Ο Ολυμπιακός μπαίνει στη νέα εποχή. Η παραχώρηση του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας για 49 χρόνια στην ΚΑΕ είναι γεγονός εδώ και εβδομάδες, επισφραγίζοντας το όραμα των αδελφών Γιώργου και Παναγιώτη Αγγελόπουλου να δημιουργήσουν ένα γήπεδο-σύμβολο για τον Πειραιά και για τον ευρωπαϊκό αθλητισμό.
Από τον ερχόμενο Ιούνιο, αμέσως μετά τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου, ξεκινούν οι εργασίες ριζικής ανακαίνισης που θα μεταμορφώσουν το ΣΕΦ σε ένα υπερσύγχρονο συγκρότημα ψυχαγωγίας και αθλητισμού.
Το σχέδιο, εμπνευσμένο από τη «Zalgirio Arena» στο Κάουνας και τη «Stark Arena» του Βελιγραδίου, στοχεύει να προσφέρει στον φίλαθλο όχι μόνο έναν αγώνα, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Η τοποθεσία του γηπέδου —δίπλα στη θάλασσα— θα αξιοποιηθεί στο έπακρο, με δημιουργία περιβάλλοντος πάρκου και χώρων πρασίνου έως την παραλιακή ζώνη.
Από την παράδοση στην καινοτομία
Η ιστορία του ΣΕΦ ξεκινά από το 1985, όταν εγκαινιάστηκε από τον Ανδρέα Παπανδρέου, τον «νονό» της ονομασίας του. Από τότε, το γήπεδο φιλοξένησε σπουδαίες στιγμές του ελληνικού αθλητισμού, με κορυφαία το θρυλικό Ευρωμπάσκετ του 1987. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, έγινε το σπίτι του Ολυμπιακού, η έδρα των τριών ευρωπαϊκών θριάμβων και η σκηνή όπου γράφτηκε η σύγχρονη «ερυθρόλευκη» ιστορία.

Σήμερα, τέσσερις δεκαετίες μετά, ο Ολυμπιακός αναλαμβάνει πλήρως τη διαχείρισή του. Το κράτος παραδίδει, ο ιδιωτικός τομέας επενδύει, και το αποτέλεσμα υπόσχεται να είναι ένα αρχιτεκτονικό και λειτουργικό υπόδειγμα.
Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 4 έως 5 μήνες, με στόχο το νέο ΣΕΦ να είναι έτοιμο μέσα στο φθινόπωρο του 2026. Η χωρητικότητα θα αυξηθεί από 12.800 σε 16.000 θεατές, ενώ οι νέες κερκίδες θα φέρουν το κοινό πιο κοντά στο παρκέ, λύνοντας το διαχρονικό πρόβλημα απόστασης που προκαλούσε ο στίβος.
Το νέο πρόσωπο: η «Red Arrena»
Το νέο ΣΕΦ δεν θα είναι απλώς ανακαινισμένο – θα είναι αγνώριστο. Το σχέδιο περιλαμβάνει:
-νέο επαγγελματικό παρκέ με απορρόφηση κραδασμών και glass floor.
-νέα οροφή και σύστημα φωτισμού dimmable για θεαματικά light shows.
-ανακατασκευή όλων των καθισμάτων, με κόκκινα και λευκά καθίσματα σε πλήρη ταύτιση με τα χρώματα του Ολυμπιακού.
-25 έως 30 σουίτες VIP, lounge και εστιατόρια, fan shops, χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας.
-Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» πλήρως ανακαινισμένη για συνέδρια και παραστάσεις.
-ενεργειακή αναβάθμιση με ανεμογεννήτριες, νέα συστήματα κλιματισμού και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το όνομα «Red Arrena» –που πρότεινε ο εφοπλιστής και χορηγός Νίκος Τσάκος μέσω του brand «Arrena»– δεν είναι απλώς λεκτικό παιχνίδι, αλλά και πιθανό εμπορικό πρότζεκτ με ετήσια έσοδα έως 3 εκατ. ευρώ από naming rights.
Οικονομική αυτάρκεια και προοπτική
Η συνολική ανακαίνιση του ΣΕΦ, ύψους άνω του 1 εκατ. ευρώ στην αρχική φάση, δεν είναι μόνο έργο υποδομής αλλά και στρατηγικής. Η αναβάθμιση θα δώσει στην ΚΑΕ Ολυμπιακός τη δυνατότητα να λειτουργεί με οικονομική αυτάρκεια: συνδυάζοντας έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα, χορηγίες, εισιτήρια, σουίτες και εμπορικούς χώρους, ο ετήσιος προϋπολογισμός μπορεί να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.

Οι Αγγελόπουλοι, έχοντας επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια χωρίς να υπολογίσουν το κέρδος, ετοιμάζονται να αφήσουν τη δική τους παρακαταθήκη στον ελληνικό αθλητισμό.
Από την εποχή που ο Ανδρέας Παπανδρέου εγκαινίασε το ΣΕΦ έως τη σημερινή εποχή των αδελφών Αγγελόπουλων, το στάδιο αυτό συνδέει τρεις γενιές φιλάθλων και ηγετών. Εκεί γράφτηκε η ιστορία του ελληνικού μπάσκετ — και τώρα, ετοιμάζεται να γραφτεί το επόμενο κεφάλαιο.
Ο Πειραιάς αποκτά το δικό του «ναό» παγκόσμιων προδιαγραφών, και ο Ολυμπιακός ετοιμάζεται να υποδεχθεί τη νέα εποχή του, με φόντο το λιμάνι και χρώμα καθαρά κόκκινο…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιατί ο Αδωνις πήρε το… όπλο του – Ο Τραμπ, ο Σαμαράς και οι χαμένες ψήφοι της Δεξιάς
- H οργή για την Αγαπηδάκη, η Κίμπερλι και τα… γιγαβάτ, η ελληνική «Καμπούλ», ο Αλέξης και η εικόνα του και ποιοι πήγαν στο πάρτι του Αδωνι
- Η δίκη της Κιάρα Φεράνι: Από fashion icon πρωταγωνίστρια στις αίθουσες των δικαστηρίων
- Κλώνης (Intracom Holdings): Υποτιμημένη η μετοχή – Ταμείο στα €200 εκατ.