Το Κέντρο Έρευνας Fedespedi της Εθνικής Ομοσπονδίας Ναυτιλιακών Εταιρειών, δημοσίευσε την τακτική του ανάλυση της οικονομικής απόδοσης των μεγάλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσφέροντας τόσο μια επισκόπηση του οικονομικού έτους 2024 όσο και μια αναδρομή στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Σε αυτή τη δέκατη έκδοση, η μελέτη έλαβε υπόψη τους δέκα κορυφαίους παγκοσμίως ενεργούς μεταφορείς, δηλαδή CMA CGM, Cosco, Evergreen, Hapag-Lloyd, HMM, Maersk, OOCL, Wan Hai, Yang-Ming, Zim, με εξαίρεση την MSC, η οποία δεν δημοσιεύει τις οικονομικές της καταστάσεις και με μόνο μερικά στοιχεία για την CMA CGM, η οποία δεν είχε δημοσιεύσει τις οικονομικές της καταστάσεις για το 2024.

1

Στην έρευνα αναφέρεται ότι κατά την περίοδο 2022 – Ιούλιος 2025, η χωρητικότητα των εταιρειών αυξήθηκε συνολικά κατά 5,597 εκατομμύρια TEU, με σημαντικές αυξήσεις για τις MSC (+2,094 εκατομμύρια TEU), Hapag Lloyd (+659.000 TEU) και CMA CGM (+609.000 TEU).

στατιστικά - εμπορευματοκιβώτια

Επισημαίνεται επίσης ότι το 2025 θα σηματοδοτηθεί από έναν επαναπροσδιορισμό των συμμαχιών μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης, κάτι που θα επηρεάσει τις διαδρομές που εκτελούν οι ναυτιλιακές εταιρείες.

Το πρώτο αξιοσημείωτο σημείο είναι ότι, μετά από ένα ουσιαστικά σταθερό 2023 (+0,6%), το 2024 σημειώθηκε αύξηση στην παγκόσμια κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων κατά περίπου 6%, φτάνοντας τα 183,1 εκατομμύρια TEU που διακινήθηκαν.

Οι πρώτοι τρεις μήνες του 2025 αποδείχθηκαν επίσης εξαιρετικά θετικοί, με την κυκλοφορία να αυξάνεται κατά 4,2%, λόγω της φόρτωσης προς τις ΗΠΑ.

Εξετάζοντας την Ευρώπη, η ανάλυση επισημαίνει τη σταθερότητα τους πρώτους τρεις μήνες του έτους (σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024) στην κυκλοφορία προς τη Βόρεια Αμερική (+0,5%), μια καθαρή αύξηση (+9,7%) στην κυκλοφορία προς τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Ινδική Υποήπειρο (+5,2%) και την Άπω Ανατολή (+8,7%).

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 σημείωσε επίσης βελτίωση στην απόδοση, παρά την πολυπλοκότητα των διαδρομών, όσον αφορά το ποσοστό των πλοίων που έφτασαν εγκαίρως επί του συνόλου (αυξήθηκε στο 58,7%) και τον μέσο όρο ημερών καθυστέρησης (4,6).

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η μέση αύξηση των ναύλων μεταφοράς κατά το 2024, η οποία ήταν αυξημένη κατά 20,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, με εξαίρεση την Yang Ming, όλες οι εταιρείες που αναλύθηκαν πέτυχαν εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα το 2024, με σημαντικές αυξήσεις τόσο στα έσοδα, όσο και στα λειτουργικά έσοδα και στο τελικό κέρδος.

Άλλα σημαντικά δεδομένα στα οποία επικεντρώθηκε η προσοχή του το Ερευνητικό Κέντρο Fedespedi είναι το μέγεθος του στόλου των εταιρειών που αναλύθηκαν, το οποίο στο τέλος του 2024 αποτελούνταν από 3.075 πλοία (56% του συνόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων), με συνολική χωρητικότητα 21,3 εκατομμύρια TEU (85,8% του συνόλου) και μέση χωρητικότητα ανά πλοίο 6.716 TEU.

Διαβάστε επίσης:

Ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Αυξήσεις 43% από το 2019 έως το 2025

Chartworld Shipping (Λου Κολλάκης): Ναυπηγεί 4 κοντέινερ αξίας 168 εκατ. δολαρίων

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Απέκτησε το 7,72% των μετοχών της Genco, με 46 εκατ. δολάρια