ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πλώρη για πωλήσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ και βελτίωση όλων των οικονομικών μεγεθών έως το 2028 έχει βάλει η Παπουτσάνης.
Με αιχμή το branded προϊόν, στο οποίο επενδύει συστηματικά τα τελευταία χρόνια, την περαιτέρω επέκταση στις διεθνείς αγορές, αλλά και με στρατηγικές εξαγορές, η εισηγμένη στοχεύει οι επιδόσεις-ρεκόρ του 2024 να έχουν συνέχεια, βελτιώνοντας έσοδα, περιθώρια και εξαγωγική διείσδυση.
Η επίτευξη του στόχου βασίζεται σε τέσσερις διακριτούς πυλώνες ανάπτυξης, σύμφωνα με την παρουσίαση της διοίκησης της Παπουτσάνης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών:
· Οργανική ανάπτυξη στις υφιστάμενες κατηγορίες, με στόχο τη διεύρυνση μεριδίων στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η συνεισφορά σε επιπλέον έσοδα από αυτή την κατεύθυνση εκτιμάται έως και 10 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία.
· Είσοδος σε νέες κατηγορίες personal care και home care, αξιοποιώντας τα brands που διαθέτει η Παπουτσάνης, αλλά δεν έχουν ακόμη παρουσία στις συγκεκριμένες αγορές. Η δυνητική συνεισφορά υπολογίζεται σε τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ νέου τζίρου.
· Γεωγραφική διεύρυνση, καθώς υπάρχουν αγορές-στόχοι με χαμηλή έως τώρα διείσδυση. Ο στρατηγικός στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας σε γειτονικές χώρες, αλλά και σε πιο ώριμες αγορές όπως η Ιβηρική ή η Μεγάλη Βρετανία. Η προσδοκώμενη ανάπτυξη από αυτόν τον άξονα εκτιμάται επίσης σε 3 εκατ. ευρώ ενώ επισημάνθηκε ότι υπάρχουν τρεις συγκεκριμένες αγορές που μπορούν να δώσουν πωλήσεις μισού εκατομμυρίου η καθεμία.
· Εξαγορές, με κυριότερο παράδειγμα την ήδη επιτυχημένη ενσωμάτωση του brand Αρκάδι. Η εταιρεία εξετάζει νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, που θα προσθέσουν σημαντικό όγκο πωλήσεων και νέες παραγωγικές ή εμπορικές δυνατότητες. Μάλιστα όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας Μενέλαος Τασόπουλος στόχος είναι μικρά αναγνωρίσιμα ελληνικά brands αλλά και μικρές μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, που θα υποβοηθήσουν την εξαγωγική δραστηριότητα και θα μειώσουν το κόστος της μητρικής.
Πυλώνας ανάπτυξης οι διεθνείς αγορές
Η εξαγωγική δραστηριότητα αποτελεί ήδη βασικό πυλώνα του επιχειρηματικού μοντέλου της Παπουτσάνης, καθώς το 2024 το 55% του κύκλου εργασιών προήλθε από διεθνείς αγορές. Με παρουσία σε 45 χώρες και ξενοδοχειακά προϊόντα που διατίθενται ήδη σε 35 αγορές, η εταιρεία ενισχύει διαρκώς το αποτύπωμά της στην Ευρώπη, όπου κατευθύνεται το 40% των εξαγωγών της, αλλά και στην Αμερική, η οποία συγκεντρώνει το 9%. Μάλιστα, η Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, αποτελεί αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, ενώ οι δασμοί Τραμπ ενδέχεται να λειτουργήσουν ως παράθυρο ευκαιρίας για περαιτέρω διείσδυση.
Ηδη όπως είπε ο κ. Τασόπουλος παίρνει δουλειές λόγω των δασμών, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα Αμερικανό πελάτη που ανέθεσε στην Παπουτσάνης τη συναλλαγή με Καναδά λόγω της επιδείνωσης των εμπορικών σχέσεων τόσο με τη γειτονική χώρα όσο και με την Κίνα από όπου προμηθεύονταν μέρος των προϊόντων.
«Το ζήτημα των δασμών παραμένει ρευστό. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι με ένα επίπεδο δασμών από 10% έως 20% η θέση μας θα γίνει πιο ανταγωνιστική», σημείωσε ο κ. Τασόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι οι επιβαρύνσεις πλήττουν και τους Αμερικανούς ανταγωνιστές. «Υπάρχουν ευκαιρίες —θα τα δούμε όταν καταλαγιάσει. Από την άλλη, υπάρχουν και ρίσκα, αν για παράδειγμα η Ευρώπη βρεθεί με υψηλότερους δασμούς από άλλες χώρες, όπως η Τουρκία. Θεωρώ, πάντως, ότι οι ευκαιρίες θα είναι μεγαλύτερες», κατέληξε.
Στόχος ο διπλασιασμός του μεριδίου στα σούπερ μάρκετ
Στα επώνυμα προϊόντα που διατίθενται μέσω των σούπερ μάρκετ, η Παπουτσάνης στοχεύει στον διπλασιασμό του μεριδίου της έως το 2028, με τον πήχη να τοποθετείται στο 6% από 3% στο τέλος του 2024. Πρόκειται για μια αγορά που αποτιμάται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ, στην οποία κυριαρχούν οι πολυεθνικές, καθιστώντας τη διείσδυση των ελληνικών brands ιδιαίτερα απαιτητική αλλά κρίσιμη για τη στρατηγική της εταιρείας. Ο στόχος βασίζεται αφενός στην ενίσχυση των υπαρχόντων brands και αφετέρου στην είσοδο σε νέες κατηγορίες. Η δυναμική αυτή αποτυπώνεται και στην απόδοση του νέου brand Aromatics, το οποίο λανσαρίστηκε στο τέλος του 2024 στην κατηγορία των μαλακτικών και έπιασε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 τον στόχο πωλήσεων όλης της χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά την πορεία φέτος αν και η διοίκηση δεν έδωσε συγκεκριμένη εκτίμηση για κύκλο εργασιών, ανέφερε ότι η εταιρεία κινείται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και «είναι σε καλό δρόμο» για να τον διατηρήσει έως το τέλος της χρονιάς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου, η αύξηση των πωλήσεων ξεπέρασε το 20%, ενώ καταγράφηκε βελτίωση σε όλους τους δείκτες κερδοφορίας.
Διαβάστε επίσης
Ideal: Το χρονοδιάγραμμα της ΑΜΚ έως 48 εκατ. ευρώ
HELLENiQ ENERGY: Ολοκληρώθηκε η επέκτασης του WEHub– Female Empowerment Hub του ΣΕΓΕ
Κρίστιαν Χατζημηνάς (Theon): Μεγάλο ενδιαφέρον για το placement, έσοδα 116 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΑΕ Παναθηναϊκός: Η Ευθύνη για την κατάσταση στο μπάσκετ βαραίνει πλέον μόνο την Κυβέρνηση
- Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κατασκευή του «The Ellinikon Mall» στη Λ. Βουλιαγμένης
- ΟΤΕ: Προσωρινός ανάδοχος του έργου για τα ψηφιακά σχολεία – Στα €71,4 εκατ. η αξία
- Intracom: Μετά τη Βούλα και τα Κουφονήσια, ο Σωκράτης Κόκκαλης πάει Μύκονο
