ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το αξέχαστο πάρτι του Ανδρεάδη στη Μύκονο με καλεσμένο τον Αρνό της Louis Vuitton, πού βρίσκεται το Theolina του Θ. Φέσσα, οι τραπεζίτες που βρέθηκαν στην Αντίπαρο και μία παγκόσμια πρεμιέρα στο Ναύπλιο
“Η ναυτιλία είναι και σήμερα η πυξίδα του κράτους μας στην επανατοποθέτησή μας στο χάρτη του σύγχρονου γίγνεσθαι παγκόσμια”, επισήμανε ο Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων(ΣΕΤΕ) και Πρόεδρος της VERNICOS YACHT, σε εκδήλωση που έγινε για “Το Μέλλον της Ναυτιλίας”.
Στη συνέχεια, ο Γιώργος Βερνίκος, τόνισε ότι η ναυτιλία έχει πολλούς επιμέρους κλάδους και τομείς: Είναι η ποντοπόρος ναυτιλία, τα κρουαζιερόπλοια, η ακτοπλοΐα, ο θαλάσσιος τουρισμός. Είναι επίσης τα λιμάνια, όλο το cluster της λεγόμενης «μπλε οικονομίας», ακόμα και η διαχείριση των θαλασσών και των ωκεανών. Βέβαια, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Υπογράμμισε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν περίπου 5.000 πλοία και το ποσοστό σε dwt είναι 17%, δηλαδή ένας στους έξι τόνους μεταφέρονται παγκοσμίως από ελληνικά συμφέροντα. Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων έχει το 29% του παγκόσμιου tanker στόλου και το 24-25% στα dry bulk carriers και του lNG στόλου.
Η Ελλάδα, τόνισε ο Γιώργος Βερνίκος, περιβάλλεται από τη θάλασσα και η θάλασσα περιβάλλει την ξηρά και τις εκατοντάδες των νησιών μας και πρόσθεσε:
” Οι Έλληνες είμαστε στενά συνδεδεμένοι με το θαλασσινό στοιχείο, το οποίο άλλωστε αποτελεί αντικείμενο λατρείας από παλαιότατους χρόνους, θαυμασμού, αλλά και εκμετάλλευσης, γιατί αποτελούσε πάντα για τους Έλληνες πηγή πλούτου και δρόμους επικοινωνίας με άλλους λαούς. Δεν είναι τυχαίο ότι για μας το «Αύριο» του κόσμου είναι συνδεδεμένο πάντα μ’ ένα «καράβι». Και το πρώτο καράβι με ταυτότητα η «Αργώ». Η πιο διάσημη, μυθικά εμπορική και θαλάσσια περιπέτεια, με στόχο την απόκτηση του Χρυσόμαλλου Δέρατος.
Το μέλλον λοιπόν της ναυτιλίας μας αφορά όλους, σε όλους τους επιμέρους τομείς και με βαρύνοντα φυσικά ρόλο για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος έχουμε καλλιεργήσει συνεργασίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, πάντα με στόχο την προάσπιση της ναυτιλίας μας, του πιο στρατηγικού και ανθεκτικού τομέα της ελληνικής οικονομίας. Δίνουμε διαχρονικά έμφαση στο σεβασμό στους θεσμικούς φορείς και τις Ενώσεις και πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από αλληλοσεβασμό και ουσιαστικές συνεργασίες, με μία ενιαία φωνή μπορούμε να παράξουμε πραγματικά αποτελέσματα και έργο με διάρκεια και ουσία.
Ταυτόχρονα, η ελληνική ναυτιλία αντιμετωπίζει κινδύνους όπως η γεωπολιτική αστάθεια, η αβεβαιότητα στην οικονομία, η πίεση για γρήγορη απανθρακοποίηση και το δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος που τη συνοδεύει, η αυξανόμενη παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και οι μεταβαλλόμενες διεθνείς ρυθμίσεις. Η ικανότητα της Ελλάδας να προσαρμοστεί γρήγορα σε αυτές τις προκλήσεις, χωρίς να θυσιάσει την ποιότητα και τη φήμη της, θα καθορίσει αν θα παραμείνει στην κορυφή και στο μέλλον.
…Αναφέρω ότι πολλές σημερινές εφοπλιστικές οικογένειες έχουν τις ρίζες τους πολλά χρόνια πίσω. Στις αρχές της τρίτης δεκαετίας του 19ου αιώνα υπολογίζεται πως διέτρεχαν τη θάλασσα 700 ελληνικά εμπορικά καράβια και το 1834 οργανώθηκε και η Λιμενική Αστυνομία με τη δική της μεγάλη εμπειρία και παράδοση.
Η εμπειρία των παραδοσιακών μεγάλων εφοπλιστικών οικογενειών αποτελεί ένα θησαυρό γνώσης και στρατηγικής διορατικότητας, που έχει δοκιμαστεί σε πολλές δεκαετίες παγκόσμιας ναυτιλιακής δραστηριότητας. Όταν αυτή η εμπειρία συνδυαστεί με το πνεύμα επιχειρηματικότητας, την καινοτομία και την τεχνολογική εξοικείωση της νέας γενιάς, δημιουργείται ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η συνεργασία των γενεών μπορεί να φέρει ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη προσέγγιση, επιτρέποντας στην ελληνική ναυτιλία να ηγηθεί σε νέες αγορές, να επενδύσει σε πράσινες τεχνολογίες και ν’ αξιοποιήσει ψηφιακά εργαλεία, χωρίς να χάσει την αξιοπιστία και τη φήμη που έχουν χτιστεί επί δεκαετίες. Με άλλα λόγια, η παραδοσιακή σοφία και η νέα δυναμική είναι ο ιδανικός συνδυασμός για ένα βιώσιμο και ηγετικό μέλλον.
…Η ναυτιλία, όπως είπαμε, περιλαμβάνει πολλούς κλάδους και τομείς. Φυσικά και ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της θαλάσσιας οικονομίας. Ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Το ελληνικό αρχιπέλαγος, η ελληνική πολυνησία, το μοναδικό φως, καθιστούν την Ελλάδα τον πρώτο παγκόσμιο προορισμό του θαλάσσιου τουρισμού. Φυσικά, ο θαλάσσιος τουρισμός έχει τεράστιες δυνατότητες να ενσωματώσει πράσινες τακτικές, όπως τη χρήση πλοίων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, υβριδικών ή ηλεκτρικών σκαφών και πιο αποδοτικές διαχείριση ενέργειας και αποβλήτων, χωρίς να επηρεάζεται η εμπειρία των επισκεπτών. Αλλά να τονίσω και τη σημασία που έχει ο εκσυγχρονισμός των λιμένων και των μαρινών, ώστε να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Σίγουρα η πράσινη καινοτομία πρέπει ν’ αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμούς που σέβονται το περιβάλλον. Με σωστό σχεδιασμό, επενδύσεις στην τεχνολογία και εκπαίδευση του προσωπικού, ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να συνδυάσει αειφορία, ασφάλεια και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, κρατώντας και αυτόν τον τομέα της ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου χάρτη’.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σπας Ρούσεφ: Ο γκρίζος καρδινάλιος της Βουλγαρίας και της Αργολίδας
- Μάκης Βορίδης στο mononews: «Κατ’ αντιπαράσταση εξέταση με Βάρρα – Θα πάω μέχρι τέλους»
- Αριστότελης Ωνάσης, Τζάκι Κένεντι, Μαρία Κάλλας: Το «τρίγωνο» που συγκλόνισε τον κόσμο
- Φθηνά φάρμακα για το αδυνάτισμα: Το σχέδιο του Μπιλ Γκέιτς
