ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Κίνα εγκαινίασε το πρώτο στον κόσμο Arctic Express μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, ένα σημαντικό βήμα για τον «Πολικό Δρόμο του Μεταξιού» που στοχεύει στον μετασχηματισμό του εμπορίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Την περασμένη Δευτέρα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Istanbul Bridge αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Beiyi στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan στην επαρχία Zhejiang, ξεκινώντας το πρώτο του ταξίδι προς το Felixstowe, το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το πλοίο μεταφέρει πάνω από 1.000 εμπορευματοκιβώτια και θα πλεύσει μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού (NSR), η οποία αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο διέλευσης.
Το πλοίο χωρητικότητας 4.890 TEU, κατασκευασμένο το 2000, λειτουργεί από την Safetrans Line με έδρα το Χονγκ Κονγκ, υπό την κινεζική εταιρεία Sea Legend.
Το νέο Arctic Express Κίνας-Ευρώπης προσφέρει άμεση σύνδεση μεταξύ κινεζικών λιμένων όπως το Τσινγκτάο, το Νταλιάν, η Σαγκάη και το Νίνγκμπο και της Δυτικής Ευρώπης.
Η Sea Legend ανέφερε ότι ο χρόνος μετάβασης από το Νίνγκμπο-Ζουσάν στο Φέλιξστοου θα διαρκέσει περίπου 18 ημέρες, πολύ μικρότερος από τις εναλλακτικές διαδρομές.
Για λόγους σύγκρισης, το ίδιο ταξίδι μέσω της Διώρυγας του Σουέζ θα διαρκούσε πάνω από 40 ημέρες, ενώ μια διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα πρόσθετε άλλες 10 ημέρες, καθιστώντας το σύνολο πάνω από 50 ημέρες. Ακόμη και το China-Europe Railway Express διαρκεί περισσότερες από 25 ημέρες.
Σύμφωνα με την Sea Legend, αυτή η νέα υπηρεσία όχι μόνο θα βελτιώσει την ταχύτητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά θα μειώσει επίσης τις απαιτήσεις αποθεμάτων των επιχειρήσεων κατά περίπου 40% και το κόστος κεφαλαίου. Ο Li Xiaobin, COO της Sea Legend, πρόσθεσε ότι η υπηρεσία παρέχει μια ασφαλέστερη και πιο σταθερή επιλογή για το εμπόριο, περνώντας από πολιτικά σταθερά ύδατα, μειώνοντας τους κινδύνους πειρατείας, συμφόρησης και γεωπολιτικών εντάσεων.
Η διαδρομή υπόσχεται επίσης περιβαλλοντικά οφέλη, με ισχυρισμούς ότι θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά περίπου 50% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές παρακάμψεις. Ωστόσο, περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με πιθανές ζημιές σε εύθραυστα πολικά οικοσυστήματα και τους κινδύνους ασφαλείας από την πλοήγηση στην NSR με σκάφη που δεν είναι πλήρως πιστοποιημένα για την κατηγορία πάγου.
Μια τελετή έναρξης της διαδρομής, με την ονομασία «Πολικός Δρόμος του Μεταξιού», πραγματοποιήθηκε στο Νίνγκμπο τη Δευτέρα. Η Κίνα έχει δηλώσει σχέδια για επέκταση της υπηρεσίας σε λειτουργία όλο το χρόνο έως το 2030, παρά τη συσσώρευση πάγου κατά τους χειμερινούς μήνες, η οποία προς το παρόν περιορίζεται σε εποχιακά δρομολόγια.
Το China-Europe Arctic Express αποτελεί βασικό μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» της Κίνας, με στόχο την ενίσχυση των εμπορικών δεσμών Ασίας-Ευρώπης, βελτιώνοντας παράλληλα την ανθεκτικότητα και την ασφάλεια της αλυσίδας εφοδιασμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιώργος Κουμπενάς: Φέτος θα αυξηθεί κατά 10% η κρουαζιέρα στην Ελλάδα – Αυξήθηκαν και οι επιβάτες κατά 10% της Celestyal
- Έτοιμη και η Δανία για το άρθρο 4 του ΝΑΤΟ μετά τα ύποπτα drones πάνω από αεροδρόμια
- Σκλαβενίτης: Παραπλανητικές εκπτώσεις σε 36 κωδικούς εντόπισε η ΔΙΜΕΑ – «Ο νομός ισχύει για όλους» διαμηνύει ο Θεοδωρικάκος
- Κινητήρας e-Power της Nissan
