Μας εντυπωσίασε η νέα γενιά του μικρομεσαίου SUV της Suzuki που ανταποκρίνεται με επιτυχία σε αντικρουόμενες απαιτήσεις.
Φθηνό αλλά ποιοτικό, γρήγορο αλλά οικονομικό, με χώρους αλλά να στρίβει κιόλας, καλαίσθητο χωρίς να προκαλεί, όλα αυτά μαζί γίνονται; Η Suzuki έχει βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στις απαιτήσεις του μέσου οικογενειάρχη και με το S-Cross παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, αντικομφορμιστικό, με ουσιαστικά προσόντα. Πρόκειται για την 3η γενιά του μοντέλου που ξεχωρίζει χάρη στην κάθετη μάσκα εμπρός τα μεγάλα παραλληλόγραμμα φώτα με LED που ενώνονται μεταξύ τους. Στο πλάι, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους έχουν πιο τετράγωνο σχήμα, ενώ πίσω συναντάμε ένα πιο ογκώδη προφυλακτήρα και φώτα LED με χαρακτηριστική υπογραφή. Τα ασημί διακοσμητικά εμπρός και πίσω παραπέμπουν σε προστατευτικές λωρίδες.
Στο εσωτερικό, αισθάνεσαι αμέσως οικεία, δε σε προβληματίζει τίποτα. Το κάθισμα του οδηγού είναι φαρδύ, άνετο και το μπες βγες απροβλημάτιστο. Το λογισμικό στην κεντρική έγχρωμη HD οθόνη 9 ιντσών, είναι ευκολόχρηστο και αξιόπιστο. Συνδέεις το κινητό σου με Android Auto και απολαμβάνεις την άνεση της κάμερας 360 μοιρών στις επιτόπιες μανούβρες. Η θέση οδήγησης έχει απρόσκοπτη πανοραμική ορατότητα είναι εύκολα ρυθμίσιμη και σε σωστή θέση σε σχέση με τιμόνι – πεντάλ.
Η εργονομία στην καμπίνα είναι βολική, απροβλημάτιστη όσο για την ποιότητα η Suzuki μας έχει συνηθίσει σε διαχρονικές επιλογές που δεν εντυπωσιάσουν ούτε ενοχλούν. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες με αποσκευές (440 lt). Το S – Cross είναι 5θεσιο ο μεσαίος όμως επιβάτης πίσω θα πρέπει να συμβιβαστεί. Κάτω από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Εμείς είχαμε στα χέρια μας τη δικίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4lt/129PS. To κιβώτιο είναι απροβλημάτιστο στις αλλαγές και σωστά κλιμακούμενο.
Το S-Cross ζυγίζει μόλις 1200kg αυτό είναι πλεονέκτημα και στις επιδόσεις και στη χαμηλή κατανάλωση και στην οδική συμπεριφορά. Ταξιδέψαμε μαζί του μέχρι το χιονοδρομικό του Παρνασσού και το οδηγήσαμε και αρκετές μέρες εντός πόλης. Η μέση κατανάλωση που είδαμε χωρίς υπερβολές στο πάτα ή στο άσε ήταν 6.3lt/100km. Τα φρένα αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί πίσω δεν μας προβλημάτισαν ποτέ ούτε σε αίσθηση ούτε σε γραμμικότητα. Το δυνατό σημείο του S – Cross είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης το Suzuki δεν κοπανάει καθόλου. Την ίδια στιγμή οι κλίσεις είναι απόλυτα ελεγχόμενες και η ασφαλής οικογενειακή συμπεριφορά έχει και μια σπιρτάδα που διεγείρει τις αισθήσεις. Στο προσπέρασμα το S Cross είναι κάτι παραπάνω από ασφαλές.
Σε δρόμο με στροφές έχει μια ομαλή συμπεριφορά που δε σε αγχώνει καθόλου. Στον αυτοκινητόδρομο η κύλιση είναι αθόρυβη. Εκ πεποιθήσεως κινούμαστε σύννομα και δεν μας κούρασε καθόλου. Αξιοσημείωτα καλή είναι και η ευστάθειά του στον πλευρικό άνεμο. Σε ήπιο χωματόδρομο η απόσταση των 18cm από το έδαφος και τα ελαστικά (215/55 R17) είναι σύμμαχοι. Με μια τετράδα All Season δε θα έχετε κανένα πρόβλημα και σε χιόνι/λάσπη. Εν κατακλείδι το S Cross έχει διαστάσεις, επιδόσεις και ανέσεις κατηγορίας C SUV αλλά τιμή και κατανάλωση B SUV. Προσθέστε και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (120gr/km CO2) και εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000km πάρτε μολύβι και χαρτί και αφήστε τις δικαιολογίες κατά μέρος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suzuki S Cross
Κινητήρας: 1.373 cc
Συνδυαστική Ισχύ: 129PS/ 5.500rpm
Ροπή: 235 Nm/2000 -3000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βάρος: 1.200 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.785/1.585 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: Από 20.700 ευρώ
O χώρος αποσκευών χωρίζεται σε δυο επίπεδα και φτάνει στα 440lt.
Διαβάστε επίσης:
F1 2022: Μυστικά, ψέματα και λύσεις!
Ποιος ρυθμός φόρτισης θεωρείται γρήγορος;