array(0) {
}
        
    
Menu
0.03%
Τζίρος: 137.52 εκατ.

Τηλεφωνική επικοινωνία Ζελένσκι με Γουίτκοφ και Κούσνερ – «Υπάρχουν καλές ιδέες για μια βιώσιμη ειρήνη»

Business

Πάνω από το 90% των γυναικών λένε ότι δεν τους εκφράζουν οι… ροζ διαφημίσεις

Comments

Όλα ροζ, φανταχτερά χρώματα, λάμψη και γκλίτερ. Για δεκαετίες οι διαφημιστικές καμπάνιες πολλών εταιρειών στόχευαν στο γυναικείο κοινό με τέτοια μέσα, σύμφωνα με άρθρο στην Deutsche Welle. Οι γυναίκες ανέκαθεν αποτελούσαν ειδικό «target group».

Έτσι οι διαφημιστικές εκστρατείες προσπαθούσαν να μαντέψουν τα κριτήρια, με τα οποία θα επέλεγαν οι γυναίκες πχ. ένα σπίτι, ένα αυτοκίνητο, έναν καναπέ.

Οι γυναίκες βρίσκονταν στο επίκεντρο πολλών διαφημίσεων, συχνά όμως με έναν εντελώς λανθασμένο τρόπο. «Πάνω από το 90% των γυναικών λένε ότι δεν τους εκφράζουν τέτοιες διαφημίσεις» αναφέρει η Γκάμπι Λυκ, ειδική σε θέματα μάρκετινγκ. «Είναι πολύ κραυγαλέες διαφημίσεις, δεν έχουν καθόλου λεπτότητα. Οι γυναίκες δεν επιζητούν τέτοιου είδους οριοθετήσεις».

Αυτό με το οποίο σίγουρα δεν ταυτίζονται οι γυναίκες είναι να παρουσιάζονται ως αντικείμενα του ανδρικού πόθου, όπως πχ. στις διαφημίσεις εσωρούχων. «Είναι διαφημίσεις τελικά για άνδρες» αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Thinknewgroup.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Μάρκετινγκ και Οικονομίας Μάριον Χάλφμαν από το Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μενχενγκλάντμπαχ, μέχρι σήμερα πολλές διαφημιστικές καμπάνιες αναπαράγουν στερεοτυπικά πρότυπα για τις γυναίκες και εν τέλει κλισέ.

Η διαφήμιση, τα στερεότυπα και οι νεότερες γενιές

Η διαφήμιση μέχρι σήμερα αναπαράγει κλισέ και στερεοτυπικές εικόνες για τις γυναίκες
Η διαφήμιση μέχρι σήμερα αναπαράγει κλισέ και στερεοτυπικές εικόνες για τις γυναίκες

 

Η Στίβι Σμίντελ από την οργάνωση Pinkstinks για τα δικαιώματα των γυναικών επισημαίνει ότι οι γυναίκες στο παρελθόν κατανάλωναν περισσότερο από τους άνδρες, όταν η διαφήμιση τους υπέβαλλε την ιδέα ότι δεν ήταν αρκετά ωραίες. Έτσι στόχος πολλών διαφημίσεων ήταν να τις πείσουν ότι με το εκάστοτε προϊόν θα γίνονταν πιο ελκυστικές. Ωστόσο το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο εν έτει 2020 οι γυναίκες θέλουν να εμφανίζονται ως διακοσμητικά-παθητικά αντικείμενα. «Μήπως όμως έχουν συνηθίσει να παρουσιάζονται έτσι από τη διαφήμιση και τα ΜΜΕ;» διερωτάται η Σμίντελ.

Πάντως στο χώρο της διαφήμισης «μάρκετινγκ με βάση το φύλο» ονομάζεται αυτή ακριβώς η πρακτική εταιρειών να στοχεύουν ειδικά στις γυναίκες ή τους άνδρες. Συνήθως όμως στις ηγετικές θέσεις εταιρειών διαφήμισης βρίσκονται άνδρες, παρατηρεί η Χάλφμαν.

Από την πλευρά της η Αυστριακή οικονομολόγος Ουλρίκε Άιχορν εκτιμά ότι δεν υπάρχει καν η καταναλωτική κατηγορία «γυναίκα». Κι αυτό διότι οι γυναίκες σήμερα έχουν πολλαπλούς ρόλους: είναι επαγγελματίες, εργαζόμενες, μητέρες, σύζυγοι. Σύμφωνα με την Άιχορν για την αλλαγή της εικόνας της σύγχρονης γυναίκας στη διαφήμιση σημαντικό ρόλο παίζουν, μεταξύ άλλων, και οι ίδιες οι εταιρείες. Όπως αναφέρει η Γκάμπι Λύκε πάντως, ειδικά στις νεότερες γενιές το γυναικείο πρότυπο και γενικότερα η συζήτηση περί φύλων έχει αλλάξει ριζικά, κάτι που πρέπει να λάβει υπόψη του και ο επιχειρηματικός κόσμος.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μόδα πάει σκι: Όταν τα τεχνικά υφάσματα συναντούν την υψηλή ραπτική στις Άλπεις
Νέα παράταση για το Θριάσιο 2: «Παγωμένη» μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026 η σύμβαση παραχώρησης
Οι Τσιφς γράφουν ιστορία με επένδυση στο νέο γήπεδο αξίας 3 δισ. δολαρίων στο Κάνσας
Κλάους-Μίχαελ Κουν: Η πλεκτάνη των 500 εκατ. ευρώ και τα φαντάσματα της Ιστορίας που «στοιχειώνουν» τον δισεκατομμυριούχο
Η Nvidia συμφώνησε να αγοράσει την εταιρεία σχεδίασης AI τσιπ Groq έναντι 20 δισ. δολαρίων
Φενερμπαχτσέ: Συνελήφθη ο πρόεδρος της – Είναι μπλεγμένος σε υπόθεση ναρκωτικών, σύμφωνα με τουρκικά μέσα
Η Tesla στο μικροσκόπιο της NHTSA για τις χειρολαβές έκτακτης ανάγκης του Model 3
Ιράν: Πετρελαιοφόρο δεξαμενόπλοιο κατάσχεσαν οι Φρουροί της Επανάστασης για «λαθρεμπόριο καυσίμων»
Τηλεμαραθώνιος ΑΝΤ1: Συγκέντρωσε 3.330.000 ευρώ – Τα μηνύματα των πολιτικών αρχηγών και το όραμα του Θοδωρή Κυριακού
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – Μεσόγειος ΑΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων μεταξύ Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και κοινοπραξίας