• ΑΓΟΡΕΣ

    Πάνω από 3,2 δισ. έχουν σηκώσει οι εισηγμένες από την αγορά σε 9 μήνες

    Ποια χαρτιά μπαίνουν με φόρα στο 2022


    Με τη ΔΕΗ σε χαμηλό οκτώ μηνών, κάτι για το οποίο ήταν αρκετό όπως φάνηκε μία μόνο συνεδρίαση, αυτή της Παρασκευής και η αγορά καλείται να πορευτεί εν μέσω φημών μέχρις ότου τρέξει η σχετική διαδικασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

    Το πρόβλημα, σύμφωνα με την αγορά δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι αυτό, που έχει τονιστεί σε πρόσφατο report της Eurobank Equities, ότι η αγορά κινείται εν μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου και εξηγεί την κακοδαιμονία του γενικού δείκτη από τον Απρίλιο και μετά.

    Το 2021, χρονιά ρεκόρ για τις μεγάλες αγορές, προκαλούσε εύλογη απορία γιατί το Χ.Α. μένει εκτός πάρτι. Μαζί με την αύξηση κεφαλαίου της ΔΕΗ, η οποία μπορεί να μην αρκεστεί στα 750 εκατ. ευρώ, αλλά να αγγίζει ή και να ξεπερνά το 1 δις.

    Ευρώ εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που φαίνεται να υπάρχει, θα έχουν «σηκωθεί» από τις εισηγμένες φέτος κατ’ ελάχιστο 3,250 δις. Ευρώ.

    Η Πειραιώς άντλησε 1,3 δισ. ευρώ, η Alpha Bank 800 εκατ. ευρώ, η Aegean Airlines 60 εκατ., η Motor Oil 200 εκατ. μέσω ομολόγου, η Costamare 100 εκατ. ευρώ, επίσης με έκδοση ομολόγου, ενώ σ’ αυτά τα ποσά δεν λαμβάνονται υπόψη οι διεθνείς εκδόσεις ομολόγων των ΔΕΗ, Mytilineos, Τρ. Πειραιώς κ.λπ.

    Παράλληλα, θυμίζουμε ότι αύξηση κεφαλαίου κατά 3,04 εκατ. ευρώ έκανε η εταιρεία Τζιρακιάν το πρώτο εξάμηνο, η Premia υλοποίησε ΑΜΚ 75 εκατ. ευρώ, ενώ η ΕΛΓΕΚΑ πήρε από την αγορά 6,85 εκατ. ευρώ.

    Τα 3,2 δισ. ευρώ είναι ένα ποσό αρκετά μεγάλο για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, ενώ είναι το μεγαλύτερο των τελευταίων πολλών ετών, πλην των ετών που υπήρξε η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών στα πέτρινα χρόνια των μνημονίων.

    Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι χρηματιστές, τα 2,5 δισ. ευρώ είναι τα περισσότερα κεφάλαια που παίρνουν οι εισηγμένες από το Χ.Α. εδώ και… επτά χρόνια, δηλαδή από το μακρινό ω 2014.

    Είναι εξίσου σημαντικό το γεγονός πως η πλειονότητα των αυξήσεων κεφαλαίου -πλην μερικώς της Πειραιώς και ίσως της Aegean Airlines- δεν έχουν το χαρακτήρα της ανακεφαλαιοποίησης.

    Κινούνται κυρίως στην κατεύθυνση της άντλησης κεφαλαίων, με σημαίνοντα στόχο την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η χρονιά με αυτό τον τρόπο θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος. Διότι μετά τη ΔΕΗ, όπως αναφέρουν πληροφορίες, σειρά θα πάρει μία ακόμα μεγάλη τράπεζα.

    Την Παρασκευή πάντως, ο όμιλος της ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ διέψευσε και μάλιστα χωρίς να αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά της Εγνατίας Οδού και πως η επένδυση θα καλυφθεί από κεφάλαια του ομίλου.



    ΣΧΟΛΙΑ