• AUTO

    Δοκιμή Citroen C4: Μας κακομαθαίνετε κ. πρέσβη!


    Η επιτομή της άνεσης, της διαφορετικότητας, του στυλ. Η νέα C4 C-Cross ξεχωρίζει όπως κι αν τη δει κανείς, όχι μόνο εξ όψεως.

    Τη νέα Citroen C4 C Cross σας την έχουμε παρουσιάσει, είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε εκτενώς το προηγούμενο διάστημα.  Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν αυτοκίνητο με αρκετή απόσταση από το έδαφος. Όσο κι αν σας φανεί περίεργο αυτό οφείλεται κυρίως στην παρά φύση αστική ζωή. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής στις μεγαλουπόλεις δεν βοηθά στην εκγύμναση των βασικού μυ του ποδιού, του τετρακέφαλου. Αυτός με τα χρόνια φθίνει και αντίστοιχα αποτελεί δοκιμασία το «σήκω – κάτσε», όπως και το «μπες – βγες». Αν προσθέσεις και τα περιττά κιλά που φέρνει η ηλικία να και ο καναπές που ψηλώνει, γίνεται πολυθρόνα να και το coupe που γίνεται crossover ή SUV.

    Η ομάδα σχεδιασμού της Citroen, προφανώς το γνωρίζει αυτό καλά, ίσως και εκ πείρας λόγω ηλικίας. Οπότε έδωσε στην νέα C4 απόσταση 16cm από το έδαφος. Μπαίνεις λοιπόν στο αυτοκίνητο και κάθεσαι ευθεία, μεγάλη επιτυχία για ανθρώπους που έχουν γεννηθεί πριν το 1990. Εύκολα βρίσκεις το δομικό σχεδιαστικό στοιχείο (τραπέζιο) καθώς αναδεικνύεται στο σχήμα των φώτων αλλά και με χρώμα στα πλαϊνά προστατευτικά (airbumps). Βλέπεις πολλά παραμορφωμένα τραπέζια, ποικίλων μεγεθών. Θα συμφωνήσετε αδήριτα νομίζω πως η C4 C Cross δε μοιάζει με τίποτα, είναι μοναδική. Το πίσω μέρος έχει ξεχωριστή ταυτότητα που ενισχύεται από το κόψιμο του παρμπρίζ στα δυο.

    Αρκεί να καθίσεις στο κάθισμα για να αρχίσουν τα επιφωνήματα θαυμασμού. Η επιτομή της άνεσης: Φαρδύ, παχύ, καλύτερο από την πολυθρόνα του σπιτιού, χάρη στην τεχνολογία Advanced Comfort με παχύ αφρό. Γενικά έχεις μια αίσθηση ευρυχωρίας είτε κάθεσαι εμπρός είτε πίσω. Τα υλικά ποιοτικά, μαλακά, με καλή συναρμογή και εργονομία. Το κιβώτιο μίνιμαλ, με εύχρηστους μικρούς διακόπτες. Η κεντρική οθόνη 10 ιντσών δεσπόζει στο μέσο του ταμπλό και δεξιά της εμπρός από το συνοδηγό, υπάρχει δυνατότητα έδρασης τάμπλετ (Smart Pad Support). Οι πληροφορίες του ψηφιακού πίνακα οργάνων περιορίζονται στις απαραίτητες, μια κουλτούρα ασφάλειας, που υπάρχει δεκαετίες στη Citroen από την εποχή της GS.

    Η ηχομόνωση, η ευκολία χρήσης, τα καθίσματα, η ανάρτηση όλα είναι εστιασμένα στην άνετη, απροβλημάτιστη, αγχολυτική μετακίνηση. Αν αυτό ψάχνεται τότε το C4 C Cross είναι η κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του.

    Η ανάρτηση με το μεταβαλλόμενο ρυθμό απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushion) εξαφανίζει τις ανομοιομορφίες του εδάφους μαγικά. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει δράμα στις στροφές, αλλά προφανώς το C4 δεν έχει φτιαχτεί για να γράψει ιστορία με αντίπαλο το χρονόμετρο. Έχει φτιαχτεί για άνετες οικογενειακές μετακινήσεις. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2lt/130PS έχει επάρκεια ροπής και δύναμης για ένα ασφαλές προσπέρασμα. Το έργο του υποβοηθάτε από το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (1.278 kg) αλλά και την σωστή κλιμάκωση του αυτόματου 8ταχυτου κιβωτίου EAT8. Υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις ECO, Normal, Sport, με προκαθορισμένη τη μεσαία, σπάνια θα καταφύγεις σε κάποια από τις άλλες δυο.

    Το C4 C Cross δε θα πει όχι και σε πιο ζωηρή οδήγηση, ούτε εκεί θα προβληματίσει χωρίς φυσικά να ενθουσιάσει κιόλας. Ξεχωρίζει για το στυλ και την άνεσή του, είναι ανταγωνιστικό σε τιμή και προσωπικά μου έφτιαχνε τη διάθεση, οδηγώντας το. Ο ανταγωνισμός του είναι ισχυρός, ενδεικτικά αναφέρουμε το Ford Focus Active  και το Fiat Tipo Cross.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

    Κινητήρας: 1.119 cc
    Ισχύς: 131 PS/ 5000 rpm
    Ροπή: 23,3kgm/ 1750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Μέση κατανάλωση: 6,9 lt/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 134 gr/km (WLTP)
    Τέλη κυκλοφορίας: 86 ευρώ
    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.360×1.834 x1.525 mm
    Μεταξόνιο: 2.670mm
    Βάρος: 1.278 kg
    Χώρος αποσκευών: 380 lt
    Τιμή: 23.650



    ΣΧΟΛΙΑ