Ήταν το 2016 όταν ο τότε πανίσχυρος εμπορικός αφέντης της Formula 1, Μπέρνι Έκλεστοουν, ρωτήθηκε για μια ομάδα επισκεπτών που απολάμβανε VIP μεταχείριση στο paddock ενός Grand Prix. Με το γνωστό του σαρκαστικό ύφος, απάντησε:
«Είναι από μια εταιρεία φρούτων».
Αυτή η «fruit company» δεν ήταν άλλη από την… Apple. Κι αν τότε η αναφορά του έμοιαζε με αστείο, σήμερα φαντάζει προφητική: σχεδόν δέκα χρόνια μετά, η Apple γίνεται ο νέος αποκλειστικός broadcaster της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες, αντικαθιστώντας την ESPN του ομίλου Disney με συμφωνία ύψους περίπου 140 εκατ. δολαρίων ετησίως.
Η σύνδεση με Ferrari και Ντομενικάλι
Πίσω από τη στρατηγική είσοδο της Apple βρίσκεται ο Εντι Κιου, εκ των κορυφαίων στελεχών της εταιρείας και μέλος του Δ.Σ. της Ferrari. Ένας φανατικός φίλος της F1, με προσωπικούς δεσμούς με τον σημερινό CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι — πρώην αφεντικό της Ferrari (2008–2014).
Η Formula 1 στις ράγες της Apple! Η συμφωνία που αλλάζει το μέλλον του sports streaming
«Γνωριζόμαστε πολλά χρόνια με τον Στέφανο», είπε ο Κιου στο Reuters. «Το ότι συνεργαστήκαμε στενά λόγω της ταινίας του Μπραντ Πιτ μας έδωσε αμοιβαία εμπιστοσύνη για το τι μπορούμε να κάνουμε μαζί. Προσωπικά το σκεφτόμουν αυτό το deal εδώ και πολύ καιρό».
Από το «From the Grid» στο Apple TV+
Η ιστορία όμως ξεκινά ακόμη πιο πίσω. Ο Αμερικανός παραγωγός Τόμι Μπέικερ, στενός φίλος του Έκλεστοουν από τη δεκαετία του ’80, αποκάλυψε ότι είχε φέρει την Apple στο τραπέζι ήδη από το 2016. Στο Λονδίνο, ο Μπέικερ συνάντησε τον Κιου και τον Έκλεστοουν για να παρουσιάσει την ιδέα του «From the Grid», μιας 12-επεισοδιακής σειράς που θα συνδύαζε lifestyle και Formula 1 — ουσιαστικά έναν πρόδρομο του «Drive to Survive» του Netflix. «Η Apple ήταν έτοιμη να αγοράσει τα δικαιώματα μετάδοσης από το NBC και να χτίσει πάνω τους τη σειρά», είπε ο Baker. «Ήταν χρόνια μπροστά από την εποχή της».
Η ομάδα της Apple βρέθηκε μάλιστα στο Grand Prix του Μεξικού τον Οκτώβριο του 2016 για να κάνει scouting, και είχε προγραμματίσει πιλοτικό γύρισμα στο Άμπου Ντάμπι έναν μήνα αργότερα. Όμως, λίγο μετά, η Liberty Media εξαγόρασε τη Formula 1 και ο Έκλεστοουν απομακρύνθηκε — βάζοντας τέλος στα τότε σχέδια.
Από τα παρασκήνια στην… πίστα
Αυτό που τότε έμεινε στα χαρτιά, μετατράπηκε σήμερα σε ένα πλήρες media deal πέντε ετών που αλλάζει τα δεδομένα στις ΗΠΑ. Η συμφωνία ακολουθεί το κινηματογραφικό project της Apple με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ και δείχνει ότι η εταιρεία θέλει να συνδέσει το brand της με την εμπειρία και την κουλτούρα της F1 σε πολλά επίπεδα: streaming, παραγωγή περιεχομένου, και πιθανώς σύντομα, augmented reality ή αποκλειστικά data insights για συνδρομητές.
Πρώτα περιεχόμενο, μετά δικαιώματα
Η Apple δεν αγοράζει απλώς δικαιώματα προβολής — αγοράζει πρόσβαση σε κοινό. Μετά τη συνεργασία της με το αμερικανικό πρωτάθλημα του MLS και τώρα με τη Formula 1, η εταιρεία δείχνει πως δεν σκοπεύει να γίνει «άλλη μια πλατφόρμα streaming». Θέλει να είναι ο κόμβος όπου η τεχνολογία, το lifestyle και ο αθλητισμός συναντιούνται.
Ίσως, τελικά, ο Έκλεστοουν να είχε δίκιο. Μια «εταιρεία φρούτων» μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τη Formula 1. Και αυτή τη φορά, όχι με χιούμορ — αλλά με 140 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.
Διαβάστε επίσης:
Η Formula 1 στις ράγες της Apple! Η συμφωνία που αλλάζει το μέλλον του sports streaming
Η μεγάλη αποτυχία του Netflix σε deal 7,7 δισ. δολαρίων
Απειλείται με κατεδάφιση η βίλα των 11 εκατ. ευρώ του Μέσι στην Ίμπιζα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
