Βουτιά σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα για δεύτερο διαδοχικό μήνα, παρουσιάζοντας μια ασυνήθιστη πτώση καθώς συνήθως αυτή είναι η εποχή του χρόνου με την περισσότερη κινητικότητα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι εκπτώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν κατάφεραν να αντισταθμίσουν το τέλος των επιδοτήσεων, που είχαν στηρίξει την αγορά.

1

Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά περίπου 8% στις 2,1 εκατομμύρια μονάδες τον Νοέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά 22%, με τις πωλήσεις οχημάτων new-energy να αυξάνονται κατά 4,2%.

«Πρόκειται για μια σχετικά σπάνια περίπτωση», δήλωσε ο Κου Ντόνγσου (Cui Dongshu), γενικός γραμματέας της Ένωσης.

«Συνήθως βλέπουμε την αγορά αυτοκινήτων να δυναμώνει όλο και περισσότερο από τον Οκτώβριο. Ωστόσο, οι λιανικές πωλήσεις αυτό τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, δεν ήταν όπως συνήθως».

Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχει πληγεί από τη μείωση ή την αναστολή των επιδοτήσεων για ανταλλαγές, οι οποίες έδωσαν στους καταναλωτές έως και 20.000 γιουάν (2.800 δολάρια), προκειμένου να αποσύρουν ένα παλαιότερο αυτοκίνητο με ένα νέο, οικονομικό σε καύσιμα όχημα, σε πολλές τοποθεσίες.

Στο μεταξύ, στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, περισσότερες από δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Xiaomi και Geely, προσφέρθηκαν να αντισταθμίσουν την επικείμενη απώλεια έως και 15.000 γιουάν σε φορολογικές ελαφρύνσεις, εάν οι καταναλωτές πραγματοποιούσαν τις παραγγελίες τους έως τον Νοέμβριο.

Ενώ αυτό έδωσε μια μικρή ώθηση στις πωλήσεις, η προσοχή στρέφεται στις δυσκολίες διατήρησης της δυναμικής στη νέα χρονιά, καθώς η άρση της κυβερνητικής στήριξης, πλήττει τη ζήτηση.

Παράλληλα, στοιχεία που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα έδειξαν ότι οι πωλήσεις της BYD, μειώθηκαν για τρίτο διαδοχικό μήνα, καθώς η δημοφιλής μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Geely και η Xiaomi.

Μικρή «ανάσα» για την Tesla

Την ίδια στιγμή, αυξήθηκαν σε μηνιαία βάση για μόλις τρίτη φορά φέτος οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, εν μέσω μιας ευρύτερης παγκόσμιας κάμψης των πωλήσεων για την εταιρεία του Έλον Μασκ.

Ειδικότερα, η εταιρεία απέστειλε 86.700 οχήματα από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη τον Νοέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Αυτός ήταν ο μεγαλύτερος όγκος αποστολών για την εταιρεία παγκοσμίως.

Σε μηνιαία βάση, οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 41%, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί «φωτεινή στιγμή» στην Κίνα φέτος για την Tesla, η οποία αντιμετωπίζει επίσης περιορισμούς στις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις των ΗΠΑ για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε πορεία για δεύτερη διαδοχική ετήσια μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων.

Διαβάστε επίσης: 

Eurostat: Στο top 10 των αεροδρομίων με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Σε ποια θέση είναι

Renault: Υπέρ του «made in Europe» για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά με προϋποθέσεις

Goldman Sachs: Ανάπτυξη παρά τις αντιξοότητες, με ισχυρά θεμέλια για την Ελλάδα (πίνακες)