ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις εμφανίζεται η Apple στην κινεζική αγορά, καθώς οι πωλήσεις iPhone υποχώρησαν κατά 6% τις πρώτες οκτώ εβδομάδες του τρίτου τριμήνου, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενόψει της επικείμενης παρουσίασης του iPhone 17. Η κάμψη κρίνεται μεγαλύτερη από τη συνήθη εποχική επιβράδυνση πριν από το λανσάρισμα νέου μοντέλου, γεγονός που εντείνει την ανησυχία για τη θέση της Apple στη δεύτερη σημαντικότερη αγορά της παγκοσμίως.
Η υποχώρηση έρχεται παρά τις γενναίες κρατικές επιδοτήσεις που εφαρμόστηκαν φέτος στην Κίνα για την ενίσχυση της κατανάλωσης, σύμφωνα με την ανάλυση της Counterpoint Research. Πτώση σημειώθηκε επίσης και στις πωλήσεις των ανταγωνιστών, όπως η Xiaomi, η Vivo και η Honor, με αποτέλεσμα η συνολική αγορά smartphones στην Κίνα να καταγράψει μείωση 2% στο διάστημα Ιουλίου–Αυγούστου.
Παρά το γεγονός ότι η Apple κατάφερε να επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, κυρίως λόγω των επιδοτήσεων, η τάση δείχνει πως η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό. Όπως ανέφερε ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ, η βάση χρηστών στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, με την πλειονότητα των νέων χρηστών να αποτελούν νέους πελάτες. Ωστόσο, οι απόλυτοι αριθμοί αποκαλύπτουν μια άλλη πραγματικότητα: η Apple βρέθηκε στην έκτη θέση της αγοράς με μερίδιο μόλις 12%, πίσω από τις Vivo, Xiaomi, Oppo και Huawei, που κατέχουν ηγετικές θέσεις με 16%-19%.
Το νέο iPhone 17 αναμένεται να αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις των τελευταίων ετών, με ανανεωμένο σχεδιασμό και σημαντικές βελτιώσεις στο σύστημα κάμερας. Ανταγωνιστές όπως η Xiaomi, προκειμένου να προλάβουν τις εξελίξεις, επισπεύδουν την κυκλοφορία των δικών τους μοντέλων υψηλής τεχνολογίας. Ο CEO της Xiaomi, Λέι Τζουν, έχει δηλώσει ανοιχτά πως στόχος είναι τα προϊόντα της εταιρείας να συγκριθούν –και να ξεπεράσουν– εκείνα της Apple.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, μέχρι στιγμής, τα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης δεν φαίνεται να αποτελούν κρίσιμο παράγοντα αγοράς για τους Κινέζους καταναλωτές. Η Apple δεν έχει ακόμη διαθέσει το σύστημα Apple Intelligence στην Κίνα, όμως η απουσία του δεν έχει επηρεάσει σημαντικά τη ζήτηση. Αντιθέτως, οι καταναλωτές εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα σε παραδοσιακά κριτήρια όπως η αυτονομία μπαταρίας, η ποιότητα κάμερας και η σχέση τιμής–αξίας.
Οι αναλυτές της Counterpoint εκτιμούν ότι η αγορά smartphones στην Κίνα θα παραμείνει σχεδόν στάσιμη για το υπόλοιπο του 2025, με περιορισμένη ανάπτυξη και αυξημένο ανταγωνισμό. Σε αυτό το περιβάλλον, η Apple καλείται να δώσει μια δυναμική απάντηση με το iPhone 17, σε μια κρίσιμη χρονιά για τη θέση της στην Ασία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Βαρσοβία καλεί την ΕΕ να σταματήσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου έως το 2026
- Επιθεώρηση Εργασίας: Αύξηση κατά 10% των ελέγχων στον τουριστικό τομέα το καλοκαίρι
- Γαλλία: Σε απεργειακό κλοιό αύριο η χώρα με αίτημα την μη εφαρμογή των μέτρων οικονομικής λιτότητας
- Τραμπ: Έφτασε στο κάστρο του Ουίνδσορ με τη Μελάνια – Τους υποδέχθηκαν Ουίλιαμ και Κέιτ
