• AUTO

    GP Εμίλια Ρομάνα: «Made In Italy»


    Περήφανοι για τον τόπο τους οι Ιταλοί αξιοποιούν τον αγώνα για να προβάλλουν τα προϊόντα τους και να προάγουν το θεματικό τουρισμό.

    Αρκεί να διαβάσει κανείς τον τίτλο του GP: «Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made in Ιtaly e Dell’Emilia Romagna 2021» για να κατανοήσει πόσα ποντάρουν οι Ιταλοί σ’ αυτόν τον αγώνα και στην προβολή του “Made in Italy” του Ιταλικού προϊόντος. Η περιοχή Εμίλια Ρομάνα έχει 5 πιστοποιημένες πίστες για μονοθέσια F1: Την Ίμολα που φέρει το όνομα «Enzo e Dino Ferrari», το Μιζάνο που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Μάρκο Σιμοντσέλι, το Βαράνο του Αντρέα ντε Άνταμιτς που χρησιμοποιείται κυρίως για δοκιμές και μαθήματα ασφαλούς οδήγησης, την πίστα της Μόντενα και την πίστα του Φιοράνο. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η οικονομία της περιοχής σε ένα βαθμό στηρίζεται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

    Για τη F1 σίγουρα η πίστα της Ίμολα όπου έχουν διοργανωθεί 28 GP, θα είναι για πάντα συνυφασμένη με τον αδόκητο χαμό του Άιρτον Σένα την Πρωτομαγιά του 1994. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως και πριν 6 μήνες που έγινε εκεί το περσινό GP οι περισσότεροι οδηγοί απέτιναν φόρο τιμής στο μνημείο, που βρίσκεται στην στροφή Ταμπουρέλο. Στη σημερινή χάραξη της πίστας δεν υπάρχει πια αυτή η πολύ γρήγορη καμπή. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της διαδρομής είναι το μικρό πλάτος, οι ανομοιομορφίες και τα ψηλά κερμπ. Υπάρχει μια ζώνη DRS στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, αλλά γενικά τα προσπεράσματα είναι δύσκολα, καμία σχέση με το Μπαχρέιν. Τούτου δοθέντος δεν περιμένουμε να δούμε τόσο κλειστές μάχες όσο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς παρότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει: Πρώτον γιατί έχουν μειωθεί οι στροβιλισμοί πίσω από τα μονοθέσια, διευκολύνοντας τις μάχες πτέρυγα με πτέρυγα και δεύτερον γιατί οι σκελετοί των ελαστικών είναι πιο ανθεκτικοί επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέζουν συνεχώς, ενώ αντέχουν περισσότερα και στα χτυπήματα.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πόσο πιο αργοί θα είναι με τα φετινά δεδομένα οι χρόνοι, πέρυσι ο Μπότας πήρε την pole με 1:13.6. Εκτιμώ ότι φέτος δε θα δούμε χρόνο κάτω από 1:15. Νικητής ήταν ο Χάμιλτον και οι ασημί πανηγύρισαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών καθώς οι Mercedes έκαναν το νταμπλ. Εκτός του Χάμιλτον απ’ όσους θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή στις 16:00 ώρα Ελλάδος, στην Ίμολα έχει κερδίσει και ο Αλόνσο το 2005 με Renault.

    Από τα 28GP τα 18 έχουν κερδηθεί από την 1η σειρά της εκκίνησης. Σίγουρα ο Μικ Σουμάχερ που κάνει ντεμπούτο στη F1, έχει στο μυαλό του, πως ο πατέρας του Μίκαελ είναι ο πολυνίκης: (1994, 1999,2000, 2002, 2003, 2004, 2006). Ο Μικ Σουμάχερ γνωρίζει καλά την πίστα καθώς έχει κερδίσει εδώ αγώνα της Ιταλικής F4, ενώ στην ίδια κατηγορία έχει ξεκινήσει δυο φορές από την pole. Θυμίζουμε πως φέτος στην Ιταλική F4, αγωνίζεται και ένας Έλληνας, ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

    Αξίζει να τονιστεί πως η F1 άλλαξε το πρόγραμμα των κατατακτήριων δοκιμών που θα διεξαχθούν στις 15:00 ώρα Ελλάδος, 60 λεπτά νωρίτερα για να μην πέσει η απευθείας μετάδοση τους πάνω στην κηδεία του πρίγκιπα Φίλιππου. Προφανώς αυτό άλλαξε αντίστοιχα την διεξαγωγή το χρόνο διεξαγωγής των ελεύθερων δοκιμών. Φέτος θα έχουμε 3 ωριαίες περιόδους ελεύθερων δοκιμών δυο την Παρασκευή και μια το Σάββατο, ενώ πέρυσι είχαμε μόνο 90 λεπτά.  Σίγουρα οι Ιταλοί θα ήθελαν να δουν εδώ μια νίκη της Ferrari, ή έστω την Alpha Tauri (πρώην Minardi) με τον Γκασλί στο βάθρο όμως δύσκολα θα ξεφύγουμε υπό κανονικές συνθήκες από το τρίπτυχο δυο Mercedes, μια Red Bull.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

    • Ακόμη μια φορά επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες στην γκάμα της Pirelli για τη Formula 1: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή στο δεύτερο γύρο στην Ίμολα της Ιταλίας. Είναι η ίδια επιλογή με την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν όπου είδαμε ένα αριθμό διαφορετικών στρατηγικών.
    • Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και στον προηγούμενο αγώνα στην Ίμολα που διεξήχθη πριν έξι μήνες. Όμως ο σκελετός των ελαστικών έχει αλλάξει φέτος, προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή και επιτρέπει την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων, έτσι γίνεται καλύτερη διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέρυσι στην Ίμολα υπήρχε μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών. Φέτος θα δούμε τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ωριαίας διάρκειας.
    • Οι γόμες C2, C3 και C4 επελέγησαν γιατί έχουν εύρος δυνατοτήτων: Αυτό απαντά με τον καλύτερο τρόπο στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας στην Ίμολα και την πιθανή διακύμανση των καιρικών συνθηκών την άνοιξη καθώς το Ευρωπαϊκό μέρος της σεζόν ξεκινά, νωρίτερα απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.

    Χαρακτηριστικά πίστας

    • Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια μεγάλη τεχνική πρόκληση με μείγμα διαφορετικών στροφών και ταχυτήτων που δοκιμάζουν όλες τις παραμέτρους της απόδοσης ενός μονοθεσίου. Από το 2006 έχει γίνει στην Ίμολα μόνο ένας αγώνας F1, πέρυσι στα τέλη φθινοπώρου, με διαφορετικές θερμοκρασίες. Οπότε οι ομάδες δεν έχουν και πολλά δεδομένα να στηριχτούν.
    • Η πίστα είναι αρκετά στενή σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολα τα προσπεράσματα έτσι δίνεται αρκετή έμφαση στη στρατηγική. Η στρατηγική πέρυσι, επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, προς το τέλος του αγώνα (είχαμε επίσης εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας νωρίτερα). Ο Χάμιλτον εκκίνησε με τη μέση γόμα και κέρδισε χρησιμοποιώντας και τις τρεις. Χωρίς την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι περισσότεροι οδηγοί θα είχαν πιθανόν ακολουθήσει στρατηγική μιας αλλαγής: Αυτό επιτείνεται από το χάσιμο χρόνου στα πιτ, που είναι μεγάλο στην Ίμολα, κοντά στα 25sec.
    • Μολονότι στρώθηκε με νέα άσφαλτο πριν τον περσινό αγώνα η Ίμολα – που είναι μια αριστερόστροφη πίστα – έχει ακόμη αναπηδήσεις ενώ υπάρχουν και μεγάλα κερμπ, που έχουν αξιοσημείωτες απαιτήσεις τόσο από τα μονοθέσια όσο και από τους οδηγούς.
    • Δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στην Ίμολα, εκτός από την νεοσύστατη τοπική κατηγορία, Formula Alpine. Πρόκειται για το πρώτο βήμα για διεθνείς αγώνες μονοθεσίων, ακριβώς κάτω από τη Formula Αυτό θα επηρεάσει το κράτημα της πίστας για τη F1 καθώς δεν θα υπάρχει πολύ γόμα στρωμένη στην επιφάνεια. Η Formula Alpine χρησιμοποιεί αποκλειστικά, Pirelli ελαστικά. Η νεοσύστατη κατηγορία Formula Alpine ξεκινά από την Ίμολα και θα είναι διαθέσιμα για κάθε οδηγό δυο σετ σλικ ελαστικών και δυο σετ βρόχινων για τους δυο αγώνες του Σαββατοκύριακου.

    Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκίνητου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

     “Μετά το συναρπαστικό ξεκίνημα της F1 στο Μπαχρέιν, κάναμε ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών για την Ίμολα: Μια πίστα με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά στην οποία είμαστε περήφανοι και ως χορηγοί ονόματος. Συμβάλλουμε έτσι στην προώθηση της αξίας του ‘Made in Italy’ σε όλο τον κόσμο. Μολονότι ο τελευταίος αγώνας στην Ίμολα έγινε έξι μήνες πριν, οι συνθήκες τώρα τον Απρίλιο θα είναι πιθανόν διαφορετικές σε σχέση με τον Νοέμβριο. Επίσης έχει αλλάξει ο σκελετός των ελαστικών. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος περιμένουμε από τις ομάδες να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής καθώς χάνεις πολύ χρόνο στα πιτ και τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, έκανε τη διαφορά πέρυσι, οπότε υπάρχουν πολλά ερωτήματα καθώς οδεύουμε στο Σαββατοκύριακο, που μας ξαναφέρνει στην Ευρώπη».

    Απόψε στις 21:00 θα πούμε περισσότερα στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Για να το παρακολουθήσετε αρκεί να συνδεθείτε σε μια από τις δυο διευθύνσεις: @pournarakis, @seitanf1. Σας περιμένουμε!



    ΣΧΟΛΙΑ