ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέους διαγωνισμούς προμήθειας λεωφορείων συμπεριλαμβανομένων και των παρελκόμενών τους -εκτός από τους υφιστάμενους- δρομολογεί εντός του 2025 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να προχωρά με σταθερούς και γρήγορους ρυθμούς, το υπουργείο έχει εξασφαλίσει πόρους από εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία και δρομολογεί αυτοτελείς διακριτούς διαγωνισμούς.
Οι διαγωνισμοί που θα τρέξουν για την Αττική
Δύο νέες προκηρύξεις αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα, επίκειται προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού (με χρηματοδότηση μέσω Modernisation Fund) για προμήθεια 50 λεωφορείων κυψελών υδρογόνου στην περιοχή Αθηνών. Επιπλέον αναμένεται να προκηρυχθεί ακόμα ένας νέος διεθνής διαγωνισμός πάλι με χρηματοδότηση μέσω Modernisation Fund για προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 50 θα είναι midi 9μετρα και τα υπόλοιπα 50 αρθρωτά 18μετρα.
Να σημειωθεί, ότι ήδη για την Αττική τρέχει διεθνής διαγωνισμός με χρηματοδότηση μέσω Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την προμήθεια 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων 12μέτρων, που θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Ο εν λόγω διαγωνισμός βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης προσφορών.
Όπως είχαμε αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, στον διαγωνισμό κατατέθηκαν δύο οικονομικές προσφορές: μία από την Yutong και μία από τη Zhongtong, με επικρατέστερη και πιο συμφέρουσα οικονομική προσφορά να φέρεται πως είναι αυτή της Yutong. Ο προϋπολογισμός για την εν λόγω προμήθεια αγγίζει τα 71,250 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα στην Αττική κυκλοφορούν συνολικά περίπου 1.300 λεωφορεία. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουν προστεθεί 740 αστικά λεωφορεία στον στόλο της ΟΣΥ και μαζί με τα λεωφορεία που εκτελούν δρομολόγια των ΚΤΕΛ, θα φτάσουν τα 950. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι με τις νέες προσθήκες στον στόλο, μειώνεται και ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων.
Παράταση για τον διαγωνισμό για τη Θεσσαλονίκη
Παράταση υποβολής προσφορών για τον ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό προμήθειας 50 αρθρωτών, ηλεκτρικών λεωφορείων και των παρελκόμενών τους, τα οποία αναμένεται να βγουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έως τον Ιούνιο του 2026, ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η προμήθεια των λεωφορείων χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης να ανέρχεται στο ποσό των 46,5 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.
H καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου ορίστηκε για την Τρίτη 10 Ιουνίου 2025 και ώρα 17:00. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 στις 10:00.
Όσον αφορά στον ΟΑΣΘ, εφοδιάζεται συνεχώς με νέα λεωφορεία. Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2024 είχαν τεθεί σε κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 έχουν προστεθεί 159 οχήματα μέσω χρονομίσθωσης. Τα 41 από αυτά είναι καινούρια. Από τα 41 λεωφορεία τα 15 είναι 12μετρα και εξυπηρετούν τις γραμμές 33 και 39, ενώ τα υπόλοιπα 26 είναι 9μετρα. Τα μισά 9μετρα έχουν ήδη τεθεί στην κυκλοφορία, ενώ τα υπόλοιπα 13 θα βγουν σταδιακά. Συνεπώς ήδη στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν περί τα 300 λεωφορεία.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πιστό στη δέσμευσή του για την πλήρη ανανέωση του στόλο των λεωφορείων στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη έως το 2027, συνεχίζει να αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και πόρους, με στόχο την αναβάθμιση της επιβατικής εμπειρίας και τη βιώσιμη ανάπτυξη με μηδενικούς ρύπους έως το 2050.
Διαβάστε επίσης:
Yutong VS Zhongtong: Αυτοί είναι οι Κινέζοι που θέλουν να κάνουν μπίζνες με τα λεωφορεία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
