Η Aegean Airlines αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου 2025 αύριο, 28 Μαΐου, πριν από το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Η συνεχιζόμενη ζήτηση για ταξίδια, ο αυξημένος αριθμός ταξιδιών και δρομολογίων, καθώς και οι αυξημένες αποδόσεις που υποβοηθούνται και από τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κλάδο, αναμένεται να αποτελέσουν τους βασικούς παράγοντες που θα οδηγήσουν τις επιδόσεις της Aegean το α’ τρίμηνο του 2025.

Αυτοί οι παράγοντες θα επιτρέψουν στην αεροπορική εταιρεία να παρουσιάσει ένα καλό σύνολο αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια αυτού του, παραδοσιακά αδύναμου (ζημιογόνου), τριμήνου. «Αναμένουμε έσοδα αυξημένα κατά 12,4% σε ετήσια βάση στα 302 εκατ. ευρώ, με EBITDA αυξημένα κατά 22,8% σε ετήσια βάση στα 40,8 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες για την περίοδο στα 9,9 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών ζημιών 21 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024», αναφέρουν οι αναλυτές της AXIA, Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά, στο preview τους για την Aegean.

1

Η επιβατική κίνηση εκτιμάται σε 3,1 εκατομμύρια επιβάτες για το πρώτο τρίμηνο, 8,8% υψηλότερη σε ετήσια βάση, υποστηριζόμενη κυρίως από το διεθνές δίκτυο, το οποίο εκτιμάται κατά 12,4% υψηλότερο σε ετήσια βάση. Οι ASKs αναμένεται να είναι 11% υψηλότερες σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 24, ενώ οι διαθέσιμες θέσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 8,8% σε ετήσια βάση.

Ο συντελεστής πληρότητας αναμένεται να διαμορφωθεί στο 80,6%, σύμφωνα με τα περσινά επίπεδα. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη απόδοση 0,09 ευρώ έναντι 0,088 ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024 (+2,5% σε ετήσια βάση), προβλέπουμε συνολικά έσοδα 302 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2025, αυξημένα κατά 12,4% σε ετήσια βάση.

Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν στα 264,1 εκατ. ευρώ (+9,9% σε ετήσια βάση). Βλέπουμε αύξηση 7,5% σε ετήσια βάση στις παροχές προς τους εργαζομένους για το τρίμηνο, οι οποίες θα διαμορφωθούν στα 40,9 εκατ. ευρώ. Υποθέτουμε αύξηση κατά 9% σε ετήσια βάση στο κόστος καυσίμων στα EUR 71,1 εκατ. λόγω της αυξημένης πτητικής δραστηριότητας και της λειτουργίας παλαιότερων, λιγότερο αποδοτικών αεροσκαφών, παρά τη μείωση των τιμών των καυσίμων, που θα σημειωθεί.

Η καθήλωση αεροσκαφών στο έδαφος θα συνεχίσει να επηρεάζει το κόστος συντήρησης λόγω της λειτουργίας παλαιότερων αεροσκαφών (+7,4% σε ετήσια βάση), καθώς και των μισθώσεων αεροσκαφών (4,2 εκατ. ευρώ έναντι 2 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024). Αναμένουμε επίσης αύξηση κατά 16,1% σε ετήσια βάση στα έξοδα υπερπτήσης, αύξηση κατά 14,8% σε ετήσια βάση στα έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης, αύξηση κατά 7,5% σε ετήσια βάση στα τέλη αεροδρομίου και αύξηση κατά 14,4% σε ετήσια βάση στα έξοδα διανομής. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, προβλέπουμε EBITDA ύψους 40,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 25, αυξημένα κατά 22,8% σε ετήσια βάση.

“Το α΄ τρίμηνο του 2025 προβλέπουμε, επίσης, αύξηση των αποσβέσεων κατά 12,9% σε ετήσια βάση σε 45,5 εκατ. ευρώ που προέρχεται από τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Ταυτόχρονα, αναμένουμε μείωση των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων (στα 8 εκατ. ευρώ έναντι 18,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024) λόγω του ασθενέστερου δολαρίου ΗΠΑ που θα επιτρέψει στην εταιρεία να εγγράψει κέρδη έναντι ζημιών πέρυσι. Υποθέτοντας εταιρικό φορολογικό συντελεστή 22%, προβλέπουμε καθαρές ζημίες ύψους 9,9 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με καθαρές ζημίες ύψους 21 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024”, καταλήγουν οι αναλυτές.

Διαβάστε επίσης:

Τα Airbnb καταγγέλλουν την ΑΑΔΕ για παράνομη και ανυπόστατη εγκύκλιο

Χρυσός: Νέα πτώση τιμών λόγω fast track εμπορικών συνομιλιών ΕΕ-ΗΠΑ

Τράπεζα Πειραιώς: Εκδίδει πράσινο ομόλογο 500 εκατ. ευρώ – Άνοιξε το βιβλίο προσφορών