• AUTO

    GP Εμίλια Ρομάνα: Κάνε στην άκρη Λιούις!


    Ο Φερστάπεν πήρε άξια τη νίκη, σε έναν χαοτικό αγώνα, ο Χάμιλτον έμεινε όρθιος παρά τα χτυπήματα.

    Μετά το δεύτερο αγώνα της χρονιάς στην ιστορική πίστα της Ίμολα είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως φέτος θα έχουμε μονομαχία ανάμεσα στο Χάμιλτον και στο Φερστάπεν για τον τίτλο. Ο Βρετανός βρήκε αντίπαλο μετά από χρόνια μονότονης κυριαρχίας στο πρόσωπο του νεαρού Ολλανδού. Αν θέλει να πάρει τον 8ο τίτλο, θα χρειαστεί να ιδρώσει τη φανέλα όπως έκανε χτες για να πάρει τη 2η θέση στον αγώνα και προχτές για να πάρει την pole.

    Η βροχή έβαλε τη δική της πινελιά στο GP καθώς οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά. Μερικοί όπως ο Γκασλί έβαλαν και βρόχινα αλλά αποδείχτηκε στην πράξη πως αυτό ήταν υπερβολή, τους κόστισε δε.

    Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Φερστάπεν να εκκινεί εκπληκτικά βρέθηκε δίπλα στο Χάμιλτον στο 1ο σικέιν, τζαρτζαρίστηκαν και ο Ολλανδός βγήκε μπροστά. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν άφησε τον προβλεπόμενο χώρο στο Χάμιλτον, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και το θεώρησαν αγωνιστικό οπότε η δική μου γνώμη περιττεύει.

    Μετά τις πρώτες εξόδους και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην εκκίνηση με το πέρασμα των γύρων η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ο Χάμιλτον να πιέζει και ο αγώνας να παίρνει μια άγρια τροπή. Ο πρώτος που ρίσκαρε να βάλει σλικ  ελαστικά στον 20στο γύρο ήταν ο Φέτελ με την Άστον Μάρτιν. Αποδείχτηκε πως ήταν νωρίς έχασε έδαφος. Μετά στον 25ο γύρο δοκίμασε ο Τσουνότα με την Alpha Tauri. Βλέποντας το αποτέλεσμα, οι Ταύροι έφεραν το Φερστάπεν στα πιτ στον 27ο γύρο. Ο Χάμιλτον πίσω είχε ροκανίσει τη διαφορά και ήταν έτοιμος να διεκδικήσει τη χαμένη πρωτοπορία. Ο χρόνος που μπήκε ο Φερστάπεν αποδείχτηκε ιδανικός, βγαίνοντας με τη μέση γόμα στον κρίσιμο γύρο μέχρι να μπει ο Χάμιλτον στον επόμενο ήταν ταχύτερος. Πόσο μάλλον που οι μηχανικοί του Βρετανού άργησαν και λίγο στην αλλαγή ελαστικών.

    Έτσι ο Φερστάπεν όχι μόνο διατήρησε την πρωτοπορία αλλά πήρε και προβάδισμα 6 sec. Ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να επιτεθεί και στην προσπάθειά του να μαζέψει τη διαφορά πίεσε ακραία. Προσπαθώντας να ντουμπλάρει την Alpine του Οκόν πάτησε στο βρεγμένο και βγήκε. Από υπερένταση για να γυρίσει χτύπησε την εμπρός αεροτομή στα λάστιχα. Αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα πιτ και έτσι βρέθηκε τελευταίος στον 31ο γύρο. Για καλή του τύχη η σύγκρουση του Μπότας με το Ράσελ οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Ο Μπότας θεωρεί πως ο Ράσελ ήταν υπερβολικός στην προσπάθειά του να περάσει εκεί, έχασε τον έλεγχο και χτύπησαν, συμφωνώ μαζί του. Στην επανεκκίνηση ο Βρετανός ήταν 9ος, κατάφερε να περάσει 7 μονοθέσια και να ανέβει τελικά στην 2η θέση πίσω από το Φερστάπεν που δεν πιέστηκε ιδιαίτερα στο 2ο μέρος του αγώνα. Ενδεικτικό της κόντρας ανάμεσα στους δυο είναι η προσπάθεια για το βαθμό του ταχύτερου γύρου που θα έδινε και προβάδισμα στη βαθμολογία. Προσπάθησε ο Φερστάπεν, τα κατάφερε και απάντησε επιτυχώς ο Χάμιλτον παίρνοντας τελικά το βαθμό που τον διατήρησε στην κορυφή της βαθμολογίας με την ελάχιστη δυνατή διαφορά. Πίσω τους ένας σταθερά γρήγορος Νόρις κατάφερε να κρατήσει το Λεκλέρκ με τη Ferrari και ανέβασε τη McLaren στο βάθρο.

    Αξίζει να τονιστεί πως ο Χάμιλτον συνεχάρη το Φερστάπεν για τη νίκη του. Παραδέχτηκε το οδηγικό λάθος που τον έριξε τελευταίο και τόνισε πως κατάφερε να πάρει 19 βαθμούς σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να είχε καταλήξει με μηδέν.

    Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 44 βαθμούς και ακολουθούν: Φερστάπεν 43 βαθμοί, Nόρις 27 βαθμοί, Λεκλέρκ 20 βαθμοί.

    Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 60 βαθμούς και ακολουθούν: Red Bull 53, McLaren 41, Ferrari 34.

    Επόμενος αγώνας το GP Πορτογαλίας το Πάσχα (2/5).

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Ο συναρπαστικός αγώνας της Ίμολα που είχε σα χορηγό ονόματος την Pirelli διακόπηκε με κόκκινη σημαία μετά από ατύχημα στον 34ο γύρο, ώστε να καθαριστεί η πίστα, από τα συντρίμμια. Η κόκκινη σημαία επέτρεψε στις ομάδες να κάνουν παρεμβάσεις στα μονοθέσια και να αλλάξουν ελαστικά. Έτσι είχαμε σα δεύτερο μέρος αγώνα, ένα σπριντ 29 γύρων.
    • Η βροχή πριν από την εκκίνηση του αγώνα είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν όλα τα μονοθέσια να εκκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Μόνο τέσσερα εκκίνησαν με ελαστικά βροχής Cinturato Blue. Πριν από τη διακοπή του αγώνα, εμφανίστηκε δυο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενόσω η πίστα στέγνωνε. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας, όλοι οι αγωνιζόμενοι, έβαλαν σλικ ελαστικά. Όλοι από τη στιγμή που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σλικ επέλεξαν την P Zero κίτρινη μέση γόμα, εκτός από τη Haas, που έβαλε την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
    • Ο Φερστάπεν πήρε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή από τον οδηγό της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον, που εκκινούσε πρώτος. Διατήρησε το προβάδισμα μέχρι τη διακοπή του αγώνα καθώς άλλαξε σε μέση γόμα πριν το Hamilton. Στην επανεκκίνηση με μέση γόμα παρέμεινε μπροστά και διατήρησε το πλεονέκτημα ως το τέλος του αγώνα.
    • Ο Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος μετά από φανταστική προσπάθεια να επανακάμψει. Προς στιγμήν, είχε βρεθεί ένα γύρο πίσω, πριν τη διακοπή του αγώνα, γιατί βγήκε εκτός πίστας.  Μάλιστα πήρε και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο οδηγός της McLaren, Λάντο Νόρις ήταν τρίτος, χρησιμοποίησε τη κόκκινη μαλακή γόμα P Zero στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
    • Ο συνδυασμός βροχής, αυτοκινήτων ασφαλείας και κόκκινης σημαίας, επηρέασαν τη στρατηγική, ουσιαστικά ήταν μια προσπάθεια σωστής αντίδρασης στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν παρόμοια τακτική πάντως: Έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green (πράσινα) στην αρχή και άλλαξαν λίγο πριν την διακοπή του αγώνα (κόκκινη σημαία) σε σλικ μέσης γόμας P Zero Yellow (κίτρινα) τα οποία διατήρησαν ως το τέλος.

    ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

    • ΣΚΛΗΡΗ C2: Δε χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα καθώς έκανε κρύο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 13 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 18 βαθμούς Κελσίου, συνθήκες που δεν αναδεικνύουν τα δυνατά σημεία αυτής της γόμας.
    • MEΣΗ C3: Ήταν το βασικό ελαστικό του αγώνα, το χρησιμοποίησε η πλειοψηφία των οδηγών αλλάζοντας από τα ενδιάμεσα σε μέση γόμα με στόχο να τερματίσουν μ’ αυτό το σετ. Τη μέση γόμα χρησιμοποίησε ο Φερστάπεν για να κερδίσει τον αγώνα, ενώ ο Χάμιλτον με αυτή σημείωσε τον ταχύτερο γύρο. Αμφότεροι την χρησιμοποίησαν περισσότερους από 30 γύρους.
    • ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε από τέσσερις οδηγούς στην πρώτη δεκάδα κατά την επανεκκίνηση. Ανάμεσά τους οι δυο οδηγοί της McLaren που διαχειρίστηκαν πολύ καλά τη διάρκεια ζωής της γόμας. Άντεξε μέχρι το τέλος με το Nόρις να συμπληρώνει 29 γύρους στο φινάλε του αγώνα και να τερματίζει στο βάθρο.
    • ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Επιλέχθηκαν από την πλειοψηφία των οδηγών στην αρχή του αγώνα. Προσαρμόστηκαν καλά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες ώσπου να στεγνώσει η πίστα αρκετά, για σλικ. Κάποιοι οδηγοί συμπλήρωσαν 28 γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά.
    • ΒΡΟΧΙΝΑ: Μόνο τέσσερις οδηγοί τα επέλεξαν στην εκκίνηση, ανάμεσά τους ο οδηγός της AlphaTauri, Πιέρ Γκασλί. Ο Γάλλος τα κράτησε περισσότερο από τους άλλους οδηγούς (14 γύρους) προτού βάλει ενδιάμεσα ελαστικά.

    Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mάριο Ίσολα, τόνισε: “Είχαμε διακοπή με κόκκινη σημαία, ο αγώνας χωρίστηκε σε δυο μέρη, μετά από το ατύχημα που κατέδειξε τη δυσκολία της Ίμολα. Τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα και αβέβαια λόγω των καιρικών συνθηκών. Καθώς δεν είχαν δοκιμαστεί τα ενδιάμεσα ή τα βρόχινα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι ομάδες ψάχνονταν για τα καθοριστικά σημεία όπου ήταν δυνατή η μετάβαση από τον ένα τύπο ελαστικού στον άλλο. Καθώς στέγνωνε η αγωνιστική γραμμή ο Φερστάπεν και η Red Bull επέλεξαν την ιδανική στιγμή για να αλλάξουν ελαστικά πριν μπει στα πιτ, ο Λιούις Χάμιλτον, έτσι διατηρήθηκαν εμπρός του. Στην επανεκκίνηση του αγώνα μετά την κόκκινη σημαία οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα η οποία έδειξε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και στη διάρκεια, στο σχετικά μεγάλο, στεγνό μέρος του αγώνα. Παραταύτα κάποιοι πρωταγωνιστές, ανάμεσά τους και ο Norris που ανέβηκε στο βάθρο έβαλαν τη μαλακή γόμα στην επανεκκίνηση. Αυτή επίσης είχε δυνατή απόδοση στο τελευταίο μέρος μέχρι τον τερματισμό, ενός αξέχαστου αγώνα στον οποίο είχαμε την τιμή να είμαστε χορηγοί ονόματος”.

     



    ΣΧΟΛΙΑ