ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όμιλος Φάις: Φέρνει τη Chloé στην καρδιά της Αθήνας – Άνοιγμα της πρώτης boutique Chloé monobrand στο City Link
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου Φάις μετά την εισαγωγή της εταιρείας συμμετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με την αξιοποίηση σημαντικού μέρους των αντληθέντων κεφαλαίων να κατευθύνεται σε εξαγορές, επέκταση του δικτύου καταστημάτων και ενίσχυση του brand portfolio.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χασδάι Καπόν, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 στους αναλυτές, έχουν ήδη απορροφηθεί 27–28 εκατ. ευρώ, κυρίως για την απόκτηση μειοψηφικών ποσοστών σε θυγατρικές, καθώς και για νέα σημεία λιανικής.
Ο όμιλος διαχειρίζεται σήμερα 118 φυσικά καταστήματα και 8 ηλεκτρονικά, ενώ ενδυναμώνει το προϊοντικό του μείγμα με την είσοδο ισχυρών διεθνών σημάτων όπως Chloé, Jimmy Choo, Levi’s και Michael Kors, συνεχίζοντας παράλληλα τη γεωγραφική του επέκταση σε αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η στρατηγική παραμένει πολυκαναλική, με επενδύσεις σε νέες εμπορικές τοποθετήσεις, ανακαινίσεις καταστημάτων και επιλεγμένες συνεργασίες σε luxury και premium retail.
Πρεμιέρα για Kiko Milano σε Πράγα, ακολουθεί η Σλοβακία
Με πυλώνα την Kiko Milano, ο κλάδος των καλλυντικών που αποτελεί και την αιχμή για τη βελτίωση των μεικτού περιθωρίου κέρδους του ομίλου, συνεχίζει να αναπτύσσεται. Πριν λίγες ημέρες άνοιξε ένα κατάστημα στο Ηράκλειο και ένα στη Μύκονο. Ενώ στις επόμενες ημέρες ανοίγει ένα νέο κατάστημα στο Mall στη Λευκωσία. Στη Βουλγαρία στο τέλος έτους άνοιξε το κατάστημα στη Φιλιππούπολη, σε 15 ημέρες ανοίγει στο Μπουργκάς και το επόμενο στη Βάρνα στο τέλος του έτους ή στις αρχές του 2026. Ανάλογη είναι και η ανάπτυξη στη Ρουμανία. Σε ό,τι αφορά την Πράγα το ντεμπούτο της Kiko Milano θα γίνει με τα δύο πρώτα καταστήματα σε mall της τσεχικής πρωτεύουσας, ενώ αργότερα αναμένεται «ανοίξει» και η αγορά της Σλοβακίας, η οποία προστέθηκε προσφάτως στη σύμβαση franchise που έχει για 10+5 χρόνια ο όμιλος με την ιταλική μητρική της φίρμας. Στην ελληνική αγορά ετοιμάζεται κατάστημα στο Designers Outlet και εκτιμάται ότι θα έινει έτοιμο μέχρι τον Ιούλιο ενώ όπως είπε ο κ. Καπόν αναζητούνται καταστήματα σε Κολωνάκι, Ερμού και Περιστέρι. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν νέα καταστήματα Levis και Michael Kors στην Ελλάδα το 2025.
Chloe: Άλλο ένα luxury brand στο χαρτοφυλάκιο
Πέρα από την αναμενόμενη επέκταση του λιανικού του δικτύου για την υποστήριξη των συμβολαίων που έχει αναλάβει με επώνυμα brands, ο όμιλος Fais ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του με νέες συνεργασίες. Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Χασδάι Καπόν, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την αντιπροσώπευση της Chloé, ενός από τα κορυφαία ονόματα στον χώρο της πολυτελούς γυναικείας ένδυσης.
Η Chloé προστίθεται στις υπάρχουσες συνεργασίες του ομίλου με διεθνή fashion brands όπως οι Salvatore Ferragamo και Michael Kors, ενώ ήδη η Καλογήρου διατηρούσε εμπορική σχέση με τη γαλλική φίρμα για υποδήματα και αξεσουάρ. Στο πλαίσιο αυτής της νέας συμφωνίας, προγραμματίζεται η δημιουργία αυτόνομου καταστήματος Chloé,, στο οποίο θα υπάρχουν και τα Jimmy Choo, στο City Link, σε κοντινή απόσταση από το κατάστημα Ferragamo, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του ομίλου στο luxury retail.
Το project της αγοράς Μοδιάνο και το πλάνο για τη Notos
Σε φάση ωρίμανσης παραμένει η επένδυση του ομίλου Fais στη Στοά Μοδιάνο της Θεσσαλονίκης, ένα project με αυξημένες απαιτήσεις, όπως παραδέχεται ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Χασδάι Καπόν. Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο ακόμη δεν έχει πετύχει την πλήρη κάλυψη μισθωτών στον τομέα της εστίασης και των τροφίμων, ώστε να διαμορφωθεί ένα παραγωγικό εμπορικό μίγμα. Παρόλα αυτά, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη, ειδικά λόγω της τουριστικής κίνησης, που αναμένεται να ενισχύσει τη δραστηριότητα στο ακίνητο.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει εμπλακεί σε αντίστοιχα εγχειρήματα στο παρελθόν, ενώ διατηρεί ανοιχτούς διαύλους με διεθνείς παράγοντες του κλάδου, που ενδέχεται να επιδράσουν θετικά στην εξέλιξη της Μοδιάνο. Η διοίκηση χαρακτηρίζει την επένδυση ως «βρίσκεται ακόμη σε φάση επώασης», προσδοκώντας ότι μακροπρόθεσμα θα αποδώσει.
Στο μεταξύ, σήμερα ανακοινώθηκε η εξαγορά των πολυκαταστημάτων ERA στην Κύπρο, από κοινού από τους ομίλους Φάις, Notos Συμμετοχών και Politikos, μέσω της Ermes Department Stores. Ο όμιλος Φάις αποκτά μειοψηφικό ποσοστό 16,5% μέσω της Onelet AE, ενώ στα τέσσερα πολυκαταστήματα (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος) προγραμματίζονται επενδύσεις 1,5 εκατ. ευρώ για ανακαινίσεις, κατανεμημένες ανάλογα με τη συμμετοχή κάθε εταίρου
Με φόντο αυτή τη συνεργασία, ερωτηθείς σχετικά με την υφιστάμενη συμμετοχή 8,8% της Fais στο μετοχικό κεφάλαιο της Notos Com και το ενδεχόμενο μελλοντικής στρατηγικής εμπλοκής, ο κ. Καπόν ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει σχετικό πλάνο αυτή τη στιγμή. Όπως ανέφερε, η εμπλοκή του ομίλου προήλθε από τη διαδικασία εξυγίανσης της Notos και την υποκατάσταση των τραπεζών, ενώ τυχόν επόμενες κινήσεις θα εξεταστούν μόνο αν υπάρξουν νέες εξελίξεις με επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η αγορά ακινήτων και η τουριστική δραστηριότητα
Αναφορικά με την τουριστική δραστηριότητα και με αφορμή την εξαγορά της LS Santorini, ο όμιλος δεν έχει κάποιο πλάνο επέκτασης στον κλάδο, όπως είπε ο κ. Καπόν. «Δεν είναι η βασική μας δουλειά αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ομίλου» τόνισε. Όπως αποκαλύψε δεν εντός των επόμενων ημερών ολοκληρώνεται η μεταβίβαση ενός ακινήτου στην Πάτρα (το οποίο κατείχε κατά 50%) και σχεδιάζεται η εξαγορά ακινήτου στην Αθήνα, το οποίο μάλιστα παλαιότερα ήταν ιδιοκτησίας του ομίλου, με το τίμημα να κινείται κοντά στο 1,5 εκατ. ευρώ όσα δηλαδή προέκυψαν από την πώληση στην Πάτρα. Ενώ όπως έγινε γνωστό χθες ο όμιλος Φάις έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη μακροχρόνια εκμίσθωση της Ακτής Βουλιαγμένης για 20 συν 10 χρόνια.
“Η αγορά έχει… λόξιγκα”
Αν και η εταιρεία δεν διατύπωσε σαφή πρόβλεψη για το 2025, εκτιμά ότι ο τρέχων επενδυτικός κύκλος μπορεί να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα. Η χονδρική δραστηριότητα, η οποία καλύπτει περίπου το 50% του κύκλου εργασιών, εμφανίζεται σταθερή, με εξασφαλισμένες πωλήσεις για τα πρώτα τρίμηνα του έτους.
Στον αντίποδα, η λιανική παρουσιάζει αστάθεια, την οποία ο κ. Καπόν περιέγραψε με την έκφραση «η αγορά έχει λόξιγκα». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πωλήσεις εμφανίζουν έντονες διακυμάνσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα σε σχέση με το 2024, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη μεταβολή στα μακροοικονομικά δεδομένα, κάνοντας λόγο για ευμετάβλητη καταναλωτική συμπεριφορά.
Για τον λόγο αυτό, η διοίκηση παραμένει επιφυλακτική και αναμένει σαφέστερη εικόνα από την πορεία των επόμενων μηνών, ειδικά όσο πλησιάζει το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τέλος σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική ο κ. Καπόν είπε ότι θα διατηρηθεί η μερισματική απόδοση το 30-40% των καθαρών κερδών να διανέμονται με τη μορφή μερίσματος. Για τη χρήση του 2024 το ΔΣ θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων, που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Μαίου τη διανομή μερίσματος 0,45 ευρώ ανά μετοχή προ φόρων. Επίσης θα προτείνει την αγορά ιδίων μετοχών με ανώτατη τιμή τα 4,7 ευρώ ανά μετοχή.
Διαβάστε επίσης
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ενημερώθηκε για την απόκτηση της «Ελληνικές Φάρμες» από τη Leader
Οι 7 επενδυτές που κατέθεσαν πρόταση για την εκμίσθωση της «Ακτής Βουλιαγμένης»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία: Πλησιάζει στην ένταξη στη ζώνη του ευρώ – Κρίσιμο ορόσημο η 4η Ιουνίου
- Χρυσός: Στο «ασφαλές καταφύγιο» και πάλι οι επενδυτές – Προς υψηλό 4ετίας η πλατίνα
- Εμπορικό πόλεμο στην Ευρώπη κηρύσσει ο Τραμπ με δασμούς 50% στις εισαγωγές από την ΕΕ σε 8 ημέρες από σήμερα – Πανικός στα ευρωχρηματιστήρια
- Κώστας Τσιάρας: Καρατόμησε τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Νικόλαο Σαλάτα
