που ο άλλος οδηγός της Red Bull ο Σέρτζιο Πέρεζ.

    Μοιραία το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στο αν υπάρχει οδηγός ικανός να κοντράρει τον Ολλανδό εντός έδρας. Το βλέπω δύσκολο αλλά τα χαρακτηριστικά της πίστας πιθανόν να ταιριάζουν περισσότερο από το Σπα στα μονοθέσια της Ferrari και της Mercedes.

    Μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Το Ζάντβρουπ ήταν πέρυσι μια εντυπωσιακή προσθήκη στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος. Σημαντικές προκλήσεις για τα ελαστικά αποτελούν οι επικλινείς στροφές 3 και 14. H διέλευση από αυτές γίνεται με υψηλές ταχύτητες και ασκείται συνδυασμός δυνάμεων στο μονοθέσιο: κατακόρυφο αλλά και πλευρικό φορτίο. Πέρα από τις άλλες απαιτήσεις που δημιουργεί η χάραξη της πίστας αυτός είναι ο λόγος που επελέγησαν οι πιο σκληρές γόμες στην γκάμα. Είναι η τέταρτη φορά που γίνεται αυτή η επιλογή φέτος μετά το Μπαχρέιν, την Ισπανία και τη Μεγ. Βρετανία. Ο νέος συνδυασμός μονοθεσίων – ελαστικών θα διευκολύνει τα προσπεράσματα φέτος σε μια πίστα όπου ήταν δύσκολο να προσπεράσεις πέρυσι. Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε μόνο μια αλλαγή. Αυτό το έκαναν για να διατηρήσουν τη θέση τους στην πίστα. Φέτος θα μπορούν να επικεντρωθούν περισσότερο στις πιο μαλακές γόμες, αυτό πιθανώς θα οδηγήσει σε δυο αλλαγές έτσι ίσως οι οδηγοί πιέσουν περισσότερο. “

    ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

    • Για το Ζαντβρουπ επιλέχθηκαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες: C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
    • Φέτος η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στη γόμα C1 και C2 είναι μεγαλύτερη απ’ ότι παλιότερα: Ένας ακόμη λόγος ώστε οι ομάδες να επικεντρωθούν στη χρήση των δυο πιο μαλακών γομών αυτό το Σαββατοκύριακο.
    • Η κλίση στις στροφές 3 και 14 είναι περίπου 18 μοίρες: για να έχετε μέτρο σύγκρισης το ιστορικό επικλινές στη Μόντσα είναι 30 μοίρες κατά μέσο όρο. Σε άλλες μοντέρνες διαδρομές οι κλίσεις κυμαίνονται από 9 μοίρες στην Ινδιανάπολη, έως 12 μοίρες στη Τζέντα.
    • Το Ζάντβρουπ παράγει μεγάλες φορτίσεις σε αρκετά σημεία της διαδρομής των 4.2km: Το φρενάρισμα στην είσοδο των στροφών 1 και 11 προκαλεί επιβράδυνση περίπου 5g. Η στροφή 7 επίσης προκαλεί πλευρικά φορτία του ίδιου μεγέθους (5g).
    • Σύμφωνα με το όνομά του «Zandvoort» σημαίνει αμμώδης έκταση και μπορεί να επηρεαστεί από την άμμο που φέρει ο αέρας. Επίσης ως παραθαλάσσια περιοχή είναι ευάλωτη στις συχνές αλλαγές της κατεύθυνσης του αέρα.

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για Σάββατο 3/9 στις 16:00 και ο αγώνας ίδια ώρα την Κυριακή (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

    Διαβάστε επίσης:

    EKO Acropolis Rally Road Safety Truck: Στον Ασπρόπυργο!

    Στην Άνδρο η νέα Cayenne Platinum Edition!



    ΣΧΟΛΙΑ