Η κυβέρνηση «πατάει γκάζι» για τις άδειες των περιφερειακών καναλιών – Παίρνει πάνω της το κόστος της Digea και υπό προϋποθέσεις τη μετάβαση σε HD
Σε μια κίνηση που πολλοί στον τηλεοπτικό χάρτη περίμεναν εδώ και χρόνια, η κυβέρνηση αποφασίζει να αλλάξει ταχύτητα και να ξεμπλοκάρει επιτέλους την αδειοδότηση των περιφερειακών καναλιών. Και το κάνει αλλά με τρόπο που —όπως λέγεται — λύνει τον γόρδιο δεσμό και χαμηλώνει τα ντεσιμπέλ των διαφωνιών των καναλαρχών, ικανοποιώντας τα βασικά οικονομικά τους αιτήματα.
Με το Δημόσιο να αναλαμβάνει το κόστος της Digea και το μεγάλο μέρος του βάρους της μετάβασης σε HD, η κυβέρνηση προσφέρει αυτό που οι εκπρόσωποι των περιφερειακών σταθμών χαρακτηρίζουν ως «ανάσα» μετά από μια δεκαετία αβεβαιότητας.
Το νέο νομοσχέδιο μεταφέρει το οικονομικό βάρος της Digea στο Δημόσιο, καλύπτοντας τόσο το σταθερό ενοίκιο που πληρώνουν σήμερα οι σταθμοί για τη μετάδοση του σήματος, έως τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, όσο και μέρος του κόστους της μετάβασης σε υψηλή ευκρίνεια (HD).
Η ρύθμιση αυτή απαντά σε ένα πάγιο αίτημα των περιφερειακών καναλιών, τα οποία εδώ και χρόνια υποστήριζαν ότι το κόστος μετάδοσης τα έθετε εκτός ανταγωνισμού.
Θυμίζουμε ότι η Ένωση Ενημερωτικών Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας (ΕΕΤΕΠ) έχει ζητήσει από τη Digea να προχωρήσει άμεσα στην αναβάθμιση του δικτύου στο πρότυπο DVB-T2 μέχρι το τέλος του 2025, όπως προβλέπει ο νόμος, ώστε η μετάβαση σε HD να είναι πλήρης και λειτουργική.
Η διαδικασία αδειοδότησης
Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), ενώ ο αριθμός των αδειών ανά περιφέρεια θα καθοριστεί μετά από εισήγηση της ΕΕΤΤ και Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Π. Μαρινάκη.
Η διαδικασία χωρίζεται σε δύο φάσεις:
– Α’ Φάση: Εκδήλωση ενδιαφέροντος και έλεγχος βασικών προϋποθέσεων (οικονομική και ασφαλιστική ενημερότητα, ιδιοκτησιακή διαφάνεια, προσωπικό, υποδομές).
– Β’ Φάση: Αν υπάρξει περιορισμένη χωρητικότητα, εφαρμόζονται κριτήρια συγκριτικής αξιολόγησης, όπως επενδύσεις, κύκλος εργασιών και αριθμός εργαζομένων.
Εξασφαλίζεται ότι κανένας σταθμός που ήδη λειτουργεί δεν θα κλείσει, εφόσον πληροί τα ελάχιστα κριτήρια της πρώτης φάσης.
Η επόμενη μέρα
Η ΕΕΤΤ θα προσδιορίσει τη χωρητικότητα του φάσματος και τη δυνατότητα εκπομπής σε HD, ενώ η ΚΥΑ θα καθορίσει τον αριθμό αδειών ανά περιφέρεια και τεχνολογική κατηγορία.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης σαφείς περιορισμούς στη “δικτύωση” περιφερειακών καναλιών, ώστε να μην δημιουργούνται έμμεσες πανελλαδικές εκπομπές.
Η προετοιμασία του πλαισίου έγινε σε συνεργασία μεταξύ Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ΕΣΡ, Digea, ΕΕΤΕΠ και Ένωσης Περιφερειακών Καναλιών Ελλάδος (ΕΠΕΚ).
Έρχεται νομοσχέδιο για τις ραδιοφωνικές άδειες
Μετά την ολοκλήρωση της τηλεοπτικής αδειοδότησης, το επόμενο βήμα της κυβέρνησης θα είναι το νομοσχέδιο για τις ραδιοφωνικές άδειες, που αναμένεται να κατατεθεί εντός Ιανουαρίου 2026, ολοκληρώνοντας έτσι τον νέο κύκλο ρύθμισης για τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Αλλαγή φρουράς στο οικονομικό επιτελείο του Open – Στο «τιμόνι» ο Κώστας Χατζηπαπάς
Το Open όπως πληροφορούμαστε περνά σε μια νέα, πιο φιλόδοξη φάση ανανέωσης, με στόχο την ενεργοποίηση φρέσκων συνεργειών και την ενίσχυση της «χημείας» με δυναμικά επιχειρηματικά κέντρα του χώρου. Σε αυτό το πλαίσιο, το οικονομικό επιτελείο του σταθμού αποκτά νέο πρόσωπο και, όπως φαίνεται, νέο αέρα.
Ο μέχρι σήμερα οικονομικός διευθυντής, Βασίλης Φετάνης, ολοκληρώνει τον κύκλο του, ενώ τη σκυτάλη παραλαμβάνει ένας γνώριμος και πολλά υποσχόμενος «παίκτης» των οικονομικών των ΜΜΕ: ο Κώστας Χατζηπαπάς. Η επιλογή του δεν περνά απαρατήρητη, καθώς συνδέεται —σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές— με μια ευρύτερη στρατηγική προσέγγισης μεγαλύτερων εταιρειών και ομίλων και την καλλιέργεια ενός πιο τολμηρού οικοσυστήματος συνεργασιών.
Με θητεία στον ΑΝΤ1 (2022–2024), όπου είχε υπό την ευθύνη του τον οικονομικό έλεγχο, το reporting και τον στρατηγικό σχεδιασμό ομίλου, καθώς και στον Alpha (2017–2019), όπου συμμετείχε στις κρίσιμες διαδικασίες προϋπολογισμού και απόδοσης, ο Χατζηπαπάς φέρνει μαζί του τεχνογνωσία.
Η πιο πρόσφατη θέση του ως CFO στον όμιλο Astrea International Properties τον εξόπλισε με εμπειρία σε αναδιοργάνωση δομών, σχέσεις με επενδυτές και υψηλής ταχύτητας οικονομική στρατηγική — στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα με το momentum που φαίνεται να διαμορφώνεται γύρω από το Open.
Survivor Διχασμού 2025: Ο ΣΚΑΪ ξαναμοιράζει τη χώρα σε φυλές -πριν καν αρχίσει το παιχνίδι
Ο ΣΚΑΪ είναι ο ίδιος σταθμός που συζητούσε με σοβαρότητα την ελληνική Ιστορία, από τους Μεγάλους Έλληνες του 2009 μέχρι πιο πρόσφατα τη Σκοτεινή Δεκαετία 1964–1974 του Αλέξη Παπαχελά. Γι’ αυτό και η επιλογή του φετινού Survivor μοιάζει σχεδόν ειρωνική: από τις πολιτικές τομές και την εθνική αυτογνωσία, ο σταθμός περνά σε ένα concept που πατά όχι στη γνώση, αλλά στα στερεότυπα· όχι στη μνήμη, αλλά στα αντανακλαστικά.
Το Survivor 2025, που αναμένεται στο δεύτερο μισό της σεζόν —μετά τον Ιανουάριο του 2026—, χωρίζει τη χώρα σε «Αθηναίους» και «Επαρχιώτες». Όχι μεταφορικά. Κυριολεκτικά. Με χρώματα, φανέλες, στίβους και τηλεοπτική τοξικότητα που έχει ήδη προκαλέσει καταγγελίες στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης πριν καν προβληθεί το πρώτο επεισόδιο.
Κι όμως, το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι μόνο η ομάδα-έμπνευση. Είναι η λογική πίσω της. Αντί να αντιμετωπίζει το reality ως παιχνίδι, η παραγωγή επιλέγει να το μετατρέψει σε κοινωνικό πείραμα χαμηλής ευφυΐας: δύο «φυλές» που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν δύο διαφορετικές Ελλάδες. Η πρωτεύουσα και η «περιφέρεια». Οι «μοντέρνοι» και οι «παλιομοδίτες». Οι «ψαγμένοι» και οι «απλοί». Ένα δίπολο που δεν αντιστοιχεί σε καμία σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, αλλά επιβιώνει μόνο ως στερεότυπο. Γιατί όπως έλεγε ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Sylvain Tesson «τα παλιά χρόνια τα τείχη είναι αυτά που εμπόδιζαν τις πόλεις να ξεχυθούν στην εξοχή». Σήμερα τίποτα απολύτως.
Χάρης Δούκας FM: Η πολιτική ανθρωπογεωγραφία του Αθήνα 984
Ο Αθήνα 9.84 ήταν πάντοτε ένας σταθμός σε στενή σχέση με το Δημαρχείο. Από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, η «πολιτική του σταθμού» δεν ήταν ποτέ ανεξάρτητη μεταβλητή· καθοριζόταν σταθερά από τον εκάστοτε Δήμαρχο, τις προτιμήσεις του, το περιβάλλον του και την ευρύτερη ατζέντα της πόλης. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη πως και τώρα η συχνότητα διαμορφώνεται ανάλογα με τα γούστα και την πολιτική ανθρωπογεωγραφία που έφερε τον Χάρη Δούκα στο γραφείο του Δημάρχου.
Αυτός ο προσανατολισμός αποτυπώνεται ήδη στο πρόγραμμα. Οι κεντροαριστερές φωνές πληθαίνουν — όχι επειδή προέκυψε ξαφνικά ανάγκη, αλλά επειδή ο σταθμός ακολουθεί, όπως συνήθως, τις προτιμήσεις της δημοτικής αρχής. Βεβαίως μαζί τοποθετούνται και πρόσωπα από την άλλη πλευρά όπως ο πάλαι διευθυντής του σταθμού (1995-2002) επί δημαρχίας Αβραμόπουλου, Βασίλης Ταλαμάγκας που ανέλαβε το πρωινό ξύπνημα των ακροατών του σταθμού (από τις 5:00 ως τις 7:00 το πρωί, με την εκπομπή «Όταν η Αθήνα ξυπνάει»).
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και το νέο δίδυμο Νίκου Φελέκη – Βούλας Κεχαγιά, μια ακόμη επιλογή που ενισχύει το κεντροαριστερό μπατάρισμα του καραβιού του προγράμματος. Και όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που το 105.5 Στο Κόκκινο, ο κομματικός σταθμός του ΣΥΡΙΖΑ, απαξιώνεται από το ίδιο το κόμμα που τον δημιούργησε. Με αποτέλεσμα ένα μέρος των ακροατών του —που ενδεχομένως να νιώθουν πλέον άστεγοι ραδιοφωνικά— να στρέφεται προς τον 9.84.
Πως τα σατιρικά σχόλια του Λαζόπουλου για το… εθνικόφρον μαγιό του Γιώργου Λιάγκα έριξαν λάδι στη φωτιά και έφθασαν στο εξώδικο και ίσως και την αγωγή;
Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» δεν επέστρεψε απλώς. Επανήλθε σαν να μην έλειψε ποτέ: ανέβηκε, κάθισε άνετα στην κορυφή και υπενθύμισε στο τηλεοπτικό σύμπαν κάτι που οι μετρητές συχνά ξεχνούν — ότι υπάρχουν εκπομπές που δεν βγάζουν μόνο νούμερα, αλλά και… μετα-νούμερα. Θόρυβο, αντίκτυπο, συζήτηση. Ο Λάκης Λαζόπουλος είναι η αιχμή αυτού του είδους τηλεόρασης, εκείνης που λειτουργεί εντός και εκτός αέρα.
Με 19,2% στο σύνολο, 17,5% στο δυναμικό και συνολική κάλυψη 2,4 εκατομμυρίων τηλεθεατών, το «Τσαντίρι» δεν κέρδισε απλώς τη ζώνη: υπενθύμισε ότι η σάτιρα δεν έχει ημερομηνία λήξης, αρκεί να έχει άποψη, δόντι και νεύρο. Όσο την αμφισβητούν, τόσο δυναμώνει.
Και επειδή κάθε επεισόδιο γεννά και το «παράγωγό» του, αυτή τη φορά το δευτερογενές σύμπαν του Τσαντιριού ήρθε με τη μορφή εξωδίκου από τον Γιώργο Λιάγκα.
Ο Λαζόπουλος, με το γνώριμο μείγμα θεατρικότητας και πολιτικοκοινωνικής πονηράδας, σήκωσε το εξώδικο, το ξετύλιξε και το έκανε μέρος του show — μια κίνηση που ξέρει να χειρίζεται όσο λίγοι. Η αντίδραση του Λιάγκα έγινε υλικό. Το «παράπονο» έγινε punchline.
Αφορμή; Η έκρηξη του Γιώργου Λιάγκα στον αέρα όταν ο Τάσος Ποτσέπης εμφανίστηκε φορώντας την ελληνική σημαία στην πλάτη. Ο παρουσιαστής έκλεισε τη σύνδεση, δηλώνοντας ότι το πλάνο τον προσβάλει και πως η σημαία δεν είναι για… επιδείξεις.
Ο Λαζόπουλος δεν άφησε την σκηνή να πάει χαμένη:
«Τι κουβέντα περιμένεις να κάνεις, ρε Λιάγκα;» σχολίασε. «Ένα συντηρητικό παιδί είναι, το μυαλό του περιβρέχεται από ξηρά και θάλασσα και ό,τι έχει να δείξει είναι η αγάπη του για τη σημαία. Γιατί όποιος δεν έχει τίποτα να πει, νομίζει ότι η σημαία τον κάνει πατριώτη;»
Και εκεί που νόμιζες ότι σταματά — ήρθε το “μαγιό-ντοκουμέντο”. Μια παλιά φωτογραφία όπου ο Λιάγκας ποζάρει με μαγιό… ελληνική σημαία.
«Μη μου λες εμένα ότι η σημαία είναι πανί» είπε ο Λάκης, «όταν εσύ την έβαλες στο πιο προσωπικό σου σημείο. Όταν τη φοράς στο μαγιό, γιατί να μην τη βάλει ο άλλος στην πλάτη; Τι φοβήθηκες τότε; Μην το μπερδέψουν με ολλανδικό; Ή μήπως έβαλες τον σταυρό για ξεμάτιασμα;»
Και κάπως έτσι, το “εθνικόφρον μαγιό” έγινε η αφορμή για το πιο πολύκροτο εξώδικο της σεζόν.
Ο Θέμης Αλαφούζος διαψεύδει πώληση της «Καθημερινής» – αλλά… μαθαίνει πόσο αξίζει η ναυαρχίδα του
Ξέσπασε – και με το δίκιο του – ο Θέμης Αλαφούζος, ιδιοκτήτης της «Καθημερινής» και επικεφαλής της Νέες Καθημερινές Εκδόσεις Α.Ε., μετά τα τελευταία σενάρια περί δήθεν πώλησης της ιστορικής εφημερίδας.
Η απάντησή του ήρθε με τη γνωστή ψυχραιμία του αλλά και μια δόση αγανάκτησης: οι πληροφορίες, είπε, είναι «ανυπόστατες και γελοίες». Και δεν έχει άδικο να ενοχλείται, όταν κάθε λίγους μήνες επανέρχεται – σαν κακογραμμένο ριμέικ – η ίδια φήμη ότι «η Καθημερινή πουλιέται».
Η διοίκηση της εταιρείας έβγαλε ανακοίνωση που δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών:
«Δεν υπάρχει καμία απολύτως συζήτηση ή διαπραγμάτευση με οποιονδήποτε για τη μεταβίβαση της εφημερίδας. Είναι απορίας άξιον πώς κάποιοι επιμένουν να ανακυκλώνουν τέτοιες φήμες χωρίς να σηκώσουν το τηλέφωνο να ρωτήσουν — όπως θα έκανε κάθε σοβαρός δημοσιογράφος».
Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς: οι φήμες αυτές δεν ξεφυτρώνουν από το πουθενά. Όπως μαθαίνει το Mononews, δύο με τρεις ενδιαφερόμενοι κατά καιρούς έχουν «χτυπήσει την πόρτα» του Αλαφούζου, ρωτώντας… πόσο θα κόστιζε αν ποτέ αποφάσιζε να πουλήσει. Όχι, δεν πωλείται – αλλά δεν είναι κακό να ξέρεις πόσο “πιάνει” το μαγαζί σου.
Το Newpost του Τάκη Χατζή σε νέα εποχή – Νέο στούντιο, νέα εικόνα, ίδια «υπογραφή»
Το Newpost.gr, το ενημερωτικό μέσο που δημιούργησε και διευθύνει ο Τάκης Χατζής μέσω της NEWPOST PRIVATE COMPANY IKE, περνά σε νέα εποχή, ολοκληρώνοντας την εγκατάσταση ενός σύγχρονου τηλεοπτικού στούντιο και τεχνολογικά ανανεωμένου newsroom στα γραφεία του στο Χαλάνδρι.
Η αναβάθμιση εντάσσεται στη στρατηγική ενίσχυσης του οπτικοακουστικού περιεχομένου της ιστοσελίδας, σηματοδοτώντας τη μετάβαση του Newpost από ένα αμιγώς ψηφιακό ενημερωτικό μέσο σε πολυμεσική πλατφόρμα παραγωγής που θα φιλοξενεί ζωντανές εκπομπές, συνεντεύξεις και αναλύσεις.
Που παίζουν μπάλα Μάκης Τριανταφυλλόπουλος και Παναγιώτης Κατσαρός;
Νέα επιχειρηματική “σέντρα” από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, ο οποίος —μαζί με τον Παναγιώτη Κατσαρό— ιδρύει την «ΠΑΙΞΕ ΜΠΑΛΑ Α.Ε.», μια νέα εταιρεία που φιλοδοξεί να λανσάρει το paixebala.gr.
Το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 30.000 ευρώ, εξ ολοκλήρου καταβεβλημένο.
Στο ιδιοκτησιακό “δίδυμο”, οι ρόλοι είναι ξεκάθαροι:
ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος και ο Παναγιώτης Κατσαρός κατέχουν από 50% των μετοχών, ενώ διαχειριστής της εταιρείας έχει οριστεί ο κ. Κατσαρός, με πενταετή θητεία.
Το paixebala.gr (https://paixebala.gr/) αποτελεί ήδη το πρώτο project της νέας εταιρείας — ένα site με θεματολογία που συνδυάζει αθλητισμό, κοινωνία και πολιτική επικαιρότητα.
Ηλιάνα Παπαγεωργίου vs Έλενα Χριστοπούλου: Το δικαστικό σίριαλ συνεχίζεται
Ένα φρέσκο επεισόδιο κάνει πρεμιέρα στο δικαστικό σίριαλ της Ηλιάνας Παπαγεωργίου και της Έλενας Χριστοπούλου, με την υπόθεση να παίρνει πλέον… βαρύ δραματικό μονοπάτι.
Θυμίζουμε ότι πριν από περίπου έναν χρόνο η Ηλιάνα είπε το μεγάλο «αντίο» στη μακροχρόνια μάνατζέρ της και έτρεξε στη Δικαιοσύνη ζητώντας να δει όλα τα συμβόλαια της κοινής τους πορείας — σαν να ψάχνει τα παλιά ημερολόγια μιας σχέσης που τελείωσε απότομα.
Αφού, λοιπόν, οι ειδικοί ξεσκόνισαν τα έγγραφα, οι νέες πληροφορίες λένε ότι η Ηλιάνα πέρασε στο… επίσημο level up, καταθέτοντας μήνυση και αγωγή 1 εκατομμυρίου ευρώ.
Η μήνυση έπεσε στο τραπέζι παραμονή της 28ης Οκτωβρίου και περιλαμβάνει μία πλημμεληματική και δύο κακουργηματικές πράξεις. Και σαν να μην έφτανε αυτό, φαίνεται πως όλα ξεκίνησαν από τα αποτελέσματα του γραφολογικού και του οικονομοτεχνικού ελέγχου, που άναψαν τα φώτα στη σκηνή για τη συνέχεια της διαμάχης.
Mega, ANT1, Alpha και Star στήνουν τη «μεγάλη συμμαχία»– Στόχος: κοινή streaming πλατφόρμα έως το καλοκαίρι
Η ιδέα που συζητείται εδώ και χρόνια φαίνεται πως μπαίνει σε φάση υλοποίησης.
Τα τέσσερα μεγάλα ελεύθερα κανάλια, Mega, ANT1, Alpha και Star, ετοιμάζονται –σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ναταλίας Ανδρικοπούλου στη Realnews– να ενώσουν δυνάμεις και να δημιουργήσουν μια ενιαία streaming πλατφόρμα, στα πρότυπα των διεθνών υπηρεσιών on demand, με στόχο να αλλάξουν ριζικά τον τηλεοπτικό χάρτη στην Ελλάδα.
Η συζήτηση είναι ζωντανή και, όπως όλα δείχνουν, ο στόχος είναι η πλατφόρμα να βγει στον αέρα έως το καλοκαίρι του 2026.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη τρία μεγάλα “αγκάθια” που πρέπει να λυθούν πριν ανάψει οριστικά ο λευκός καπνός:
1. η τεχνολογική υποδομή,
2. η διάρθρωση και διανομή του περιεχομένου,
3. και η κοινή εμπορική πολιτική που θα ορίσει πώς θα διαχειρίζεται η διαφήμιση και οι συνδρομές.
Μόνο αν υπάρξει συμφωνία σε αυτά τα τρία ζητήματα, θα μπορέσει να ξεκινήσει η κοινή πορεία των σταθμών.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Η πλατφόρμα θα προσφέρει το περιεχόμενο των τεσσάρων καναλιών σε on demand μορφή, μέσα σε ενιαίο περιβάλλον θέασης, ενώ θα φιλοξενεί και επιπλέον θεματικά κανάλια – έως και 30, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.
Ανάμεσά τους θα περιλαμβάνονται παιδικά, αθλητικά και θρησκευτικά κανάλια, ενώ υπάρχει και η ιδέα να ενταχθούν ατομικά κανάλια δημοσιογράφων από το YouTube.
Γιατί βιάζονται τα κανάλια;
Η μείωση των διαφημιστικών εσόδων για το 2025 και η επερχόμενη είσοδος του Netflix στη διαφήμιση έχουν λειτουργήσει ως επιταχυντές.
Το Netflix Greece ετοιμάζεται να εφαρμόσει και στη χώρα μας το μοντέλο “χαμηλής συνδρομής με διαφημίσεις”, κάτι που ήδη ισχύει σε ΗΠΑ, Γαλλία και Γερμανία.
Αυτό σημαίνει ότι ο αμερικανικός κολοσσός θα μπει στη διαφημιστική αγορά, ανταγωνιζόμενος στα ίσα τα ελληνικά κανάλια όχι μόνο στο κοινό, αλλά και στην πίτα των εσόδων.
Η νέα κρατική ενίσχυση 855.000 ευρώ προς 21 εφημερίδες — Ποιοι εκδότες επιχορηγούνται και με πόσα;
Η Προεδρία της Κυβέρνησης, μέσω της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, ενέκρινε στις 3 Νοεμβρίου 2025 (Α.Π. Ε/4050) την υπαγωγή 21 εκδοτικών επιχειρήσεων στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρήσεων Έκδοσης Εφημερίδων Πανελλήνιας και Τοπικής Κυκλοφορίας, ύψους 855.000 ευρώ.
Η απόφαση, που υπεγράφη από τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό Παύλο Μαρινάκη, προβλέπει οικονομική στήριξη προς επιχειρήσεις έντυπου τύπου που είναι πιστοποιημένες στο Μητρώο Έντυπου Τύπου (Μ.Ε.Τ.), στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Ε/3730/2025 (Β΄ 5537).
Η κατανομή των ποσών έχει ως εξής, από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο:
– ΗΧΩ των Δημοπρασιών (Ημερήσια Οικονομική Εφημερίδα) – 100.000 €
– Γενική Δημοπρασιών (Εκδόσεις Ν. Παπανικολάου Α.Ε.) – 100.000 €
– Η Άποψη (Διονύσιος Μπούρας & ΣΙΑ Ε.Ε.) – 80.000 €
– LIFO (Εκδόσεις LIFO ΜΜΕ Α.Ε.) – 80.000 €
– Deal News (Επιχειρηματικές Εκδόσεις Ε.Ε.) – 80.000 €
– Το Παρόν της Κυριακής (ΡΗΕΜΕ Α.Ε.) – 80.000 €
– To Manifesto Front Page IKE – 70.000 €
– Απογευματινή (Απογευματινές Εκδόσεις Media) – 70.000 €
– ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ (ΜΠΑΜ Ενημέρωση Μονοπρόσωπη ΙΚΕ) – 50.000 €
– 60+ Η Εφημερίδα Όλων των Συνταξιούχων (ΠΑΛΚΟ Κομμεντία ΑΜΚΕ) – 50.000 €
– Πατρίς Ηρακλείου (XK Publications Μονοπρόσωπη ΙΚΕ) – 15.000 €
– Τύπος Κηφισιάς στα Βόρεια Προάστια (Τύπος Κηφισιάς ΙΚΕ) – 10.000 €
– Φωνή της Κορινθίας (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία) – 10.000 €
– Τα Νέα της Λευκάδας (Μαρία Λογοθέτη & ΣΙΑ Ε.Ε.) – 10.000 €
– Μεσσηνιακός Λόγος (Αθανασοπούλου Σοφία) – 10.000 €
– Η Εβδόμη της Ανατολικής Αττικής (Βενετσάνου Ηλέκτρα) – 10.000 €
– Τιτάνη (Αναστασίου Ευάγγελος) – 10.000 €
– Φωκίδα (Μπελέρης Αλέξανδρος Νικόλαος) – 5.000 €
– Νέα Επαρχία (Καλαφάτης Γρηγόριος) – 5.000 €
– Χρονομέτρο (Χάρτης Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.) – 5.000 €
– Βοιωτικός Κόσμος (Καντάς Ηλίας) – 5.000 €
Η εκπομπή ξυπνάει — και μαζί της ξυπνούν Κούτρας, Ντσούνος και τηλεθέαση
Στην τηλεόραση λένε ότι «ο τηλεθεατής θέλει συνέπεια». Στο newsroom, όμως, λένε και κάτι άλλο: ότι ο παρουσιαστής θέλει ύπνο. Και το δεύτερο αποδείχθηκε πιο ισχυρό από το πρώτο για τον Χρήστο Κούτρα και τον Γιάννη Ντσούνο.
Το «Η Ελλάδα Ψηφίζει» είχε καταλήξει σε μια ζώνη που δεν ήταν απλώς βραδινή· ήταν νυχτερινή-για-ανθρώπους-που-έχουν-ξυπνήσει-στις-5.30 για ραδιόφωνο. Ο Κούτρας γκρίνιαζε ανοιχτά για την ώρα μετάδοσης — όχι στα παρασκήνια, αλλά στον αέρα της δικής του ραδιοφωνικής εκπομπής, λέγοντας τη θρυλική πλέον ατάκα:
«Δεν μας έβλεπαν».
Ήταν η στιγμή που το ξυπνητήρι της κοινής λογικής χτύπησε πιο δυνατά από τα νούμερα της Nielsen.
Η νύστα δεν είναι απλώς βιολογική κατάσταση· είναι τηλεοπτικός εχθρός. Και οι δύο παρουσιαστές είχαν αρχίσει να παλεύουν όχι με την επικαιρότητα, αλλά με τα βλέφαρα. Τρεις μεταδόσεις την ημέρα, διαφορετικές πλατφόρμες, διαφορετικές εντάσεις — η δουλειά είχε γίνει ωρολογιακή βόμβα επαγγελματικής εξουθένωσης.
Έτσι, η μεταφορά της εκπομπής στον ΣΚΑΪ και στη ζώνη της Κυριακής στις 17:00 δεν είναι απλώς «αλλαγή ώρας».
Είναι αναδιάταξη ύπνου.
Είναι αποσυμφόρηση νύστας.
Είναι ξυπνητήρι τηλεθέασης.
Ο Δανός Υπουργός Πολιτισμού απέδωσε τα εύσημα στον Δημήτρη Κιρμικίρογλου για τη συμβολή του στη Σύνοδο Υπουργών
Ο Δανός Υπουργός Πολιτισμού, Μέσων και Αθλητισμού, Jakob Engel-Schmidt, εξέφρασε την προσωπική του ευγνωμοσύνη προς τον Δημήτρη Κιρμικίρογλου, Γενικό Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, για την καθοριστική συμβολή του Έλληνα εισηγητή στις εργασίες της Άτυπης Συνάντησης Υπουργών Πολιτισμού και ΜΜΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη στις 3–4 Νοεμβρίου 2025. Ο υπουργός απέδωσε τα εύσημα στον κ. Κιρμικίρογλου για τον καθοριστικό ρόλο του στη συνεδρία εργασίας, υπογραμμίζοντας ότι οι αναλύσεις και οι παρεμβάσεις του «εμπλούτισαν ουσιαστικά τη συζήτηση» και συνέβαλαν ώστε ο διάλογος να είναι «περιεκτικός, ισορροπημένος και παραγωγικός». Επιπλέον, ο Jakob Engel-Schmidt τόνισε ότι η καθαρότητα με την οποία ο Έλληνας εισηγητής παρουσίασε τα βασικά ζητήματα και τις καταληκτικές διαπιστώσεις της ομάδας του, βοήθησε σημαντικά στην προώθηση της συλλογικής κατανόησης και στην ανάδειξη πιθανών επόμενων βημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Δανός υπουργός ευχαρίστησε θερμά τον κ. Κιρμικίρογλου για την επαγγελματική του στάση και εξέφρασε την επιθυμία για περαιτέρω συνεργασία στο μέλλον.
Το ΕΚΟΜΜΕΔ μαζεύει το παιχνίδι – πλαφόν και φρένο στα κόλπα με τις παραγωγές
Το ΕΚΟΜΜΕΔ — δηλαδή ο κρατικός μηχανισμός που διαχειρίζεται τα χρήματα ενίσχυσης για τηλεοπτικές και οπτικοακουστικές παραγωγές — αποφάσισε να βάλει τάξη εκεί όπου εδώ και χρόνια επικρατούσε δημιουργική… ευελιξία.
Από 4 Φεβρουαρίου 2025, ισχύει για πρώτη φορά πλαφόν 4 εκατ. ευρώ ανά κανάλι. Συνολικά 24 εκατ. θα πάρουν τα έξι πανελλαδικά κανάλια, ενώ με το παλιό καθεστώς μόνο τα «μεγάλα» (Alpha, Mega, ANT1) έφταναν να απορροφούν σχεδόν όλο το ποσό μόνα τους. Για να το πούμε απλά: η πίτα πλέον μοιράζεται στα ίσια, είτε έχεις πέντε επιτυχημένες σειρές είτε καμία.
Πώς φτάσαμε εκεί; Στο παρασκήνιο, παίχτηκε μεγάλο παζάρι. Το αρχικό σενάριο ήταν να ισχύσει «όποιος προλάβει πρώτος». Τα κανάλια όμως αντέδρασαν έντονα — και δικαίως, αφού το τηλεοπτικό τοπίο θα γινόταν Άγρια Δύση. Έτσι επελέγη η λύση του ενιαίου πλαφόν: όλοι από 4 εκατ. και τέλος. Πρόταση, μάλιστα, που σύμφωνα με πληροφορίες έπεσε στο τραπέζι από τα ίδια τα κανάλια για να μην υπάρξουν “περίεργα”.
Όμως το ΕΚΟΜΜΕΔ δεν έμεινε εκεί. Για να σταματήσει το γνωστό τρικ όπου τα κανάλια έβαζαν μπροστά τις εταιρείες παραγωγής για να παρακάμψουν το πλαφόν, έρχεται τώρα δεύτερη μεγάλη αλλαγή:
Σειρές πάνω από 16 επεισόδια = μόνο μέσω καναλιού
Οι καθημερινές παραγωγές και γενικά όσα σίριαλ ξεπερνούν τα 16 επεισόδια θα μπορούν στο εξής να αιτηθούν επιδότηση μόνο απευθείας από το κανάλι.
Οι εταιρείες παραγωγής θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις μόνο για μίνι σειρές έως 16 επεισόδια.
Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει τέλος στο «κρυφό» πριμ προς τα κανάλια που περνούσε μέσω παραγωγών χωρίς να χρεώνεται στο δικό τους πλαφόν.
Και παράταση στις αιτήσεις
Η προθεσμία μεταφέρεται από τις 15 Σεπτεμβρίου στις 15 Νοεμβρίου. Μετά, κλείνει το σύστημα και ξεκινά η ανακατανομή των αδιάθετων ποσών. Αν κάποιο από τα Mega, ANT1, Alpha, Star, ΣΚΑΪ ή Open δεν φτάσει τα 4 εκατ., το περίσσευμα θα μοιραστεί στους υπόλοιπους.
Η DNM Group ξεκινά τηλεοπτικό εγχείρημα στο Extra Channel
Η DNM Group, προχώρησε σε νέο βήμα στον χώρο των ΜΜΕ, αναλαμβάνοντας τον τηλεοπτικό σταθμό EXTRA. Από την 1η Νοεμβρίου, ο σταθμός εκπέμπει δοκιμαστικό πρόγραμμα στην Αττική, με στόχο τη δημιουργία ενός ενημερωτικού καναλιού που θα φέρει την υπογραφή της ομάδας των pronews.gr, defencenet.gr, ygeianews.gr και του περιοδικού Στρατηγική.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο εγχείρημα στοχεύει στη μετατροπή του EXTRA από κανάλι αποκλειστικά τελεμάρκετινγκ σε ενημερωτικό σταθμό με ειδήσεις, ανάλυση και ψυχαγωγικό περιεχόμενο.
Eσείς κι εμείς, του «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» οι εκδρομείς! ο ΣΚΑΪ πάει Αρκαδία με το «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»
Η εκπομπή του ΣΚΑΪ ετοιμάζει μονοήμερη εξόρμηση στην ορεινή Αρκαδία, την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, και καλεί τους δημοσιογράφους του τηλεοπτικού ρεπορτάζ να… πάρουν τα βουνά μαζί της.
Η «Παραπολιτικά Α.Ε.» εγγυάται χρηματοδότηση της «Παρά Ένα ΕΠΕ» μέσω Παγκρήτιας Factors
Η «Παραπολιτικά Εκδόσεις Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στον εκδοτικό χώρο και ανήκει στον όμιλο των «Παραπολιτικών», αποφάσισε να παράσχει εταιρική εγγύηση υπέρ της συνεργαζόμενης εταιρείας «Παρά Ένα Εκδόσεις Υπηρεσίες Διαδικτύου ΕΠΕ».
Η εγγύηση αφορά σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) που έχει συνάψει η «Παρά Ένα ΕΠΕ» με την Παγκρήτια Factors, εταιρεία του ομίλου της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Μέσω της συμφωνίας, η Παγκρήτια Factors θα αναλάβει τη διαχείριση, παρακολούθηση, είσπραξη και προεξόφληση των απαιτήσεων της «Παρά Ένα ΕΠΕ» από τους πελάτες της, παρέχοντας άμεση ρευστότητα στην εταιρεία. Το όριο προεξόφλησης έχει καθοριστεί στο ποσό των 300.000 ευρώ, ενώ η «Παραπολιτικά Α.Ε.» εγγυάται για την ομαλή αποπληρωμή των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τη σύμβαση.
Emily Αthens; Ναι μεν… αλλά μην περιμένετε να τη δείτε στο γυαλί
Μετακομίζει το Emily in Paris στην Αθήνα; Αυτό αναρωτήθηκαν αρκετοί Αθηναίοι όταν είδαν την Λίλι Κόλινς, την τηλεοπτική Emily Cooper του Netflix, να κυκλοφορεί στα Πετράλωνα.
Όχι, η Emily δεν εγκατέλειψε το Παρίσι για την πλατεία Μερκούρη — κι ας έμοιαζε για λίγο έτσι. Η πρωταγωνίστρια του Emily in Paris βρέθηκε στην Αθήνα για φωτογράφιση γερμανικού περιοδικού, που έκλεισε ολόκληρο δρόμο της γειτονιάς για τις ανάγκες του γυρίσματος.
«Κόκκινο»: Εργαζόμενοι σε πολιορκία μισθολογικής ασυνέπειας από τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ
Σε νέα τροχιά σύγκρουσης με την εργοδοσία – δηλαδή το ίδιο το κόμμα που διακηρύσσει την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων – βρίσκονται οι δημοσιογράφοι, παραγωγοί και διοικητικοί του «Κόκκινου», μετά τη συνέλευση της Πέμπτης 13/11, η οποία πραγματοποιήθηκε με την κάλυψη των ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗ-ΜΘ και ΕΤΕΡ-ΜΘ.
Παρά το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ εισέπραξε πρόσφατα 1,7 εκατ. ευρώ από την κρατική επιχορήγηση, επέλεξε να καταβάλει στους εργαζόμενους του «Κόκκινου» – αλλά και της «Αυγής» – μόνο έναν από τους 4,5 μήνες των δεδουλευμένων που οφείλει. Έναν μήνα μισθών… σε χρόνο ρεκόρ καθυστέρησης.
Οι εργαζόμενοι είχαν ήδη προειδοποιήσει την Πολιτική Γραμματεία για την ανάγκη άμεσης καταβολής τουλάχιστον δύο μισθών. Ωστόσο, η ηγεσία του κόμματος φαίνεται πως δεν θεώρησε ότι αξίζει να «θυσιαστεί» ούτε το 13% της φρεσκοεισπραγμένης επιχορήγησης, προκειμένου να ανασάνουν εργαζόμενοι που παραμένουν απλήρωτοι από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Η συνέλευση καυτηριάζει το γεγονός ότι η ηγεσία του κόμματος είναι απολύτως συνεπής απέναντι σε όλους τους άλλους εργαζομένους που μισθοδοτεί – εκτός από εκείνους των ΜΜΕ που της ανήκουν. Εργαζόμενους που καλούνται, όπως δηλώνουν, να λειτουργήσουν ΜΜΕ «με μισθούς που καταβάλλονται στη χάση και στη φέξη».
Και σαν να μην έφτανε αυτό, αντί απάντησης για τα συσσωρευμένα δεδουλευμένα την ώρα που το προσωπικό συρρικνώνεται, η διοίκηση του σταθμού επέστρεψε με… τελεσίγραφο: να αποχωρήσουν άλλοι πέντε εργαζόμενοι, αλλιώς θα υπάρξουν απολύσεις. Μια απαίτηση που, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, ακόμη και «οι πιο στυγνοί εργοδότες» θα απέφευγαν σε περίοδο κατά την οποία οφείλουν μισθούς μηνών – προκειμένου να μη θεωρηθεί ότι χρησιμοποιούν το οικονομικό αδιέξοδο ως μοχλό πίεσης.
Ποιος εκδότης φοβάται την Τεχνητή Νοημοσύνη – Το νέο “χαστούκι” που έρχεται για τις εφημερίδες
Η επόμενη μεγάλη απειλή για τον Τύπο δεν είναι ούτε η ακρίβεια, ούτε η μείωση των πωλήσεων, ούτε το “ψηφιακό χάσμα”.
Είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη – το νέο, και πολύ πιο ύπουλο “χαστούκι” που έρχεται για τις εφημερίδες.
Η Ένωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ), με πρόεδρο τον Νίκο Χατζηνικολάου, αποφάσισε να βάλει το δάχτυλο… στην πληγή και να ανοίξει δημόσια τη συζήτηση που όλοι στους εκδοτικούς διαδρόμους ψιθυρίζουν:
Ποιος εκδότης φοβάται την Τεχνητή Νοημοσύνη;
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η ΕΙΗΕΑ διοργανώνει το ετήσιο συνέδριό της — αυτή τη φορά με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη – Ευκαιρίες και Κίνδυνοι – Η επόμενη μέρα για τον Τύπο».
Το ραντεβού έχει δοθεί για την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, στις 10:00 το πρωί.
Κι αν το θέμα μοιάζει ακαδημαϊκό, στην πραγματικότητα είναι υπαρξιακό για τα media:
Τα νέα εμπορικά μοντέλα που φέρνει η ΑΙ, τα πνευματικά δικαιώματα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν σε ένα “κλικ”, και το ερώτημα που κανείς δεν λέει φωναχτά: θα γράφουν άνθρωποι τις ειδήσεις ή αλγόριθμοι;
Στο συνέδριο θα συμμετέχουν κορυφαία στελέχη ευρωπαϊκών εκδοτικών ομίλων, όπως ο Adolfo Abalo (El Pais / Prisa Media), ο Jose Guimaraes (ΕΝΡΑ – Ευρωπαϊκή Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων) και ο Ole Reissmann (Der Spiegel), για να συζητήσουν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τη δημοσιογραφία — και αν οι εκδότες είναι έτοιμοι να τη δαμάσουν ή να τη φοβηθούν.
Ποιος είναι ο Δρ. Kim Kyllesbech Larsen, ο νέος Chief Technology & Information Officer της United Group
Η United Group, μητρική εταιρεία της Nova και κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοίνωσε τον διορισμό του Δρ. Kim Kyllesbech Larsen στη θέση του Chief Technology and Information Officer (CTIO), με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2025.
Ο Δρ. Larsen διαθέτει πάνω από 25 χρόνια διεθνούς εμπειρίας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με θητεία σε κορυφαίους ομίλους όπως οι Deutsche Telekom, T-Mobile και Ooredoo Group. Έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο σε μεγάλης κλίμακας έργα τεχνολογικού μετασχηματισμού, ανάπτυξης δικτύων 5G και αναδιοργάνωσης τηλεπικοινωνιακών υποδομών.
Έχει διατελέσει CTIO στην T-Mobile Netherlands και στη Magyar Telekom, όπου συντόνισε τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, τη μετάβαση των συστημάτων πληροφορικής στο cloud και τη δημιουργία της T-Infra BV, που σήμερα αποτελεί μέρος της Cellnex Netherlands. Ήταν επίσης μέλος της διοικητικής ομάδας που χειρίστηκε την πώληση της T-Mobile Netherlands σε επενδυτικό κεφάλαιο το 2022.
Προηγουμένως, στη Deutsche Telekom υπηρέτησε ως Senior Vice President για τους τομείς Technology Economics, Architecture και Innovation, συμμετέχοντας σε στρατηγικές αποφάσεις που αφορούσαν δίκτυα, συγχωνεύσεις και επενδύσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Στην Ooredoo Group, είχε ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του εθνικού ευρυζωνικού δικτύου της Ooredoo Myanmar, ενώ συνέβαλε και στον στρατηγικό σχεδιασμό των έργων 5G.
Εκτός από τη διοικητική του καριέρα, ο Δρ. Larsen έχει ιδρύσει τη TechNEconomY, μια εταιρεία συμβούλων επενδύσεων σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές, και συνεργάζεται ως Operating Partner στη Macquarie Asset Management. Είναι μέλος στα διοικητικά συμβούλια των Tusass A/S (Γροιλανδία) και Fiberhost (Πολωνία).
Ο νέος CTIO της United Group είναι Διδάκτωρ Φυσικής και κάτοχος M.Sc. στη Φυσική και τα Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο Aarhus της Δανίας, ενώ έχει ολοκληρώσει εξειδικευμένα προγράμματα στα χρηματοοικονομικά, την τεχνητή νοημοσύνη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε κορυφαία ιδρύματα όπως το INSEAD, το University of Colorado Boulder και το Oxford University.
Η ΕΡΤ ανοίγει το παιχνίδι της Eurovision – Μέχρι 28 Νοεμβρίου οι προτάσεις για τους δύο ημιτελικούς και τον εθνικό τελικό
Η ΕΡΤ ετοιμάζεται για τη Eurovision 2026 και βάζει μπρος τη μηχανή για το μεγαλύτερο μουσικό project της χρονιάς.
Μέχρι τις 28 Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν κατατεθεί οι προτάσεις παραγωγής και παρουσίασης για τα τρία σόου —τους δύο ημιτελικούς και τον εθνικό τελικό— από εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται τουλάχιστον τρία χρόνια στον χώρο της παραγωγής.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, οι δύο ημιτελικοί θα έχουν διάρκεια έως δύο ώρες ο καθένας και ο εθνικός τελικός έως τρεις ώρες, ενώ και τα τρία σόου θα πρέπει να μεταδοθούν εντός Φεβρουαρίου 2026.
Στους ημιτελικούς θα παρουσιαστούν έως και 28 υποψήφια τραγούδια, που θα διαγωνιστούν για μια θέση στον μεγάλο τελικό.
Βρέντζος: «Η τεχνητή νοημοσύνη κινητήριος δύναμη αξίας – Οι εξαγορές είναι στο DNA μας»
Σε τροχιά σταθερής επέκτασης και στρατηγικών κινήσεων φαίνεται πως παραμένει η Alter Ego Media, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Γιάννη Βρέντζο να στέλνει από το OT Forum μήνυμα σιγουριάς, συνέπειας και προσαρμογής στη νέα ψηφιακή εποχή.
Μιλώντας στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Μικρό Χρηματιστήριο, ο κ. Βρέντζος περιέγραψε το νέο τοπίο των media μέσα από τον φακό της τεχνητής νοημοσύνης, της καινοτομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης, τονίζοντας ότι «η Alter Ego Media δεν φοβάται την αλλαγή – γεννήθηκε μέσα σε αυτήν».
«Η Alter Ego δημιουργήθηκε σε συνθήκες οικονομικής καταστροφής στα media, με όραμα, δουλειά και επενδύσεις. Σήμερα, είναι ένας όμιλος με πρωτοφανή επιχειρηματική υγεία στον κλάδο», σημείωσε.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως μοχλός εξέλιξης
Αναφερόμενος στις τεχνολογικές εξελίξεις, ο επικεφαλής της Alter Ego Media υπογράμμισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) δεν είναι μια τάση, αλλά μια θεμελιώδης κινητήρια δύναμη δημιουργίας αξίας.
«Οι εταιρείες media που δεν θα γίνουν ενεργοί παίκτες σε αυτή τη μετάβαση, δεν θα επιβιώσουν. Εμείς την αντιμετωπίζουμε ως εργαλείο ενδυνάμωσης, δημιουργικότητας και εμπιστοσύνης με το κοινό», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, μίλησε για τη σύγκλιση των κλάδων media, entertainment, τεχνολογίας και εμπορίου, τονίζοντας πως «η αξία πλέον δημιουργείται μέσα από εμπειρίες – πρόκειται για μια νέα “οικονομία εμπειριών”, όπου περιεχόμενο, πολιτισμός και τεχνολογία τέμνονται».
Η Alter Ego Media και η στρατηγική επέκτασης
Η είσοδος του Ομίλου στη Stages Network εντάσσεται, όπως είπε, σε αυτή τη στρατηγική: «Το live entertainment είναι φυσική προέκταση του οικοσυστήματός μας. Συνδέει τη δημιουργικότητα, τη ζωντανή εμπειρία και τη δύναμη των media σε ένα ενιαίο πλαίσιο».
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι το live entertainment θα αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, με στόχο όχι μόνο την ψυχαγωγία, αλλά και τη συμβολή στον ελληνικό τουρισμό, καθώς «η χώρα προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες που αναζητούν υψηλού επιπέδου εμπειρίες».
Οι εξαγορές στο DNA
Σε ερώτηση για το αν αναμένονται νέες κινήσεις στον χώρο, ο κ. Βρέντζος απάντησε με νόημα:
«Οι εξαγορές είναι στο DNA του Ομίλου. Θεωρούμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες συγκέντρωσης, στρατηγικών συνεργασιών και επένδυσης σε ικανές ομάδες».
Κι αν η φράση ακούγεται απλώς διαπιστωτική, στην πράξη δείχνει ξεκάθαρα ότι η Alter Ego Media δεν προτίθεται να κατεβάσει ταχύτητα — αντιθέτως, δείχνει έτοιμη να συνεχίσει την “επέλαση” στον χάρτη των ελληνικών media, με συνέπεια και στοχευμένες κινήσεις.
Επενδυτικό πλάνο και επόμενη μέρα
Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου μετά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Γιάννης Βρέντζος δήλωσε ικανοποιημένος:
«Προχωράμε με συνέπεια και απόλυτη ευθυγράμμιση με τους στόχους που είχαμε θέσει».
Η εξαγορά των Tlife και Newsit ενίσχυσε σημαντικά την ψηφιακή παρουσία της Alter Ego Media, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και τα διαφημιστικά έσοδα, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε κινηματογραφικές παραγωγές και νέες μορφές περιεχομένου, επεκτείνοντας το δημιουργικό της αποτύπωμα.
Ήδη, έχει επενδυθεί το 70% των αντληθέντων κεφαλαίων, με τον CEO να εκτιμά ότι η πλήρης αξιοποίηση τους θα ολοκληρωθεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Αν κάτι γίνεται σαφές από τα λεγόμενα του Γιάννη Βρέντζου, είναι ότι για την Alter Ego Media οι εξαγορές, οι συνέργειες και η τεχνολογία δεν είναι ευκαιριακά επεισόδια, αλλά στοιχεία του εταιρικού DNA — μιας στρατηγικής που φαίνεται να αποδίδει σε όλα τα μέτωπα.
Δείπνο προς τιμήν των υπουργών των ΗΠΑ, Doug Burgum και Chris Wright, από τον πρόεδρο του Ομίλου Antenna, Θοδωρή Κυριακού
Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και πολωμένο διεθνές περιβάλλον, ο Όμιλος Antenna παραμένει πιστός στη δέσμευσή του να προάγει τον διάλογο και τη συνεργασία μεταξύ σημαντικών χωρών και ηγετών. Στο πλαίσιο αυτό, ο Θοδωρής Κυριακού, Πρόεδρος του Ομίλου Antenna, παρέθεσε επίσημο δείπνο προς τιμήν του Doug Burgum, Υπουργού Εσωτερικών των ΗΠΑ, και του Chris Wright, Υπουργού Ενέργειας των ΗΠΑ, σε συνεργασία με το Atlantic Council, κατά τη διάρκεια της Διατλαντικής Διάσκεψης Συνεργασίας για την Ενέργεια.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή περισσότερων από 80 ηγετικών προσωπικοτήτων από τον πολιτικό και επιχειρηματικό χώρο των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Παρέστησαν, μεταξύ άλλων, 4 αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου, 5 μέλη του Τμήματος Ενέργειας της Αμερικής, η Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής στην Ελλάδα, Kimberly Guilfoyle και περισσότεροι από 10 Υπουργοί από τις δύο περιοχές.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα του Θοδωρή Κυριακού, το οποίο ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ χωρών που διασφαλίζουν τη γεωπολιτική σταθερότητα και προωθούν τις επενδύσεις. Αντίστοιχα, στο περιθώριο της 80ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, ανακοίνωσε με το Atlantic Council, παρουσία 30 Αρχηγών Κρατών, Πρωθυπουργών, διεθνών επενδυτών και κορυφαίων επιχειρηματιών, την 1η Σύνοδο Κορυφής Ευρώπης και Μέσης Ανατολής για τη Γεωπολιτική και τις Επενδύσεις, η οποία έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2026.
Το δείπνο προς τιμήν των Υπουργών Burgum και Wright πραγματοποιήθηκε σε μια κρίσιμη στιγμή για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, επισφραγίζοντας ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο διήμερο συμφωνιών που υπεγράφησαν στην Ελλάδα με την καθοριστική υποστήριξη των ΗΠΑ.
Ο Doug Burgum, Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, ανέφερε στην ομιλία του: «Λέγαμε ότι στο P-TECH όλα είναι δυνατά. Αφού μπορεί να συμβεί αυτό που συνέβη αυτές τις ημέρες, μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Είναι πραγματικά ιστορικό. Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στον Θοδωρή Κυριακού και τον Όμιλο Antenna, στο Atlantic Council και σε όλους τους εξαιρετικούς οικοδεσπότες. Στον Σταύρο Παπασταύρου για την μοναδική του ηγεσία. Στον Πρωθυπουργό και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της εβδομάδας. Γνωρίζω ότι η εξαίρετη Αμερικανίδα Πρέσβης στην Ελλάδα, Kimberly Guilfoyle, εργαζόταν χωρίς να δέχεται το «όχι» ως απάντηση, και πιστεύω ότι αυτό αντικατοπτρίζει την κυβέρνηση Trump. Ο Πρόεδρος Trump είναι ο Πρόεδρος της ειρήνης. Κάθε πρωί ψάχνει τρόπους για να σταματήσει μία ακόμα σύγκρουση. Και τώρα εστιάζει στη Ρωσία και την Ουκρανία. Οι πόλεμοι τελειώνουν όταν τελειώνουν τα χρήματα. Για αυτό πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα σταματήσουμε τις αγορές ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η ενεργειακή ασφάλεια είναι εθνική ασφάλεια, είναι ευημερία, και συμβαίνει χάρη σε όλους εσάς. Είστε η μικρή ομάδα ανθρώπων που αλλάζει ολόκληρο τον κόσμο.»
Ο Chris Wright, Υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, ανέφερε στην ομιλία του: «Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για τους εξαιρετικούς οικοδεσπότες μας, τον Θοδωρή Κυριακού και τον Όμιλο Antenna, το Atlantic Council, και τον Σταύρο Παπασταύρου. Είμαι, επίσης, ευγνώμων για όλους όσοι ταξίδεψαν από τόσα διαφορετικά μέρη και έκαναν αυτή τη συνάντηση σημαντική. Αυτό για το οποίο συζητάμε είναι η ελευθερία, η ασφάλεια και η ενέργεια. Επιτρέψτε μου, επίσης, να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς τον Πρόεδρο Trump, χάρη στον οποίο έγινε η ενέργεια το κεντρικό θέμα του διαλόγου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί για να ενισχύσουμε τα ενεργειακά συστήματα για τους λαούς μας, τόσο για να ενισχύσουμε τις οικονομικές ευκαιρίες όλων των εθνών που εκπροσωπούνται εδώ και των γειτόνων μας, όσο και για να απομακρυνθούμε από την εξάρτηση από μια χώρα που δεν πιστεύει στην ελευθερία, την ευημερία και σε όλα όσα εμείς θεωρούμε πολύτιμα.»
Ο Θοδωρής Κυριακού, Πρόεδρος του Ομίλου Antenna, δήλωσε: «Τις τελευταίες ημέρες ζήσαμε ιστορικές εξελίξεις στο ζήτημα της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης. Μια μεγάλη επιτυχία της Ελληνικής κυβέρνησης, της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών και των εταιρειών που συμμετείχαν σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια. Τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την υποστήριξη του Υπουργού Doug Burgum και του Υπουργού Chris Wright. Συναντήσεις όπως το P-TECH είναι καθοριστικές. Φέρνουν κοντά όσους επηρεάζουν τις διεθνείς εξελίξεις: κυβερνητικούς αξιωματούχους, δημόσιους οργανισμούς και καινοτόμες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Η αποψινή εκδήλωση αποτελεί μία ακόμα σημαντική πρωτοβουλία του Ομίλου μας για την ανάπτυξη αποτελεσματικών συνεργειών μεταξύ στρατηγικών χωρών και περιοχών που συμβάλλουν στη γεωπολιτική σταθερότητα και την προώθηση επενδύσεων.»
«Η ιστορία της συνεργασίας μας είναι μια ιστορία οράματος, εμπιστοσύνης και κοινού σκοπού», δήλωσε ο Miłosz Motyka, Υπουργός Ενέργειας της Πολωνίας, στην ομιλία του. «Μαζί, δεν χτίζουμε μόνο αγωγούς και μονάδες παραγωγής ενέργειας. Χτίζουμε μια νέα αρχιτεκτονική διατλαντικής ενεργειακής ασφάλειας, μια αρχιτεκτονική που θεμελιώνεται στην ελευθερία επιλογής, στο αμοιβαίο όφελος και στη στρατηγική συνεργασία. Η Πολωνία είναι περήφανη που αποτελεί μέρος αυτού του ταξιδιού.»
Ο Σταύρος Παπασταύρου, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, δήλωσε: «Είχαμε δύο ημέρες εξαιρετικής επιτυχίας. Ο Θοδωρής Κυριακού, τον οποίο ευχαριστώ μαζί με το Atlantic Council που παραθέτουν το σημερινό δείπνο, αναφέρθηκε στη ιστορική συμφωνία μεταξύ της Exxon Mobil, των Ελληνικών Πετρελαίων και της Energean. Και πράγματι, πρόκειται για μια ιστορική κατάκτηση για την Ελλάδα, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή της χώρας στον χάρτη των γεωτρήσεων μετά από 40 χρόνια. Επιπλέον, σήμερα, οι κυβερνήσεις του Κάθετου Διαδρόμου συναντήθηκαν στο ίδιο τραπέζι και συμφώνησαν στη δημιουργία ομάδας εργασίας, με στόχο την αντιμετώπιση συγκεκριμένων εμποδίων, ώστε να αφαιρέσουμε κάθε εμπόδιο και να προχωρήσουμε αποτελεσματικά.»
Ο Landon Derentz, Vice President, Energy and Infrastructure στο Atlantic Council Global, δήλωσε: « Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Θοδωρή Κυριακού με τον οποίο έχουμε την τιμή να συνεργαζόμαστε στενά τόσο γιατί είναι Μέλος του International Advisory Board του Atlantic Council όσο και επειδή αποτελεί στρατηγικό εταίρο στην εξαιρετικά σημαντική Σύνοδο Ευρώπης και Μέσης Ανατολής για τη Γεωπολιτική και τις Επενδύσεις. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την βαθιά μου ευγνωμοσύνη και εκτίμηση προς το Υπουργείο Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών, για τη μακρόχρονη συνεργασία μας. Tο Global Energy Center του Atlantic Council έχει συνεργαστεί στενά, βήμα προς βήμα, με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ για την προώθηση ενός κοινού οράματος για ελευθερία και ευημερία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Από την πλευρά μας, δεν διστάσαμε ποτέ να υπερασπιστούμε τις δημοκρατικές αξίες και αρχές. Και όταν το πράττουμε αυτό μαζί με ισχυρούς ηγέτες του διατλαντικού χώρου, η δυναμική που δημιουργείται είναι τεράστια.»
Τόσο το δείπνο ηγετών που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια στην Αθήνα όσο και η προσεχής Σύνοδος για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αποτελούν στρατηγικές ενέργειες του Ομίλου Antenna, σε συνεργασία με το Atlantic Council, το κορυφαίο και διεθνώς αναγνωρισμένο think tank των ΗΠA.
Βραβείο Δημοσιογραφίας EIT Food στον δημοσιογράφο Γιάννη Δάρρα
Ο δημοσιογράφος Γιάννης Δάρρας τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο Δημοσιογραφίας στον 1ο Διαγωνισμό Δημοσιογραφίας για την Αγροδιατροφή του EIT Food, θεσμό του European Institute of Innovation and Technology (EIT) – οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προωθεί την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στον αγροδιατροφικό τομέα.
ΕΡΤ: «Κλειδώνει» τα δικαιώματα για την ραδιοτηλεοπτική κάλυψη του Μουντιάλ 2026
Σχεδόν 100 ποδοσφαιρικούς αγώνες (ίσως και παραπάνω) εθνικών ομάδων από 48 χώρες εκτιμάται ότι θα μεταδώσει το καλοκαίρι του 2026 η ΕΡΤ από τα κανάλια και τα ραδιόφωνα της, παραδοσιακά και ιντερνετικά, καθώς είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με την FIFA – αναφέρουν άνθρωποι κοντά στην ΕΡΤ που είναι σε θέση να γνωρίζουν – για τα δικαιώματα κάλυψης του ερχόμενου Μουντιάλ, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 11 Ιουνίου έως τις 19 Ιουλίου σε τρεις χώρες της Βορείου Αμερικής – ΗΠΑ, Μεξικό, Καναδά.
Μοιράζονται το χρυσό στην κούρσα της ακροαματικότητας ΣΚΑΪ και Sfera
Στην πρώτη θέση της ακροαματικότητας με τον ίδιο αριθμό ακροατών (226.000) ο ΣΚΑΪ (έναντι 239.000 το διάστημα 9/6-14/9/2025) και ο Sfera κατά το διάστημα από 14/9 έως ως 9/11/2025 σύμφωνα με την μέτρηση των MRB Hellas Global link. Στην 3η θέση ο Μελωδία, στην 4η ο bwin ΣΠΟΡ FM με 207.000 ακροατές κα στην 5η ο ΜΕΝΤΑ (205.000).
Πως πήγε η συνέντευξη της Γκίλφοϊλ στον ΑΝΤ1;
Την αναμενόμενη τηλεθέαση είχε η – συνέντευξη της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στον ΑΝΤ1 και τη Μαρία Σαράφογλου. Έχοντας απέναντί της προγράμματα όπως η «Γη της Ελιάς» (19,9% σύνολο, 11,8% 18-54) και το «Σπίτι δίπλα στο ποτάμι» (16,6% σύνολο, 15,2% 18-54) σημείωσε ένα 5,6% στο σύνολο κι ένα 6,9% στο «δυναμικό κοινό».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Πιερρακάκης για αναβάθμιση από Fitch: «Η Ελλάδα αλλάζει επίπεδο, κερδίζουμε σε αξιοπιστία και στηρίζουμε με ασφάλεια την κοινωνία»
- Ένα ξύλινο σπίτι στα Catskills της Νέας Υόρκης παίρνει ζωή αποκλειστικά από τον ήλιο – Με την υπογραφή του Marc Thorpe
- Fitch: Αναβάθμισε στο ΒΒΒ την Ελλάδα με σταθερές προοπτικές
- Ελλείψεις καθηγητών στα ναυτιλιακά ΕΠΑΛ και δυσκολία εύρεσης εκπαιδευτικού μπάρκου για σπουδαστές ΑΕΝ και ιδιωτικών σχολών