Η Alphaliner, σε πρόσφατη ανάλυση της,  επιβεβαίωσε μια τάση που είναι ήδη ορατή στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Την αποστροφή των πλοιοκτητών για τα πλοία con-ro. Ωστόσο, μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο όμιλος  Grimaldi, του Εμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος έχει  εξασφαλίσει παραγγελίες για ναυπήγηση αυτής της κατηγορίας πλοίων από το 2023.

1

Η ναπολιτάνικη εταιρεία έχει παραλάβει ήδη έξι πλοία αυτού του τύπου τα τελευταία τρία χρόνια, κατάλληλα για τη μεταφορά τροχαίου υλικού καθώς και εμπορευματοκιβωτίων.

Τα πλοία πολλαπλών χρήσεων G5 που κατασκευάστηκαν από το ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Hd Hyundai Mipo Co., είναι εξοπλισμένα,  σε αντίθεση με τις κατηγορίες G3 και G4 που προηγήθηκαν, με μια συγκεκριμένη διαμόρφωση που τους εγγυάται διπλάσια χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων σε σύγκριση με τις τελευταίες ναυπηγήσεις.

Συνολικά, τα έξι πλοία που παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, έχουν εισφέρει 12.942 TEU στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων από το 2023, σε σύγκριση με τα 6,4 εκατομμύρια TEU που παραδόθηκαν από 942 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ο ναυτιλιακός όμιλος της Νάπολης, καταλήγει στην ανάλυση της, η Alphaliner, είναι ο μόνος εμπορικός φορέας που εξακολουθεί να πιστεύει σε αυτό το μοντέλο πλοίου, το οποίο όμως, είναι δημοφιλής στον τομέα της στρατιωτικής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι τελευταίες εταιρείες που είχαν παραγγείλει πλοία con – ro, είναι η εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας Bahri και η ιταλική Linea Messina, μέρος του ομίλου Messina, που όμως, πούλησε και τα οκτώ πλοία της con –ro και επικεντρώθηκε σε πλοία πλήρους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Επισημαίνεται ότι το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει στο ιστορικό υψηλό των 10,4 εκατομμυρίων teu, σύμφωνα με στοιχεία Linerlytica, με τον δείκτη παραγγελιών να αυξάνεται στο 31,7% του στόλου, που είναι  τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010.

«Την τελευταία φορά που ο δείκτης παραγγελιών ξεπέρασε αυτό το επίπεδο την περίοδο 2004-2009, κατέληξε σε μια δεκαετή υπερπροσφορά που χρειάστηκε 10 χρόνια για να ισορροπήσει», προειδοποίησε η Linerlytica σε νέα έκθεση, προσθέτοντας ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πάνω από 1 εκατομμύριο teu εκκρεμών παραγγελιών πλοίων που πρόκειται να προστεθούν πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Linerlytica προχωρά στην πρόβλεψη ότι η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων θα αντιμετωπίσει ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

«Η ανάπτυξη του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσει να ξεπερνά την αύξηση της ζήτησης, με την πλεονάζουσα προσφορά να προβλέπεται να συνεχιστεί έως το 2029», υποστηρίζει η Linerlytica σε πρόσφατη έκθεσή της.

Από τον δείκτη 100 το 2019, το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου ναυτιλιακών πλοίων ανέρχεται πλέον σε 145 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, μιας πλατφόρμας ναύλων.

Την ίδια περίοδο, η παγκόσμια ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί από τις  100 μονάδες σε μόλις 113 μονάδες.

Ακόμα και αν ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος των συνεχιζόμενων εκτροπών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, η ζήτηση έχει αυξηθεί μόνο στις 130 μονάδες, πολύ λιγότερο από την αύξηση της προσφοράς.

«Οι μεταφορείς αντιμετωπίζουν μια τεράστια πρόκληση στην αποτροπή της περαιτέρω πτώσης των ναύλων σε αυτό το πλαίσιο σημαντικής πλεονάζουσας χωρητικότητας στον παγκόσμιο στόλο», προειδοποίησε η Xeneta σε πρόσφατη έκθεσή της.

Διαβάστε επίσης

Βαλένθια: Τον Ιούλιο διακίνησε σχεδόν 500.000 TEU με αύξηση 6,88%

Seajets (Μάριος Ηλιόπουλος): Η μεγαλύτερη ιδιωτική ακτοπλοϊκή εταιρεία ταχυπλόων πλοίων στον κόσμο – Πρόσθεσε στον στόλο της 8 πλοία μέσα σε ένα δωδεκάμηνο

Συγχωνεύονται τα κινεζικά ναυπηγεία – Δημιουργούν ένα κολοσσό που ναυπηγεί 530 πλοία