• Think Tanks

    Air Berlin: Τίτλοι τέλους μετά την απόσυρση της στήριξης από την Etihad

    • NewsRoom


    Η Air Berlin έκανε την τελευταία της πτήση, διάρκειας μιας ώρας και δέκα λεπτών από το Μόναχο στο Βερολίνο, αφού η Etihad Airways τον Αύγουστο απέσυρε την οικονομική της στήριξη, με αποτέλεσμα ο γερμανικός αερομεταφορέας να οδηγηθεί σε πτώχευση.

    Η πτήση AB6210 απογειώθηκε από το Μόναχο και προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Tegel του Βερολίνου, αφού πρώτα έκανε έναν αποχαιρετιστήριο γύρο πάνω από την πόλη. Περίπου 1.600 άτομα- μέλη του προσωπικού της και λάτρεις της αεροπορίας- παρακολούθησαν την τελευταία προσγείωση, από μια ειδική πλατφόρμα, ενώ εκατοντάδες άλλα μέλη του προσωπικού καλωσόριζαν τους επιβάτες της πτήσης στο σημείο που στάθμευσε το αεροσκάφος.

    Η Etihad, η κρατικής ιδιοκτησίας αεροπορική εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με έδρα το Άμπου Ντάμπι, σταμάτησε την χρηματοδότηση προς την Air Berlin, αφού εγκατέλειψε την στρατηγική επέκτασης που είχε επιλέξει ο πρώην CEO της, James Hogan. Όπως είχε αποκαλυφθεί, η Etihad μέσω δημιουργικής λογιστικής κάλυπτε μεγάλες ζημιές, καθώς ενσωμάτωνε έσοδα από άλλες διεθνείς επενδύσεις της, κάνοντας τα στραβά μάτια στις απώλειες εσόδων του αεροπορικού κλάδου

    Το παραπέτασμα καπνού διαλύθηκε τον Ιούλιο, όταν η Etihad παραδέχθηκε ζημιές ύψους 1,87 δισ. δολαρίων για το 2016, ενώ παράλληλα άρχισε να ξεφορτώνεται τα μερίδια που κατείχε σε τρεις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες: Στις Air Berlin, Alitalia και Darwin Airline. Επίσης έδιωξε τον Hogan και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη.

    Από τα 3 δισ. ευρώ που έχασε η Air Berlin, από την στιγμή που εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2006, περισσότερα από 2 δισ. ζημιών δημιουργήθηκαν από τον Δεκέμβριο του 2011 και μετά, δηλαδή από την στιγμή που η Etihad απέκτησε το 29% της γερμανικής εταιρείας.

    Η προτεραιότητα της Etihad ήταν η μεγαλύτερη δυνατή προσέλκυση επιβατικής κίνησης προς το Άμπου Ντάμπι, με αποτέλεσμα να μη δοθεί η δέουσα σημασία στα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Air Berlin. Το βασικότερο ήταν ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από μια νέα γενιά ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, καθώς και η παρατεταμένη αναποτελεσματικότητα της Air Berlin στον τομέα των στρατηγικών επενδύσεων. Η γερμανική εταιρεία είχε αποκτήσει ποσοστά σε αερομεταφορείς όπως την αυστριακή Niki, την γερμανική LGW, την τουρκική Izair και την ελβετική Belair.

    Καθώς οι πτωχευτικές διαδικασίες προχωρούν, μέχρι στιγμής ο μεγαλύτερος γερμανικός αερομεταφορέας, η Lufthansa, δήλωσε την πρόθεση του να αποκτήσει 81 από τα 140 αεροπλάνα της Air Berlin, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων της Niki και της LGW. Αν αυτό γίνει δεκτό από την επιτροπή ανταγωνισμού, τότε η Lufthansa θα μεταβιβάσει αυτά τα αεροσκάφη στον χαμηλού κόστους αερομεταφορέα της την Eurowings.

    Ακόμα μια εταιρεία χαμηλού κόστους, η EasyJet συμφώνησε να αναλάβει 25 αεροπλάνα τα οποία ήταν μισθωμένα από την Air Berlin.

    Πηγή: Forbes

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κέρδισαν 3,5 δισ. δολάρια μέσα σε μια ημέρα οι ιδρυτές της Google

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: BlackRock Blog: Τρία επενδυτικά θέματα που στοχεύουν στο Q4

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: BlackRock Blog: Οι ευκαιρίες εμφανίζονται όταν οι κεντρικές τράπεζες αποκλίνουν



    ΣΧΟΛΙΑ