ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Καταρρέει» η πολυτέλεια; Γιατί οι αγοραστές στρέφονται στη δευτερογενή αγορά που αγγίζει τα 360 δις
Φαίνεται ότι δεν είναι μόνο οι τιμές των τροφίμων που είναι υψηλές, αλλά και το ίδιο το καλάθι στο οποίο μπαίνουν.
Η τσάντα Chanel-καλάθι για ψώνια πωλήθηκε για 152.400 δολάρια σε δημοπρασία την περασμένη εβδομάδα, καταρρίπτοντας τα ρεκόρ της μάρκας για αντικείμενα αυτής της κατηγορίας.

Η σπάνια τσάντα-καλάθι σουπερμάρκετ με λαβές σε σχέδιο της χαρακτηριστικής αλυσίδας Chanel από μέταλλο και δέρμα αρνιού από τη συλλογή του 2014 — πωλήθηκε 10 φορές άνω της χαμηλότερης εκτίμησης των 15.000 δολαρίων σε online δημοπρασία του οίκου Christie’s.

Η εμβληματική τσάντα Chanel Shopping Basket προέρχεται από τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2014 και παρουσιάστηκε στη διάσημη επίδειξη του κορυφαίου σχεδιαστή Karl Lagerfeld με θέμα το σουπερμάρκετ σικ.

Ο τότε διευθυντής δημιουργικού της Chanel μετέτρεψε το Grand Palais στο Παρίσι σε τεράστιο σουπερμάρκετ με προϊόντα Chanel και ράφια γεμάτα με ειδικά σχεδιασμένα προϊόντα Chanel, όπως τα δημητριακά «Coco Flakes» και ο τόνος «Délice de Gabrielle».
Τα μοντέλα έσπρωχναν καρότσια και η συλλογή με τα κλασικά τουίντ κοστούμια, τα αθλητικά και τα σπορ-σικ κομμάτια, έκανε μια δήλωση για τον σύγχρονο καταναλωτισμό με υψηλή αισθητική.

Το ποσό πώλησης είναι υψηλό, αλλά δεν είναι η πιο ακριβή τσάντα που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία. Τον Ιούλιο, η αυθεντική τσάντα Birkin της Hermès — που φορούσε η ίδια η Jane Birkin — πωλήθηκε για 10,1 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την την πιο ακριβή τσάντα που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία.
Την εμβληματική τσάντα αγόρασε ο Ιάπωνας συλλέκτης, Shinsuke Sakimoto, διευθύνων σύμβουλος της ιαπωνικής εταιρείας μεταπώλησης ειδών πολυτελείας Valuence Holdings.

Αν και τα αντικείμενα που πωλούνται για εκατομμύρια, ή ακόμα και για εξαψήφια ποσά, μπορεί να είναι σπάνια, η αγορά μεταπώλησης πολυτελών ειδών βρίσκεται σε άνθηση και αναμένεται να φτάσει τα 360 δισεκατομμύρια έως το 2030.
Σύμφωνα με έκθεση της McKinsey, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, η δευτερογενής αγορά προϊόντων πολυτελείας αναπτύσσεται τρεις φορές πιο γρήγορα από την αγορά των καινούργιων ειδών. Οι πλατφόρμες μεταχειρισμένων πολυτελών ειδών, όπως το RealReal και το Fashionphile, έχουν καταγράψει διψήφια αύξηση των εσόδων τους φέτος.
Οι περισσότεροι αγοραστές μεταχειρισμένων πολυτελών ειδών στρέφονται προς την αγορά για να βρουν πιο προσιτές επιλογές, καθώς ειδικά οι τιμές των τσαντών των μεγαλύτερων οίκων έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Η Chanel είναι ένα από τα βασικότερα παραδείγματα. Η τιμή της εμβληματικής τσάντας της Chanel Double Flap σχεδόν διπλασιάστηκε μεταξύ 2019 και 2024. Φέτος, η μάρκα αύξησε ξανά τις τιμές, ανεβάζοντάς τις περίπου κατά 5% τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με έρευνα της Citi. Οι δασμοί του Τραμπ επιπροσθέτως καθιστούν τις τσάντες πολυτελείας πιο ακριβές από ποτέ.
Ωστόσο, οι τιμές ορισμένων προϊόντων στη δευτερογενή αγορά αυξάνονται και οι έξυπνοι αγοραστές αντιμετωπίζουν την επαναπώληση πολυτελών προϊόντων ως επενδυτική ευκαιρία. Τσάντες της Chanel πωλήθηκαν πέρυσι στο The RealReal έως και 30% άνω της λιανικής τους αξίας.
Οι κλασικές τσάντες από μάρκες όπως Chanel και Hermès τείνουν να διατηρούν την αξία τους για χρόνια.
Διαβάστε επίσης:
«Καταρρέει» η πολυτέλεια; Γιατί οι αγοραστές στρέφονται στη δευτερογενή αγορά που αγγίζει τα 360 δις
Sotheby’s: Άλλη μια Hermès της Jane Birkin πωλήθηκε για 2,9 εκατομμύρια
Chanel: Η στρατηγική της εταιρείας που διχάζει αλλά συνεχίζει να πουλάει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ά. Γεωργιάδης – ΗΠΑ: Πολλές κλινικές μελέτες έρχονται στην Ελλάδα – Με ποιες εταιρείες έγιναν επαφές
- Η ακρίβεια ως κληρονομιά: Lange & Söhne Lange 1 Daymatic HONEYGOLD®
- Έλλη Ιωάννου: Bliss, Asshole, το σουρεάλ στη σύγχρονη γλώσσα
- Ελληνικό: Νέα συμφωνία Lamda – Bouygues για την παράδοση του Riviera Tower στα μέσα του 2027