array(0) {
}
        
    
Menu
2.68%
Τζίρος: 252.90 εκατ.

Ραλλού Παναγιώτου: «Hard Shoulder» — Όταν τα σώματα γίνονται τοπία και τα αντικείμενα μιλούν

Comments

Η βουτιά που έχει καταγράψει από τις αρχές του έτους ο δείκτης Baltic Dry έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό στους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου, καθώς το μέγεθος της πτώσης του δείχνει ότι τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία του κλάδου, τα capesize, έχουν υποχωρήσει κατά 2/3 σε σχέση με τα επίπεδα που κυμαίνονταν στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές τα ναύλα κυμαίνονται κάτω από τη μέση τιμή των τελευταίων 20 ετών, μετά τη βουτιά που σημείωσε η ζήτηση στην Κίνα, τον μεγαλύτερο καταναλωτή σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως. Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, η πραγματική αξία του δείκτη Baltic Dry μπορεί να μην αποτυπώνει τον μέχρι τώρα αντίκτυπο της εξάπλωσης του κορονοϊού στη ναυτιλιακή αγορά, αλλά τις πιθανές εξελίξεις των επόμενων εβδομάδων.

Ο Masanari Takada, αναλυτής μακροοικονομικών της Nomura, επισήμανε ότι ο δείκτης BDI συνηθίζει να κινείται πτωτικά μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου, λόγω των αργιών της κινέζικης πρωτοχρονιάς, και στη συνέχεια αντιδρά ανοδικά. Αυτό συμβαίνει και φέτος, αφού μετά το χαμηλό των 411 μονάδων που βρέθηκε ο δείκτης τον Φεβρουάριο και αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2016, έχει αντιδράσει ανοδικά, καταγράφοντας κέρδη σχεδόν 30%, ενώ χθες βρέθηκε μία ανάσα από τις 600 μονάδες.

Όπως ανέφερε ο αναλυτής στους Financial Times, αν ο δείκτης δεν ανακάμψει φέτος, θα δείξει ότι υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού από τις συνηθισμένες.

Από την πλευρά τους, οι αναλυτές της VesselsValue εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο αντίκτυπος στην αγορά των capesize θα είναι βραχυπρόθεσμος και θα υπάρξει ανάκαμψη. Ίσως μάλιστα να βρεθεί και σε θετικό έδαφος όταν επιστρέψει η ομαλότητα. Ρίσκο αποτελεί η μείωση της ζήτησης στην Ιαπωνία, ενώ από την άλλη θετικά θα επιδράσει στην αγορά η αύξηση της απόσυρσης πλοίων, κυρίως capesize, που παρατηρείται από τις αρχές του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019.

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με θεαματικά κέρδη ξεκίνησε το 2021 για τις ναυτιλιακές μετοχές – Οι ελληνικές εταιρείες που ξεχώρισαν

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα οι βουλευτές για τον ΟΠΕΚΕΠΕ – Η δικογραφία στη Βουλή
Η αλήθεια για την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, η απίθανη γκάφα με τον Κεφαλογιάννη, νέα ηγεσία του Αρείου Πάγου και γιατί έβρεξε Φωτιά και Ατσάλι
Το σύστημα διεθνών σχέσεων ως μεταμφιεσμένος «θίασος»
ΣΥΡΙΖΑ: Lepa sela, lepo gore
Ιράν – Ισραήλ: «Ήρθε η ώρα της διπλωματίας» δηλώνουν οι ηγέτες Βρετανίας, Γαλλίας Γερμανίας
CNN: Η επίθεση στο Ιράν δεν κατέστρεψε τις πυρηνικές εγκαταστάσεις – Διαψεύδει ο Λευκός Οίκος
Πηγές Πενταγώνου: «Αντεξαν» οι πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν
Channel 12: Ο Νετανιάχου ετοίμαζε χτύπημα σε 15 ιρανικούς στόχους μετά την παραβίαση της εκεχειρίας, πριν τον σταματήσει ο Τραμπ
Σύνοδος Κορυφής ΝΑΤΟ: Έφτασε στο Άμστερνταμ ο Τραμπ
Ρούτε για μήνυμα στον Τραμπ: Χωρίς αυτόν, δεν θα πηγαίναμε σε αύξηση των αμυντικών δαπανών