Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Έχετε βρεθεί ποτέ κολλημένοι σε κυκλοφοριακή συμφόρηση στο δρόμο για τη δουλειά; Εάν οδηγείτε, πιθανότατα ναι. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι μια πληγή στις περισσότερες μεγάλες πόλεις, και για κάποιες έχει γίνει ένα σοβαρό βαρίδι για την οικονομία.

Πρόσφατη έρευνα από την εταιρεία δεδομένων μεταφορών INRIX για το μέγεθος της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε 200 πόλεις σε 38 χώρες υπογραμμίζει την επίπτωση του μποτιλιαρίσματος εξετάζοντας πόσο χρόνο και χρήματα στοιχίζει. Στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι το συνολικό κόστος της χαμένης παραγωγικότητας που προκλήθηκε από την κυκλοφοριακή συμφόρηση ήταν 87 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά στις χαμένες ώρες, οι τρεις χειρότερες πόλεις στις ΗΠΑ για τους αυτοκινητιστές είναι η Βοστώνη, το Σικάγο και η Ουάσιγκτον. Ο μέσος οδηγός στη Βοστώνη έχασε πέρυσι 164 ώρες εξαιτίας της κίνησης, η οποία κόστισε στην τοπική οικονομία 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Ουάσινγκτον ήταν 155. Το Σικάγο, με 138 χαμένες ώρες, ήρθε τρίτο, ενώ στη Νέα Υόρκη ήταν 133 και 128 στο Λος Άντζελες.

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι δύο παλαιότερες πόλεις, που δημιουργήθηκαν πολύ πριν από την εφεύρεση του αυτοκινήτου, είναι οι πόλεις με τη χειρότερη συμφόρηση. Η πιο μποτιλιαρισμένη πόλη στην Ευρώπη, εν τω μεταξύ, είναι η Ρώμη.

Αν και η μελέτη της INRIX δεν συνυπολόγισε την Κίνα, ίσως να υπάρχουν κάποια διδάγματα από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως. Έδρα περίπου οκτώ εκατομμύρια ανθρώπων, με έως και 23 εκατομμύρια στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της, η Hangzhou ήταν μια από τις πιο μποτιλιαρισμένες πόλεις της Κίνας. Αλλά έχει πέσει από την πέμπτη θέση στην 57η σε αυτό το συγκεκριμένο μέτρο. Όχι γιατί υπάρχουν περισσότεροι δρόμοι ή λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά επειδή το σύστημα κυκλοφορίας της πόλης είναι υποβοηθούμενο από την τεχνητή νοημοσύνη.

Οι αξιωματούχοι των μεταφορών της πόλης χρησιμοποιούν το Hangzhou City Brain για να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται συνεχώς τη ροή της κυκλοφορίας, πραγματοποιώντας προσαρμογές στα φανάρια και τη σήμανση ανάλογα με τις ανάγκες σε πραγματικό χρόνο. Τροφοδοτείται από έναν συνδυασμό μεγάλων δεδομένων, διαδικτύου των πραγμάτων και μηχανικής μάθησης, με μεγάλο μέρος της τεχνολογίας να παρέχεται από τον κολοσσό της τεχνολογίας Alibaba.

Η κυκλοφορία στην Hangzhou κινείται τώρα κατά 11% ταχύτερα από ό,τι παλιότερα και ο χρόνος που χρειάζονται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης για να ανταποκριθούν στις κλήσεις για βοήθεια έχει μειωθεί στο μισό. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται επίσης στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας, την Κουάλα Λουμπούρ, και η McKinsey πιστεύει ότι οι χρόνοι μετακίνησης θα μπορούσαν να μειωθούν έως και κατά 20% με τεχνολογίες έξυπνων πόλεων όπως αυτή.

Περίπου το 55% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε αστικές περιοχές και το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 68% μέχρι το 2050. Ωστόσο, τα υφιστάμενα συστήματα μεταφορών δεν είναι κατασκευασμένα για να αντιμετωπίσουν τη μελλοντική ζήτηση χωρίς να αυξάνουν τη συμφόρηση και τη ρύπανση. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μέλλοντος για τις Πόλεις και την Αστικοποίηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ αναζητά έξυπνα και βιώσιμα αστικά projects και λύσεις που είναι μετρήσιμες και επαναληπτικές, ώστε να μπορέσει να επιστήσει την προσοχή των ηγετών των πόλεων σε όλο τον κόσμο σε αυτές.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι ο Sean Fleming

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here