Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι γόμες που επιλέχθηκαν για την διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Λας Βέγκας είναι μαλακές: C3 σκληρή, C4 μέση και C5 μαλακή γόμα. Μία από τις κύριες προκλήσεις θα είναι η διαχείριση της θερμοκρασίας των ελαστικών, ειδικά κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Το γεγονός ότι οι δοκιμές διεξάγονται νωρίτερα φέτος (Παρασκευή στις 20:00 τοπική, 06:00 ξημερώματα Σαββάτου Ελλάδα, απευθείας ΑΝΤ1+) θα βοηθήσει τους οδηγούς, καθώς οι συνθήκες δεν θα είναι τόσο κρύες, διευκολύνοντας έτσι το ζέσταμα των ελαστικών.

Όμως η πρόβλεψη καιρού κάνει λόγω για μονοψήφιες θερμοκρασίες που δημιουργούν μια απαιτητική συνθήκη. Τα ελαστικά της F1 έχουν μικρό παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα τους 105 και στους 115 βαθμούς Κελσίου. Εύκολα γίνεται αντιληπτή η δυσκολία του εγχειρήματος για τους μηχανικούς. Πως να διατηρήσεις θερμοκρασία 110 βαθμών στο λάστιχο όταν ακουμπά σε μια επιφάνεια με θερμοκρασία 10 βαθμών; Η αρχή μεταφοράς θερμότητας είναι πάντοτε εκεί.

1

F1 Λας Βέγκας

Προφανώς ο γύρος προετοιμασίας στις κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κομβικής σημασίας για να φτάσουν τα ελαστικά στο σωστό παράθυρο θερμοκρασίας. Δεν αποκλείεται να δούμε οδηγούς να πιάνονται εξ απήνης από αυτό, ή ακόμη και να επιχειρούν δυο γρήγορους γύρους για να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στον αγώνα (απευθείας μετάδοση ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+ στις 06:00 ξημερώματα Κυριακής) επίσης οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν διαφορετικές προκλήσεις.

Τα φετινά ελαστικά έχουν ενισχυμένο σκελετό και βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες σε σχέση με τα περσινά, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της πτώσης απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης (degradation), η οποία ήταν ιδιαίτερα αισθητή στη μεσαία γόμα πέρυσι. Η απόφαση να μην επιλεγούν πιο μαλακές γόμες οφείλεται στον κίνδυνο παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης (graining), ένα φαινόμενο που είναι σύνηθες στη συγκεκριμένη διαδρομή και θα μπορούσε να θέσει σε υπερβολικό κίνδυνο την αποδοτικότητα της πιο μαλακής γόμας (C6) της φετινής γκάμας.

F1 Λας Βέγκας

Πέρυσι η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξαν να ξεκινήσουν με τη μέση γόμα. Με σχεδόν όλο το grid να έχει κρατήσει δύο σετ από τις σκληρότερες γόμες, η στρατηγική των δύο pit stop ήταν η πιο δημοφιλής, με τους οδηγούς να πιέζουν τα ελαστικά στο όριο αντί να χρειάζεται να τα διαχειρίζονται προσεκτικά. Η πτώση απόδοσης (degradation) ήταν ελάχιστη, όπως και η φθορά, ενώ η τοπική παραμόρφωση εμφανίστηκε κυρίως στη μέση γόμα που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο μέρος.

F1 Λας Βέγκας

Οι οδηγοί καλούνται να διαχειριστούν ένα ακόμη πρόβλημα αυτό της απαγωγής θερμότητας στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η Las Vegas Strip, έχει μήκος περίπου 1,9 χιλιόμετρα είναι μία από τις μεγαλύτερες ευθείες στο καλεντάρι της F1. Σε αυτό το τμήμα της πίστας, οι οδηγοί επιταχύνουν με τέρμα γκάζι, περνώντας μπροστά από εμβληματικά ξενοδοχεία και αξιοθέατα, και αναπτύσσουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες που ξεπερνούν τα 350km/h. Το λάστιχο ψύχεται καθώς δεν πιέζεται πλευρικά και στο φρενάρισμα είναι εκτός παραθύρου λειτουργίας.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα (τα μονοθέσια δεν έχουν ABS) και σε απώλεια θέσης. Ο αγώνας διαρκεί 50 γύρους στη διαδρομή του Λας Βέγκας, η οποία έχει 17 στροφές και είναι μοναδική λόγω των ταχυτήτων που επιτυγχάνονται και της χάραξής της. Με μήκος 6.201 μέτρα, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στο αγωνιστικό ημερολόγιο μετά το Σπα και μία από τις ταχύτερες όσον αφορά στη μέση ταχύτητα ανά γύρο. Το 2024, ο Άλμπον με τη Williams πέτυχε την υψηλότερη τελική ταχύτητα της σεζόν (368 km/h) στην ευθεία μεταξύ των στροφών 12 και 14. Στο τέλος της ευθείας, οι οδηγοί βιώνουν πολύ ισχυρή επιβράδυνση κατά το φρενάρισμα, πρόκειται για μία από τις καλύτερες ευκαιρίες για προσπέραση.

F1 Λας Βέγκας

Διαβάστε επίσης:

Βόλτα στην Ισλανδία με ηλεκτρικό Mini

Toyota Aygo X Hybrid Electric

F1 2026: To πλεονέκτημα των κατασκευαστών