• EKO Acropolis Rally Diary

    EKO ACROPOLIS RALLY: Προηγείται ένας 20χρονος Φινλανδός!


    Πρώτη καθαρά αγωνιστική μέρα του με πολλά απρόοπτα, προβλήματα εγκαταλείψεις, εκπλήξεις ανατροπές.

    Η σημερινή μέρα περιλάμβανε 5 ειδικές διαδρομές: Αγ. Θεοδώρους (2 φορές), Λουτράκι, Θήβα, Ελάτεια. Ο Τάνακ κέρδισε την 1η και την 5η ειδική, την 2η και 3η ο Ροβάνπερα με αποτέλεσμα  να περάσει επικεφαλής της κατάταξης και την 4η κέρδισε ο Οζιέ. Οι τρεις του είναι στα 4 sec και είναι τα αδιαφιλονίκητα φαβορί για τη νίκη στον εθνικό μας αγώνα. 

    Ο σημερινός μαραθώνιος σχεδόν 500km ξεκίνησε νωρίς το πρωί από την καρδιά της Αθήνας, με κατάληξη την πόλη της Λαμίας, όπου και το ΕΚΟ Service Park. Στο ενδιάμεσο, οδηγοί, συνοδηγοί και αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν στο όριο των δυνατοτήτων τους όταν κλήθηκαν να ξεπεράσουν το εμπόδιο πέντε φημισμένων ειδικών διαδρομών, γνωρίζοντας από νωρίς την απαιτητική πλευρά του αγώνα. 

    Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, οι τρεις οδηγοί κατάφεραν να ανταπεξέλθουν έμειναν μακριά από τεχνικά προβλήματα, και σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις: Κάλε Ροβάνπερα (Toyota Yaris WRC), Όττ Τάνακ (Hyundai i20 Coupe WRC) και Σεμπαστιάν Οζιέ (Toyota Yaris WRC) προηγούνται στη γενική κατάταξη, με τη μεταξύ τους διαφορά να μην ξεπερνά τα 3,9 sec. Κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο για ένα σκληρό αγώνα όπως είναι το Ακρόπολις! 

    Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, αποτελεί το γεγονός πως σε ένα Ράλι όπου απαιτείται τεράστια εμπειρία, ένας 20χρονος οδηγός έχει καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής στο τέλος του σκέλους. Ο Kάλε Ροβάνπερα, γιός του Χάρι, κινήθηκε εξαιρετικά γρήγορα απέναντι σε οδηγούς με μεγαλύτερες παραστάσεις, και μάλιστα μετά από μία σειρά γεγονότων που τον έφεραν να εκκινεί 2ος, πίσω από τον Οζιέ. 

    Ο Γάλλος 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο Εσθονός Όττ Tάνακ ήταν οι δύο οδηγοί που κατάφεραν να παραμείνουν στη μάχη για τη νίκη. Μάλιστα, ο Εσθονός κατάφερε με έναν εξαιρετικό χρόνο στην «Ελάτεια» να προσπεράσει τον Οζιέ στην κατάταξη και να ολοκληρώσει το σκέλος στη δεύτερη θέση με διαφορά 2 δέκατα, όχι δεν πρόκειται για F1! Παραταύτα ο Τάνακ δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το Hyundai i20 Coupe WRC καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αφού όπως ανέφερε ουκ ολίγες φορές δεν αισθανόταν αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του. 

    Ο Oζιέ από την πλευρά του, για ακόμα μία φορά έκανε επίδειξη της εμπειρίας και της εξαιρετικής του στρατηγικής. Παρά το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος, έχοντας σημαντικό μειονέκτημα «καθαρίζοντας» το δρόμο, έμεινε σε απόσταση βολής από τους κορυφαίους συνδυασμούς. Αντεπιτέθηκε στην Ε.Δ.5 Θήβα, επιλέγοντας τα πλέον κατάλληλα ελαστικά, με αποτέλεσμα να παραμένει στο κόλπο της νίκης. 

    Πλοηγοί Άρης και Αντώνης Στιβαχτάρης με το Toyota RAV4 phev

    Ο Ντάνι Σόρντο (Hyundai i20 Coupe WRC) κατάφερε να αποφύγει τα προβλήματα και να πλασαριστεί στην 4η θέση, με μοναδική εξαίρεση τα δέκα δευτερόλεπτα ποινής για jump start. Πιο πίσω, τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, με τον Αντριέν Φορμό να επικρατεί μέχρι στιγμής στην εσωτερική μάχη με τον Γκας Γκρίνσμιθ. Βέβαια, ο Σεμπαστιάν Οζιέ δεν έχει λόγο να χαμογελάει μόνο για τη μικρή απόσταση που τον χωρίζει από την κορυφή της κατάταξης του αγώνα, αλλά και για το γεγονός ότι οι δύο βασικοί του αντίπαλοι στη διεκδίκηση του τίτλου, ήταν αυτοί που αντιμετώπισαν και τα σημαντικότερα προβλήματα σήμερα. O έτερος οδηγός της Toyota Έφιλ Έβανς αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο Τιερί Νεβίλ (Hyundai i20 Coupe WRC) έχασε χρόνο αρχικά από πρόβλημα στα ηλεκτρικά, και ακόμα περισσότερο όταν το i20 WRC έμεινε από υδραυλική υποβοήθηση. Αμφότεροι επέστρεψαν στη Λαμία, αλλά πλέον οι ελπίδες τους για διάκριση έχουν ψαλιδιστεί. 

    Όμορφες μάχες και πλούσιο θέαμα είδαμε στις επιμέρους κατηγορίες, όπως στην WRC2. Εκεί, ξεχώρισε η παρουσία του 20χρονου Μάρκο Μπουλάτσια, ο οποίος έχει καταφέρει να προηγείται επί του σαφώς πιο έμπειρου Αντρέα Μίκελσεν, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2. Άτυχος στάθηκε ο έτερος διεκδικητής του τίτλου Μάντς Όστμπεργκ (Citroen C3), ο οποίος ταλαιπωρήθηκε όλη την ημέρα από πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, αλλά και ο Όλιβερ Σόλμπεργκ (Hyundai i20 N Rally2) που εγκατέλειψε από πρόβλημα στην ανάρτηση. 

    Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με το Skoda Fabia Rally2 είναι πρώτος ανάμεσα στα πληρώματα, σημειώνοντας πολύ καλές επιδόσεις σε επίπεδο WRC3, όντας και 6ος στην κατηγορία. 

    Πίσω του ακολουθεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το Ford Fiesta WRC ’19, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Βασίλης Βελάνης με Skoda Fabia Rally2, έχοντας κινηθεί πολύ γρήγορα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ανάμεσα στους άτυχους της ημέρας συμπεριλαμβάνονται ο Λάμπρος Αθανασούλας (Hyundai i20 N Rally2) και ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας (VW Polo GTI), που εγκατέλειψαν από κρεμαγιέρα και ανάρτηση, αντίστοιχα. 

    Σήμερα ο αγώνας θα μεταφερθεί στα βουνά της Φθιώτιδας, σε μερικές από τις πλέον κλασικές ειδικές διαδρομές του, που αναμένεται να αποτελέσουν ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση για τα πληρώματα. Ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη πως η κατάσταση του οδοστρώματός τους θα διαφέρει σημαντικά από ό,τι ήταν κατά τις αναγνωρίσεις, όπου σημειώθηκαν βροχοπτώσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Εκκίνηση για το EKO ACROPOLIS RALLY

    ΕΚΟ Acropolis Rally: Κήρυξε την έναρξη ο Κυριάκος Μητσοτάκης

    EKO ACROPOLIS RALLY: Μεγάλη εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια στο Ζάππειο

     



    ΣΧΟΛΙΑ