ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεύτερο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς φυσικού αερίου αναχώρησε από το εργοστάσιο Portovaya LNG της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα, το οποίο έχει υποβληθεί σε αμερικανικές κυρώσεις, μετά από μια παύση, αναζητώντας ξένο αγοραστή, δείχνοντας τις συνεχείς προσπάθειες της Ρωσίας να παραβιάσει τους περιορισμούς στις πωλήσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG που παρουσιάστηκαν την Τετάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, το δεξαμενόπλοιο Valera, που προηγουμένως ονομαζόταν Velikiy Novgorod, αναχώρησε από τον Κόλπο της Φινλανδίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, επρόκειτο να φτάσει σε μια μη καθορισμένη τοποθεσία στις 15 Ιανουαρίου, όπως μεταδίδει το Reuters.
Το δεξαμενόπλοιο είναι το δεύτερο που αναχωρεί από το εργοστάσιο τους τελευταίους τρεις μήνες.
Το πρώτο δεξαμενόπλοιο, το Perle, παλαιότερα γνωστό ως Pskov, εμφανίστηκε στα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων να αποπλέει από το Portovaya στα μέσα Ιουλίου, και την Τετάρτη κινούνταν βορειοδυτικά στο Στενό της Malacca. Έχει εκφορτώσει LNG σε άγνωστη τοποθεσία.
Το μικρής κλίμακας εργοστάσιο υγροποιημένου φυσικού αερίου Portovaya, το οποίο έχει παραγωγική ικανότητα 1,5 εκατομμυρίων τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου ετησίως, άρχισε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο του 2022. Οι εξαγωγές είχαν ανασταλεί τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους μετά την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων.
Στα αρχικά στάδια της λειτουργίας του, τα περισσότερα φορτία από το Portovaya είχαν παραδοθεί στην Τουρκία και την Ελλάδα. Στη συνέχεια, οι αγορές εφοδιασμού επεκτάθηκαν στην Κίνα, την Ισπανία και την Ιταλία.
Τον Σεπτέμβριο, η Ρωσία παρέδωσε το πρώτο φορτίο στην Κίνα από το νέο εργοστάσιο Arctic LNG 2, το οποίο επίσης υπόκειται σε αμερικανικές κυρώσεις, αναβιώνοντας το έργο, το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή τον Δεκέμβριο του 2023, αλλά δεν μπόρεσε να πουλήσει το υγροποιημένο φυσικό αέριο λόγω των περιορισμών.
Για να παρακάμψει τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριό της, η Ρωσία χρησιμοποιεί τον λεγόμενο “σκιώδη στόλο” της, ο οποίος αποτελείται κυρίως από παλαιά πλοία με αδιαφανή ιδιοκτησία.
Τα δεξαμενόπλοια του σκιώδους στόλου συνήθως απενεργοποιούν το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS) που σηματοδοτεί τη θέση τους ή το χειραγωγούν για να στέλνουν ψευδή δεδομένα παρακολούθησης -μια τακτική που χρησιμοποιείται συνήθως από τα πληρώματα για να καμουφλάρουν τις δραστηριότητές τους και είναι γνωστή ως “spoofing”.
Διαβάστε επίσης:
Πράσινες πρωτοβουλίες στον πυρήνα της στρατηγικής κοινωνικής ευθύνης
Generation Next: Η νέα γενιά δημιουργεί έναν κόσμο ψηφιακής ευημερίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Άρης Καρυτινός: Ο deal maker των 1,2 δισ. που μετασχηματίζει την Prodea
- Ανακοίνωση ΥΠΑΑΤ, Κώστας Τσιάρας: Η προσχηματική άρνηση στον διάλογο δεν συνεισφέρει στην επίλυση των αγροτικών προβλημάτων
- Ισραήλ: Αναστέλλονται οι επιχειρήσεις κατά της Χεσμπολάχ προσωρινά
- Μητσοτάκης προς αγρότες: Διάλογος δεν γίνεται με τελεσίγραφα, τα μπλόκα υπονομεύουν τον αγώνα σας, μελετάμε νέο πακέτο ενίσχυσης