Capesize bulker
Σε περαιτέρω μείωση του στόλου που μεταφέρει ξηρό φορτίο προχωράει η ελληνική εταιρεία S Livanos.
Όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές από την Ευρώπη, η εταιρεία έχει θέσει προς πώληση το bulker Ioannis Zafirakis (73.305-dwt και κατασκευής 2004 στα ναυπηγεία Namura Shibuilding).
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι ένα από τα παλαιότερα στον στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Alios Bulkers.
Σημειώνεται πως η τελευταία πώληση που αφορούσε αντίστοιχο bulker (ιαπωνικής κατασκευής panamax) απέφερε κέρδη 11,3 εκατ. δολαρίων στο τέλος Μαΐου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της VesselsValue. Η ναυτιλιακή είχε παραγγείλει το συγκεκριμένο πλοίο για 22 εκατ. δολάρια.
Το συγκεκριμένο πλοίο έχει αποδειχθεί κατά καιρούς «χρυσωρυχείο» για την Alios, το «παρακλάδι» της S Livanos που διαχειρίζεται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου της εταιρείας.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Alios πούλησε ακόμη ένα bulker για 9,5 εκατ. δολάρια σύμφωνα με τους brokers. Το κατασκευασμένο το 2002 στα ναυπηγεία Oshima πλοίο Atlantic Hawk (χωρητικότητας 74.204-dwt) κατέληξε σε κινεζικά συμφέροντα, όπως αναφέρει το tradewinds.
Με την επισημοποίηση των δύο deal, ο στόλος της Alios θα μειωθεί σε τρία panamax bulkers, κατασκευασμένα μεταξύ του 2002 και του 2006.
Όσον αφορά τον στόλο των tankers της S Livanos, αυτός ελέγχεται από τη Sun Enterprises και αποτελείται από 17 πλοία, συμπεριλαμβανομένου και του νεότευκτου δεξαμενόπλοιου Amazon Fortitude (χωρητικότητας 72.850-dwt και κατασκευής 2018 στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Hyundai Heavy Industries).