Με μια εντυπωσιακή κίνηση λίγο πριν το τέλος του έτους, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου ενισχύει περαιτέρω το αποτύπωμα του στον κλάδο των containerships.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, βρίσκεται κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong για την κατασκευή έως 10 containerships τύπου neo-panamax, διπλού καυσίμου LNG, χωρητικότητας 11.400 teu.

1

Το deal προβλέπει αρχικά την παραγγελία οκτώ πλοίων, ενώ περιλαμβάνει option για δύο ακόμη. Τα περισσότερα από αυτά αναμένεται να παραδοθούν το 2028, στοιχείο που υπογραμμίζει τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της εταιρείας.

Με την ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας, η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου θα έχει υπό κατασκευή συνολικά 18 containerships χωρητικότητας 11.400 teu στο συγκεκριμένο ναυπηγείο, επιβεβαιώνοντας τον σχεδιασμό της να τοποθετηθεί δυναμικά στην κατηγορία των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η πρώτη παραγγελία

Αφού κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, είχε παραγγείλει 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο ίδιο ναυπηγείο, η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2027 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2028.

Το κόστος κατασκευής τους ανέρχεται στα 140 εκατ. δολάρια έκαστο, με τη συνολική επένδυση για τα πρώτα 10 containerships να φτάνει τα 1,4 δισ. δολάρια. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι σε παρόμοια επίπεδα θα κινηθεί και το κόστος της νέας συμφωνίας.

Η TMS έχει ήδη ναυλώσει αυτά τα 10 νεότευκτα για περίοδο 12 ετών στην ισραηλινή Zim, η οποία διατηρεί δικαίωμα αγοράς τους στη λήξη των ναυλώσεων. Με δεδομένο αυτό, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με ευρωπαίους ναυλωτές, προκειμένου να εξασφαλίσει συμφωνίες και για τα νέα πλοία που αναμένεται να παραγγείλει.

Η στρατηγική του Οικονόμου στον τομέα των containerships άρχισε να γίνεται εμφανής τον Νοέμβριο του 2024, όταν ο εφοπλιστής επανήλθε δυναμικά στην αγορά με την παραγγελία τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 7.900 teu, εξοπλισμένων με scrubbers, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο HJ Shipbuilding & Construction.

Ναυλομεσιτικές πηγές υποστηρίζουν ότι το κόστος κατασκευής τους κυμαίνεται στα 109 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2026 και του τελευταίου τριμήνου του 2027.

Όπως και στη συμφωνία για τα μεγαλύτερα containerships, έτσι και εδώ υπάρχουν μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης με τη Zim, γεγονός που ενισχύει τη σταθερότητα και τη στρατηγική συνέπεια του επενδυτικού πλάνου της TMS.

Διαβάστε επίσης:

O Αθανάσιος Λασκαρίδης παρήγγειλε άλλα τέσσερα πλοία – Ναυπηγεί 10 πλοία και διαθέτει ήδη 34 πλοία

Ο Δήμος της Γένοβα θεσμοθετεί φόρο 3 ευρώ για τους επιβάτες κρουαζιέρας και επιβατηγών πλοίων

ΠΕΝΕΝ: Σύσκεψη για τα προβλήματα των ναυτικών στα RO/RO με εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων