• AUTO

    F1: Ο Ολλανδός του Μαϊάμι!


    Με μια σπουδαία εμφάνιση ο Φερστάπεν κατάφερε να ανέβει από την 9η στην 1η θέση και να πάρει τη 2η συνεχή του νίκη στο Hard Rock Stadium.

    Σαν Ολλανδός πειρατής που έφυγε από την Αμβέρσα και βγήκε στη Φλόριντα φάνταζε χτες ο Μαξ Φερστάπεν. Στο διάβα του, βρήκε Ferrari, Mercedes, Aston Martin, Alpine ακόμη και μια Red Bull τίποτα όμως δεν τον προβλημάτισε. Ο Φερστάπεν ήταν από άλλο πλανήτη. Παρότι εκκινούσε από την 9η θέση και επέλεξε τη σκληρή γόμα δεν έχασε λεπτό από τη στιγμή που έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Από τους οχτώ οδηγούς μπροστά του μόνο ο Οκόν εκκινούσε επίσης με τη σκληρή γόμα.

    Το τονίζουμε αυτό γιατί η σκληρή γόμα (C2) υστερεί στην εκκίνηση έναντι της μέσης (C3). Αυτός ήταν και ο λόγος που οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μέση γόμα. Παρά την υστέρηση ο Φερστάπεν άρχισε τα προσπεράσματα. Προτού καν ανοίξει το DRS πέρασε τον Οκόν και μόλις άνοιξε στον 3ο γύρο πέρασε μεμιάς τους Μάγκνουσεν, Λεκλέρκ. Πέρυσι είχε χρειαστεί 9 γύρους για να περάσει τις Ferrari και να μπει επικεφαλής της κούρσας. Φέτος πήρε κεφάλι στον 20στο γύρο όταν ο έτερος οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ ο οποίος εκκινούσε από την pole μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.

    H Βραζιλιάνα skateboarder, Λετίσια Μπουφόνι ποζάρει στην εκκίνηση μπροστά από το μονοθέσιο του Πέρεζ παρέα με τον Αμερικανό τενίστα Ρέλι Οπέλκα
    H Βραζιλιάνα skateboarder, Λετίσια Μπουφόνι ποζάρει στην εκκίνηση μπροστά από το μονοθέσιο του Πέρεζ παρέα με τον Αμερικανό τενίστα Ρέλι Οπέλκα

    Ο Μεξικάνος που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα έβαλε τη σκληρή, την οποία και κράτησε για 37 γύρους ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Βγαίνοντας από τα πιτ ο Πέρεζ ήταν 2ος και η διαφορά του από το Φερστάπεν ήταν στα 18 sec. O Μεξικάνος κατάφερε να τα κάνει 14 αλλά η συνέχεια δεν ήταν αυτή που φαντάζεστε. Ο Φερστάπεν κατάφερε με τη σκληρή γόμα να έχει πάνω από 35 γύρους (την άλλαξε τελικά στον 45ο γύρο) σημειώνοντας απανωτές φορές ταχύτερο γύρο να ανοίξει εκ νέου τη διαφορά στα 18 sec. Έτσι όταν ήρθε η ώρα του να μπει στα πιτ και να βάλει τη μέση γόμα, έπεσε δεύτερος αλλά πλέον ο Πέρεζ ήταν σε απόσταση βολής. Ο Φερστάπεν χρειάστηκε 2 γύρους για να μαζέψει τη διαφορά του 1.8sec και να περάσει πρώτος παρά την καθαρή προσπάθεια του Πέρεζ να τον κρατήσει πίσω του. «Σας ευχαριστώ για την τίμια μονομαχία» είπε με το πέσιμο της καρό σημαίας και στους δυο ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ. Ο Πέρεζ απέδωσε την ήττα του στην απόδοση των ελαστικών στο μονοθέσιό του.

    Για τη Red Bull πάντως ήταν ένας εξαιρετικός αγώνας όπου πήρε τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών: 44.

    Πίσω από τους Ταύρους ο Αλόνσο έκανε όπως δήλωσε και ο ίδιος, έναν μοναχικό αγώνα. Στην αρχή ο Ισπανός είχε κόντρα με το συμπατριώτη του Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari. Ο Σάινθ μπήκε ν’ αλλάξει από μέση σε σκληρή γόμα στον 18ο γύρο και έκανε λάθος στην είσοδο των πιτ κινούμενος με υψηλότερη ταχύτητα από τα 80km/h. Πήρε γι’ αυτό ποινή 5 sec η οποία δεν επηρέασε τελικά την προσπάθειά του. Η στρατηγική της Ferrari ήταν σωστή, ο Σάινθ βρέθηκε μπροστά από τον Αλόνσο όταν ο Ισπανός μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 24ο γύρο. Αλλά η Ferrari με τη σκληρή γόμα δεν είχε ρυθμό ο Αλόνσο εύκολα πέρασε μπροστά ξανά. Λίγο πριν το τέλος ο Σάινθ έχασε και την 4η θέση από τη Mercedes του Ράσελ. Αντίστοιχα ο Χάμιλτον κατάφερε να επικρατήσει το Λεκλέρκ στη μάχη της 6ης θέσης.

    Τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes δεν ήταν ανταγωνιστικές και ο ρυθμός τους δεν ήταν αυτός που θα ήθελαν οι οδηγοί τους. Τούτου δοθέντος και σε αντίθεση με το Μπακού πριν μια βδομάδα, οι Mercedes ήταν ταχύτερες από τις Ferrari σε ρυθμό αγώνα. Ενδεικτικό του πόσο μικρές είναι οι διαφορές και πως θα έχουμε ανατροπές ανάλογα την πίστα και τις βελτιώσεις που φέρουν σε κάθε αγώνα οι ομάδες. Αντίστοιχα η Aston Martin στα χέρια του Αλόνσο ήταν ταχύτερη και των δυο, ο Ισπανός ανέβηκε για 4η φορά σε 5 αγώνες στο βάθρο.

    Αρκετά δραστήριες ήταν οι Haas κατά τη διάρκεια του αγώνα με τους Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ να δίνουν συγκλονιστικές μάχες. Ο Δανός εν τέλει κατάφερε να πάρει το βαθμό της 10ης θέσης πίσω από τις δυο Alpine που σ’ έναν ακόμη αγώνα, απογοήτευσαν.

    Η τελική κατάταξη ήταν:

    Στη βαθμολογία προηγείται ο Φερστάπεν με 119 βαθμούς και ακολουθούν Πέρεζ με 105 βαθμούς και Αλόνσο με 75 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull μετά το 4ο 1-2 σε 5 αγώνες έχει 224 βαθμούς έναντι 102 της Aston Martin και 96 της Mercedes.

    Πανηγυρισμοί από τη Red Bull στο Hard Rock Stadium
    Πανηγυρισμοί από τη Red Bull στο Hard Rock Stadium

    Επόμενος αγώνας την ημέρα των εκλογών (21/5) το GP της Εμίλια Ρομάνα στην ιστορική πίστα της Ίμολα.

    Κοσμοσυρροή κάτω από το βάθρο
    Κοσμοσυρροή κάτω από το βάθρο

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ