Η Ευρωπαϊκή Ένωση(ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θεσπίσει στόχους «made in Europe» έως και 70% σε ό,τι αφορά τα υλικά και εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ορισμένων προϊόντων, όπως είναι τα αυτοκίνητα, καθώς επιδιώκει «στροφή» στα εγχώρια προϊόντα και μείωση της εξάρτησης από την Κίνα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Financial Times».

Η πολιτική αυτή θα μπορούσε να κοστίσει στις εταιρείες της ΕΕ περισσότερα από 10 δισ. ευρώ ετησίως, αφού θα τις ανάγκαζε να αγοράζουν πιο ακριβά ευρωπαϊκά εξαρτήματα, σύμφωνα με αξιωματούχους που γνωρίζουν το σχετικό του σχέδιο νόμου που αναμένεται να παρουσιαστεί στις 10 Δεκεμβρίου.

1

Ο Γάλλος επίτροπος της ΕΕ, Στεφάν Σεζουρνέ, επιβλέπει την πρόταση, η οποία σηματοδοτεί το αποκορύφωμα για χρόνια γαλλικών προσπαθειών να δοθεί προτεραιότητα στην εγχώρια παραγωγή, καθώς η προβληματική βιομηχανία της Ευρώπης προσπαθεί να ανταγωνιστεί τις φθηνές εισαγωγές από την Ασία.

«Αυτό που προσπαθούμε να προτείνουμε είναι μια λεπτή ισορροπία μεταξύ της απαραίτητης προστασίας της βιομηχανίας μας και του ανοίγματος, κάτι που είναι πολύτιμο για το DNA της Ευρώπης», δήλωσε Αξιωματούχος της ΕΕ.

Τρεις αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν ότι η εν λόγω ιδέα εξετάζεται στο πλαίσιο του σχεδίου βιομηχανικής πολιτικής, αλλά ότι οι στόχοι θα ποικίλλουν, ανάλογα με το πόσο κρίσιμος είναι κάθε ο τομέας και πόσο μεγάλη είναι η εξάρτηση.

Διαβάστε επίσης:

Αχιλλέας Μπέος: Τα «γαλλικά» του στο άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου – «Πάντα κάνει κάποια μ@@@κία» (βιντεο)

ΕΕ: Συμφωνία για το μόνιμο τερματισμό εισαγωγών ρωσικού αερίου το αργότερο ως το Νοέμβριο του 2027

Δεν θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση μεταξύ Ζελένσκι, Γουίτκοφ και Κούσνερ στις Βρυξέλλες