Οι χειρολαβές θυρών της Tesla τίθενται εκ νέου υπό έλεγχο στις ΗΠΑ, καθώς οι ομοσπονδιακές αρχές οδικής ασφάλειας ξεκίνησαν έρευνα σχετικά με τους μηχανισμούς έκτακτης απελευθέρωσης σε ορισμένα οχήματα Model 3.

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) ανακοίνωσε ότι αξιολογεί καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες ο μηχανικός μοχλός απελευθέρωσης της πόρτας «είναι κρυμμένος, δεν φέρει σήμανση και δεν είναι εύκολο να εντοπιστεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης», όπως προκύπτει από σχετική ανάρτηση στον ιστότοπο της υπηρεσίας. Η έρευνα ξεκίνησε έπειτα από αίτημα του Κέβιν Κλάους, ιδιοκτήτη Tesla στη Τζόρτζια, ο οποίος υποστηρίζει ότι παγιδεύτηκε στο όχημά του το 2023 και ζήτησε να διερευνηθεί πιθανό κατασκευαστικό ελάττωμα. Η NHTSA διευκρίνισε ότι δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θα εγκρίνει ή θα απορρίψει το αίτημα.

1

Η έρευνα αφορά περίπου 179.071 σεντάν Model 3 του έτους μοντέλου 2022.

Η Tesla και η NHTSA δεν απάντησαν άμεσα σε αιτήματα για σχολιασμό.

Η κίνηση αυτή διευρύνει τον ομοσπονδιακό έλεγχο των προβλημάτων στις πόρτες των οχημάτων Tesla, μετά από πολυμήνη έρευνα του Bloomberg, η οποία αποκάλυψε σειρά περιστατικών όπου άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά ή έχασαν τη ζωή τους, καθώς παγιδεύτηκαν στα οχήματά τους. Τον Σεπτέμβριο, η NHTSA ξεκίνησε έρευνα για το αν οι πόρτες ορισμένων SUV Model Y είναι ελαττωματικές, έπειτα από αναφορές ότι παιδιά εγκλωβίστηκαν όταν εξαντλήθηκε η μπαταρία των 12 volt. Τα Model 3 και Model Y αποτελούν μακράν τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Tesla.

Η αυτοκινητοβιομηχανία υπήρξε πρωτοπόρος στις ηλεκτρικές χειρολαβές θυρών, οι οποίες μπορεί να πάψουν να λειτουργούν απροειδοποίητα, ιδιαίτερα μετά από σύγκρουση. Ανάλυση του Bloomberg αυτή την εβδομάδα εντόπισε τουλάχιστον 15 θανάτους σε δώδεκα περιστατικά την τελευταία δεκαετία, στα οποία επιβάτες ή διασώστες δεν κατάφεραν να ανοίξουν τις πόρτες Tesla που είχαν εμπλακεί σε τροχαίο και τυλίχθηκαν στις φλόγες.

Σε ξεχωριστό ρεπορτάζ, το Bloomberg ανέφερε ότι πιθανά ζητήματα ασφαλείας με τις ηλεκτρικές χειρολαβές είχαν τεθεί υπόψη του διευθύνοντος συμβούλου Έλον Μασκ κατά την ανάπτυξη του Model 3, αλλά εκείνος επέμεινε στον φουτουριστικό σχεδιασμό, προβλέποντας την ύπαρξη χειροκίνητων μηχανισμών απελευθέρωσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων απώλειας ρεύματος.

Ο Κλάους υπέβαλε το αίτημά του τον περασμένο μήνα, αναφερόμενος σε περιστατικό του 2023, όταν —όπως λέει— αναγκάστηκε να κλωτσήσει για να βγει από το φλεγόμενο Model 3 του, καθώς οι πόρτες δεν άνοιγαν. Το Bloomberg είχε αναφερθεί προηγουμένως στις λεπτομέρειες της υπόθεσής του.

«Δεν γνώριζα τη θέση του κρυφού μηχανικού μοχλού έκτακτης απελευθέρωσης, επειδή δεν φέρει ορατή σήμανση, δεν εξηγείται κατά την παράδοση του οχήματος και δεν είναι διαισθητικός σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης», ανέφερε σε καταγγελία που κατέθεσε στην NHTSA. «Αναγκάστηκα να σκαρφαλώσω στο πίσω κάθισμα και να σπάσω με τα πόδια μου το πίσω παράθυρο του συνοδηγού για να διαφύγω, ενώ το εσωτερικό καιγόταν».

Διαβάστε επίσης

ΗΠΑ: Δικαστής επικυρώνει στην κυβέρνηση Τραμπ την επιβολή τέλους 100.000 δολαρίων στις βίζες H-1B

Βολοντίμιρ Ζελένσκι: Κινεζικοί δορυφόροι ενδέχεται να βοηθούν ρωσικές επιθέσεις

Ιστορικό ράλι στα πολύτιμα μέταλλα: Πάνω από τα 4.500 δολ. ο χρυσός, ρεκόρ στο ασήμι, άλμα 160% στην πλατίνα