Τι συμβαίνει με τη μετοχή της ναυτιλιακής Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Συμεών Παληός; Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τη χρονιά με άνοδο της τάξεως του 37% και έφτασε να διαπραγματεύεται στα 4,14 δολάρια στα τέλη του Ιανουαρίου, τον Φεβρουάριο η τάση δείχνει να αλλάζει και οι αναλυτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί για την περαιτέρω πορεία της. 

Σημειώνεται ότι ο κ. Παληός από τις αρχές του 2017 ανακοίνωσε πολλά νέα ναυλοσύμφωνα για τα φορτηγά πλοία του στόλου της εταιρείας, παράλληλα με επεκτάσεις ναυλώσεων εν ισχύ, δείχνει σαφώς ότι η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή δεν έχει πρόβλημα στο να βρίσκει πελάτες. Αυτό από μόνο του στάθηκε αρκετό για να ενισχύσει τη μετοχή της εταιρείας.

Συμεών Παληός

Η πτωτική πορεία όμως που καταγράφει από τις αρχές του Φεβρουαρίου (κατά μέσο όρο), σύμφωνα με τους αναλυτές, οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι οι ναύλοι που καταφέρνει να συμφωνήσει ο εφοπλιστής δεν είναι και οι καλύτεροι, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν και του ότι η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να δέχεται πιέσεις.

Για παράδειγμα, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 3 Φεβρουαρίου, η Diana ναύλωσε το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Dione (χωρητικότητας 75.172 dwt, κατασκευής 2001) στην Caravel Shipping Limited, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, για περίοδο 9 με 12 μηνών έναντι 7.200 δολαρίων ημερησίως για τις πρώτες 90 μέρες (αρχής γενομένης από το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου) και 7.050 δολαρίων ημερησίως για το υπόλοιπο διάστημα της ναύλωσης.

Αυτές οι τιμές έρχονται σε αντίθεση με εκείνες που επικρατούσαν πριν από μια 5ετία, όταν ο κ. Παληός κατόρθωνε να ναυλώνει πλοία ίδιας κλάσης για 12.900 δολάρια την ημέρα, τουτέστιν 79% πιο πάνω από τους καλύτερους ναύλους που μπορεί να πετύχει σήμερα.

Σύμφωνα με τους αναλυτές – οι οποίοι για να μπορούν να μιλούν με ασφάλεια, περιμένουν τα αποτελέσματα του Q4 του 2016 που θα ανακοινώσει η εταιρεία – η μετοχή της αναμένεται να συνεχίσει να δέχεται πιέσεις, καθώς προβλέπουν αύξηση των ζημιών κατά 30% σε ετήσια βάση (συγκεκριμένα, στα 0,39 δολ./μετοχή) και μείωση των εσόδων κατά 27% ή αλλιώς κατά 27,8 εκατ. δολάρια.

Αναμένονται εξελίξεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Οικονόμου: Οδεύει προς Αυστραλία πλοίο της TMS Cardiff Gas

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Μειωμένα, αλλά ανώτερα των προσδοκιών τα κέρδη της Navios Acquisition στο δ’ τρίμηνο 2016