ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης, στην έναρξη της Συνόδου Κορυφής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μικρών Αποστάσεων, επισήμανε ότι ο κλάδος που εκπροσωπεί είναι ένας από τους πιο βιώσιμους και ασφαλείς διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς των φορτίων.
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση των τεράστιων κεφαλαίων που συγκεντρώνονται από τις ευρωπαϊκές αρχές μέσω των πλατφορμών Fuel EU και ETS (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου) και υπογράμμισε την ανάγκη να οριοθετηθούν και να διοχετευθούν απευθείας στην έρευνα και ανάπτυξη καθαρών καυσίμων.
«Αυτό το συναίσθημα αντικατοπτρίζει μια ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση του κλάδου ότι το οικονομικό βάρος της ρύθμισης θα πρέπει, εν μέρει, να τροφοδοτήσει την απαραίτητη καινοτομία για τον πράσινο μετασχηματισμό του τομέα», τόνισε ο Χαράλαμπος Σημαντώνης και πρόσθεσε:
«Η Ευρώπη οφείλει να εναρμονιστεί με τις αποφάσεις του ΙΜΟ και να κατανοήσει ότι η ναυτιλία δεν μπορεί να λειτουργήσει με περιορισμούς περιφερειακού χαρακτήρα. Ο κλάδος είναι παγκόσμιος και χρειάζεται ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο».
Επίσης, ο Χαράλαμπος Σημαντώνης διατύπωσε με σαφήνεια τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ευρωπαϊκή shortsea ναυτιλία, που είναι:
Υποδομές – Ανάγκη για εκσυγχρονισμό των λιμένων, διασυνδέσεις με σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα και υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών.
Κανονιστική πολυπλοκότητα – Η υπερβολική γραφειοκρατία και η έλλειψη εναρμόνισης καθυστερούν έργα και επενδύσεις.
Χρηματοδότηση – Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία συχνά δεν καλύπτουν τα πλοία.
Ψηφιοποίηση – Η πρόοδος προς ένα διασυνδεδεμένο σύστημα logistics παραμένει αργή σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές.
Ναυτικό δυναμικό – Η έλλειψη νέων ναυτικών απειλεί τη βιωσιμότητα του κλάδου, καθιστώντας κρίσιμη τη βελτίωση των όρων εργασίας και εκπαίδευσης.
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης καυτηρίασε το γεγονός ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με πολιτικό τρόπο και όχι με τεχνοκρατικά κριτήρια και πρόσθεσε:
«Ο ΙΜΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να νομοθετήσουν με γνώμονα τη βιωσιμότητα του θαλάσσιου τομέα, βασισμένοι σε εφαρμόσιμες πράσινες τεχνολογίες. Μόνο έτσι θα επιτύχουμε μια πραγματική και δίκαιη πράσινη μετάβαση. Η επιτυχία της μετάβασης, όμως, εξαρτάται από το αν τα κεφάλαια που εισέρχονται στη ναυτιλία επανεπενδυθούν στην ίδια τη ναυτιλία, με σαφείς όρους και στόχους».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Christina O: Το πλωτό παλάτι του Ωνάση — Ιστορίες, θρύλοι και αναβιώσεις
- Γιατί βούτηξαν ΟΠΑΠ και τράπεζες, όλο το hot παρασκήνιο με την Metlen, o καπνός στο ΕΒΕΑ, η έκπληξη του Μάκη Σκλαβενίτη, που πήγε ο Παμπούκης, οι νέες business του Βαφειά και ένα QUIZ για το διαζύγιο επιχειρηματία
- Κωστέας – Γείτονας: Πώς θα είναι το πρώτο ιδιωτικό σχολείο που ανοίγει στο Ελληνικό το 2028
- Ο κλάδος των 1,7 τρισ. που απευθύνεται σε γυναίκες και κυβερνάται από άντρες δεν ξέρει τι θέλει
