ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Globus Maritime Limited του Αθανάσιου Φειδάκη, γνωστοποίησε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025.
Τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 8,6 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 7,7 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν πλέον στα 2 εκατομμύρια δολάρια τόσο στο πρώτο τρίμηνο του 2025 όσο και στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα ημερήσια έσοδα ανά πλοίο ήταν στο ανασκοπούμενο τρίμηνο στα 9.225 δολάρια την ημέρα , σε σύγκριση με 11.862 δολάρια την ημέρα το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Η εταιρεία κατέχει και διαχειρίζεται εννέα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, αποτελούμενα από έξι Kamsarmax και τρία Ultramax.
Η εταιρεία, επισήμανε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν αδύναμο και επηρεάστηκε από γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες σε όλο τον κόσμο και προσθέτει στον σχολιασμό της: “ Ωστόσο, τώρα λειτουργούμε έναν πολύ νεότερο, πιο αποδοτικό από άποψη καυσίμου στόλο, που μας επιτρέπει να διατηρούμε το κόστος υπό έλεγχο. Συνεχίζουμε τις προσπάθειες επέκτασης και ανανέωσης, με την κατασκευή των δύο Ultramaxe μας στην Ιαπωνία (η παράδοση των οποίων έχει προγραμματιστεί το 2026) να προχωρά ομαλά.
Έχουμε θετική άποψη για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Αυτή τη στιγμή προετοιμαζόμαστε επιμελώς για τους διάφορους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πρόκειται να θεσπιστούν και ελπίζουμε ότι ο σύγχρονος και αποδοτικός από άποψη καυσίμων στόλος μας θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει το νέο κανονιστικό περιβάλλον.
Έχουμε μια εξαιρετική σχέση με τους δανειστές μας, η οποία μας επιτρέπει να διερευνήσουμε διάφορες επιλογές και εργαλεία χρηματοδότησης για την περαιτέρω επέκταση και εκσυγχρονισμό του στόλου μας. Αξιολογούμε όλες τις δυνατότητες που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε έναν ισχυρό ισολογισμό και ένα βιώσιμο μέλλον.
Η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό της ταξίδι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία της προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την ευθυγράμμιση με τους μελλοντικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός βιώσιμου μείγματος βιοκαυσίμων και η δοκιμή παρακολουθήθηκε προσεκτικά για την αξιολόγηση της απόδοσης του κινητήρα, της κατανάλωσης καυσίμου και του συνολικού λειτουργικού αντίκτυπου, χωρίς να παρουσιαστούν τεχνικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Το βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε στο δοκιμαστικό ταξίδι μείωσε τις εκπομπές CO₂, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις ή μετασκευές στον κινητήρα. Τα αποτελέσματα της δοκιμής θα θέσουν τις βάσεις για μελλοντικά ταξίδια και θα βοηθήσουν την εταιρεία να προετοιμαστεί για την επερχόμενη περιβαλλοντική νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένου του FuelEU Maritime και των αναθεωρημένων κανονισμών έντασης άνθρακα του ΙΜΟ.
Η εταιρεία μας παραμένει προσηλωμένη στην προώθηση αλλαγών στον ναυτιλιακό τομέα, επενδύοντας σε καθαρότερα καύσιμα, λειτουργική αποδοτικότητα και καινοτομία”.
Στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η εταιρεία, μέσω μιας θυγατρικής της που της ανήκει εξ ολοκλήρου, σύναψε συμφωνία πώλησης του River Globe, κατασκευής 2007, έναντι ακαθάριστης τιμής 8,55 εκατομμυρίων δολαρίων, προ προμηθειών και εξόδων. Το πλοίο παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες του στις 17 Μαρτίου 2025.
Οι καθαρές ζημίες για την τρίμηνη περίοδο που έληξε τον Μάρτιο του 2025 ανήλθαν σε 1,5 εκατομμύριο δολάρια ή 0,07 δολάρια ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301, σε σύγκριση με 0,3 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο πέρυσι ή 0,01 δολάρια, ζημίας ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301.
Κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025 και 2024, τα έσοδα από τα ταξίδια των πλοίων ανήλθαν σε 8,6 εκατομμύρια δολάρια και 7,6 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα. Η αύξηση 13% στα έσοδα οφείλεται κυρίως στην αύξηση από 6,7 μέσο αριθμό πλοίων κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, σε 9,8 κατά μέσο όρο πλοία για την ίδια περίοδο το 2025.
Αυτή η αύξηση αντισταθμίστηκε από τη μείωση της ημερήσιας τιμής TCE (Time Charter Equivalent) από 11.862 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, σε 9.225 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για την ίδια περίοδο το 2025, που αντιστοιχεί σε μείωση 22%.
Διαβάστε επίσης
Xclusiv: Όλα παίζονται σε απόσταση 21 ναυτικών μιλίων στα στενά του Ορμούζ – Αυξήθηκαν τα ασφάλιστρα
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Πούλησε το πλοίο Selina έναντι 11,8 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛ.ΑΣ: Βαρύ κατηγορητήριο για τον πρώην αστυνομικό – Βρέθηκαν κοκαΐνη, χάπια και 1.550 ευρώ στο σπίτι του
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Έφοδος της Αρχής για το ξέπλυμα χρήματος στα γραφεία του – Έρευνες για δέκα πρόσωπα
- Τραμπ: Αν η ΕΕ δεν τηρήσει τις επενδυτικές δεσμεύσεις θα υπάρξουν πρόσθετοι δασμοί 35%
- Τραμπ για Κίνα: Πολύ κοντά στην παράταση της «εμπορικής εκεχειρίας»
