• Think Tanks

    Το παντοπωλείο που διανέμει προϊόντα χωρίς συσκευασίες


    Η Νεοϋορκέζα Tamara Lim λατρεύει να συσκευάζει πράγματα, αλλά με έναν τρόπο στη λογική «το λιγότερο είναι περισσότερο».

    Ως πρώην διευθύντρια του online κολοσσού Amazon.com, γνωστού για το ότι μερικές φορές παραδίδει εμπορεύματα σε μεγάλα χαρτοκιβώτια μίας χρήσης, η 26χρονη λέει ότι άκουγε συχνά πελάτες που ρωτούσαν γιατί έλαβαν «αυτό το μικροσκοπικό πράγμα σε ένα τεράστιο κουτί».

    «Μπορείς να κάνεις κάτι γι ‘αυτό;», θυμάται ότι τη ρωτούσαν.

    Πριν από περίπου πέντε μήνες, η Lim το έκανε. Δημιούργησε το Wally Shop, την πρώτη υπηρεσία παράδοσης ειδών παντοπωλείου στις Ηνωμένες Πολιτείες που υπόσχεται μόνο επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες.

    Αρκετές εκατοντάδες πελάτες παραγγέλλουν τα ψώνια τους από το κατάστημα The Wally Online, είπε.

    Επί του παρόντος, η υπηρεσία καλύπτει μόνο το τμήμα του Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, αν και ελπίζει να επεκταθεί στο Μανχάταν μέχρι την άνοιξη, δήλωσε η διευθύντρια επικοινωνιών του Wally Shop, Sabrina Katz.

    Η υπηρεσία παραδίδει τοπικά προϊόντα που κυμαίνονται από λαχανικά μέχρι ζυμαρικά και ψωμί μέσω ποδηλάτου, σε επαναχρησιμοποιούμενα γυάλινα βάζα ή υφασμάτινες σακούλες, λέει η Lim.

    Οι διανομείς με τα ποδήλατα επιστρέφουν για να παραλάβουν το υλικό μετά την κατανάλωση των αγαθών, εξασφαλίζοντας μια λογική μηδενικών αποβλήτων.

    «Είμαστε σαν τον γαλατά» των ειδών παντοπωλείου, είπε η Katz, αναφερόμενη στις τοπικές υπηρεσίες παράδοσης γάλακτος που κάποτε ήταν συνηθισμένες, αλλά τώρα είναι σχεδόν εξαφανισμένες.

    Τη σύγκριση αυτή έκανε επίσης η Susan Selke, η οποία είναι επικεφαλής της Σχολής Συσκευασίας του Πανεπιστημίου του Michigan.

    «Ένα … πράγμα για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία είναι η επιστροφή του γαλατά», δήλωσε στο Thomson Reuters Foundation.

    Η εξαφάνιση του επαγγέλματος αποδίδεται στη σύγχρονη τάση της βιομηχανίας τροφίμων να πωλεί προϊόντα μακριά από το σημείο παραγωγής τους. Το αποτέλεσμα είναι συσκευασίες που είναι σε μεγάλο βαθμό ακατάλληλες για επαναχρησιμοποίηση, δήλωσε η Selke.

    Η παραγωγή πλαστικών έχει αυξηθεί τα τελευταία 50 χρόνια, οδηγώντας σε εκτεταμένη χρήση φθηνών μπουκαλιών μίας χρήσης, κυπέλλων, δοχείων και άλλων προϊόντων.

    Τον περασμένο Μάρτιο, Αμερικανοί ακτιβιστές κάλεσαν τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας, την Kroger Co., να εισαγάγει ένα διάδρομο με ράφια χωρίς πλαστικό, προσφέροντας στους αγοραστές τη δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα χωρίς συσκευασίες που προκαλούν ρύπανση.

    Το αίτημα ήρθε λιγότερο από ένα μήνα αφού η ολλανδική βιολογική αλυσίδα Ekoplaza δημιούργησε αυτόν που υποστηρίζει ότι ήταν ο πρώτος τέτοιος διάδρομος σούπερ μάρκετ στον κόσμο, μια κίνηση που χαιρέτισαν οι οικολόγοι.

    Τον περασμένο μήνα, μια άλλη εταιρεία, η Loop, ανακοίνωσε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας ότι συνεργάζεται με σημαντικούς πωλητές και εμπόρους λιανικής πώλησης συσκευασμένων ειδών.

    Η Loop, που θα ξεκινήσει το Μάιο με projects στο Παρίσι και την περιοχή της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσι/Πενσιλβάνια, θα παραδίδει προϊόντα όπως χυμό πορτοκαλιού και σαμπουάν σε επαναχρησιμοποιήσιμα γυάλινα και μεταλλικά στα σπίτια των αγοραστών και θα ανακτά τα άδεια για επαναχρησιμοποίηση.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι ο Sebastien Malo του Thomson Reuters Foundation



    ΣΧΟΛΙΑ