ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το UFC υπέγραψε μια τεράστια επταετή συμφωνία, ύψους 7,7 δισ. δολαρίων, για να μεταφερθεί από το ESPN στο Paramount από το 2026.
Ωστόσο, η νέα εταιρεία υπό την ηγεσία του Ντέιβιντ Ελισον δεν ήταν εξαρχής το φαβορί για να αποκτήσει τα δικαιώματα μετάδοσης των κορυφαίων εκδηλώσεων του οργανισμού μεικτών πολεμικών τεχνών.
Πριν καταλήξουν σε συμφωνία με το Paramount, η TKO Group Holdings — μητρική εταιρεία του UFC — βρισκόταν σε προχωρημένες συζητήσεις με το Netflix, έχοντας ήδη υπογράψει δεκαετή συμφωνία ύψους 5 δισ. δολαρίων για τη μετάδοση του WWE Monday Night Raw εκεί από το 2025.
Ο πρόεδρος και COO της TKO, Μαρκ Σάπιρο, είχε αποκαλύψει ότι μια πιθανή συμφωνία με το Netflix ουσιαστικά κατέρρευσε όταν έγινε σαφές ότι η πλατφόρμα, με περισσότερους από 300 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, ήθελε μόνο τα μεγαλύτερα events του UFC, τα οποία αυτή τη στιγμή προβάλλονται με μοντέλο pay-per-view. Αυτό φυσικά δεν περιελάμβανε τα πάνω από 30 Fight Night events που γίνονται κάθε χρόνο.
Το σημείο διαφωνίας
«Στο τέλος της ημέρας, δεν ήθελαν όλο τον όγκο», είπε ο Σάπιρο στο podcast “The Town”. «Ήθελαν μόνο το premium περιεχόμενο — δηλαδή τα αριθμημένα events, τις μηνιαίες ημερομηνίες του pay-per-view.» Ο CEO της TKO, Άρι Εμανουέλ, χαρακτήρισε τις διαπραγματεύσεις με το Netflix ως «πολύ» κοντά σε συμφωνία πριν τελικά δεν καταλήξουν σε κοινό έδαφος.
Το σημείο διαφωνίας ήταν το αν όλα τα τηλεοπτικά δικαιώματα του UFC θα πηγαίναν σε έναν μόνο συνεργάτη ή θα διαμοιράζονταν σε πολλαπλά δίκτυα.
«Θα έπρεπε να κάνουμε αυτό που έκανε το NBA και να διασπάσουμε το πακέτο», δήλωσε ο Εμανουέλ. «Ο Μαρκ κι εγώ το συζητούσαμε — βασικά μαλώναμε γι’ αυτό συνεχώς.»
Ο Εμανουέλ πρόσθεσε πως και στο NBA τώρα αναμένουν να δουν τα αποτελέσματα από την αλλαγή στρατηγικής, μετά τη νέα συμφωνία τηλεοπτικών δικαιωμάτων αξίας 75 δισ. δολαρίων, που πλέον κατανέμονται σε τρεις εταίρους: ESPN/Disney, Amazon και NBC.
«Ξεχάστε το, τα θέλουμε όλα»
Το UFC παραδοσιακά συνεργαζόταν με έναν μόνο τηλεοπτικό εταίρο — πρώτα με το Spike TV, μετά με το FOX και έπειτα με το ESPN, πριν υπογράψει με το Paramount.
Η μεγαλύτερη διαφορά τώρα είναι το πλάνο απομάκρυνσης από το παραδοσιακό μοντέλο του pay-per-view: όλα τα events του UFC — ακόμη και τα μεγαλύτερα αριθμημένα — θα προβάλλονται στο Paramount χωρίς επιπλέον κόστος για τους συνδρομητές. Ιδανικά, το UFC ήθελε να παραμείνει με έναν συνεργάτη μετάδοσης, κάτι που ουσιαστικά απέκλεισε το Netflix από τη διεκδίκηση του συνολικού πακέτου.
«Απογοητεύτηκαν», είπε ο Εμανουέλ για την αντίδραση του Netflix όταν έχασαν τη συμφωνία με το UFC. «Ας είμαστε ξεκάθαροι — η Μπέλα Μπαχάρια, CEO του Netflix και ο Τεντ Σαράντος, co-CEO, υπήρξαν απίστευτοι προς εμάς, το πρακτορείο και την TKO στον χώρο της πυγμαχίας.»
Όταν ακόμη το Netflix συζητούσε με το UFC, ο Σάπιρο σημείωσε ότι υπήρχε ελπίδα πως το Paramount ή κάποιος άλλος αγοραστής ίσως δεχόταν να πάρει μόνο τα Fight Night events — κάτι που τελικά δεν έγινε.
«Στην αρχή ελπίζαμε πως το Paramount θα έπαιρνε τα 30 Fight Night events και θα δίναμε τα premium στο Netflix», είπε ο Σάπιρο. «Μέχρι που τελικά το CBS είπε: ξεχάστε το, τα θέλουμε όλα».
Προφανώς, όλα πήγαν κατ’ ευχήν για το UFC, αφού η νέα συμφωνία υπερδιπλασιάζει το προηγούμενο συμβόλαιο με το ESPN, με τη μετάβαση στο Paramount να ξεκινά το 2026.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΠΑΕ Ατρόμητος: Για τυπικούς λόγους η σύλληψη του Βασίλειου Μπέτση ως αντιδήμαρχου Αθλητισμού
- Οι αναλυτές διχάζονται για τις τράπεζες μετά τη «σκληρή εβδομάδα» – Ευκαιρία ή παγίδα οι νέες τιμές
- Λωρίδα της Γάζας: Ανοίγει ξανά τη Δευτέρα το συνοριακό πέρασμα στη Ράφα
- Premier League: Ο Μαρινάκης απέλυσε τον Ποστέκογλου από τη Νότιγχαμ Φόρεστ
