ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με δανεισμό ύψους άνω των 1 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί το έργο επέκτασης του Ελ. Βενιζέλος, ο προϋπολογισμός του οποίου διαμορφώνεται σε περίπου 1,3 δισ.
Όπως διευκρίνισε χθες στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης τα υπολειπόμενα 240 εκατ. για την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου θα αντληθούν από δανεισμό, καθώς το ρυθμιστικό πλαίσιο επιτρέπει συγκεκριμένο δείκτη όσον αφορά το λόγο των δανείων προς τα ίδια κεφάλαια. Να θυμίσουμε εδώ ότι ο ΔΑΑ έχει ήδη εξασφαλίσει 800 εκατ. ευρώ δανεισμού από την Alpha Bank, ενώ από το scrip dividend αναμένεται ότι θα αντληθούν 240 εκατομμύρια που κατευθυνθούν στα έργα που σχεδιάζει η εισηγμένη. Ο κ. Παράσχης επανέλαβε ότι η καναδική AviAlliance, που διακρατά το 50% και το Υπερταμείο που συμμετέχει με 25,5% έχουν δηλώσει ότι θα ανταποκριθούν θετικά στο πρόγραμμα επανεπένδυσης των μετόχων.
Ωστόσο, εξετάζονται όλες οι μορφές δανεισμού, όπως είναι η έκδοση ενός εταιρικού ομολόγου, ζήτημα που έβαλαν στο τραπέζι οι μέτοχοι που έδωσαν το παρών στη γενική συνέλευση. «Ο δανεισμός παραμένει ο κατά προτεραιότητα τρόπος χρηματοδότησης, αν και η επιτάχυνση μας δίνει τη δυνατότητα χρήσης ιδίων κεφαλαίων, κάτι που είναι σημαντικό γιατί στις αεροπορικές δραστηριότητες είναι επιλέξιμα για απόδοση 15%». Το μέγιστο συνολικό ποσό που οι μέτοχοι του ΔΑΑ μπορούν να επιλέξουν να επανεπενδύσουν είναι 100 εκατ. ευρώ φέτος και 140 εκατ. τις επόμενες χρήσεις.
«Δουλέψαμε εντατικά τον τελευταίο χρόνο με εσωτερικούς και εξωτερικούς συμβούλους. Η σταδιακή αύξηση χωρητικότητας νωρίτερα, μπορεί να επιφέρει συνέργειες μεταξύ εμπορικής ανάπτυξης και κατασκευαστικών έργων», είπε στους μετόχους ο επικεφαλής του ΔΑΑ. Η επιτάχυνση του σχεδίου αναμένεται ότι θα μπορεί να εξυπηρετήσει 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032, με το σχέδιο να εκπονείται αποτελεσματικότερα σε σχέση με τις δύο διακριτές φάσεις που είχαν προβλεφθεί πριν από ένα χρόνο, όταν η αύξηση της κίνησης ήταν πιο ήπια. Το επενδυτικό πλάνο είναι ύψους 1,3 δισ. ευρώ και προβλέπει επέκταση των terminals, του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και την κατασκευή ενός πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων, καθώς «το ΔΑΑ δεν έχει ανάγκη επέκτασης διαδρόμων ή τροχοδρόμων χάρη στο παράλληλο σύστημα διαδρόμων». Οι εμπορικοί χώροι θα αυξηθούν κατά 150% στα 34.000 τ.μ., στρατηγική που προσβλέπει στην αύξηση των αεροπορικών εσόδων. Η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία ανάθεσης του έργου για την κατασκευή του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και του χώρου παρκινγκ οχημάτων, συνολικού προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ.
Πρόσθετα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες αναμένει η εταιρεία μετά το 2028,όταν θα αρχίσουν να παραδίδονται τμήματα της επέκτασης, όπως εξήγησαν τα στελέχη του ΔΑΑ.
Το 2024 η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος αυξήθηκε κατά 13% (κατά 16% αυξήθηκε η διεθνής κίνηση), με τους επιβάτες να προσεγγίζουν το ρεκόρ των 32 εκατομμυρίων. Ο τζίρος του ΔΑΑ έφτασε πέρσι τα 665,5 εκατομμύρια ευρώ, υψηλότερος κατά 10%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 424,8 εκατομμύρια ευρώ. «Το 2025 έχει ξεκινήσει καλά παρά τα ερωτηματικά στο διεθνές περιβάλλον. Αναμένουμε μονοψήφια αύξηση για το σύνολο του χρόνου και χαμηλή μονοψήφια αύξηση τα επόμενα χρόνια. Για πρώτη χρονιά το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει φέτος με ευκολίες προγραμματισμού, χρειαζόμαστε μεγαλύτερη προβλεψιμότητα για την άμβλυνση των προβλημάτων τις περιόδους αιχμής», επισήμανε ο κ. Παράσχης. Όπως τόνισε ο ίδιος, η μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης προέρχεται από την περίοδο εκτός αιχμής, πρόοδος που ο CEO του ΔΑΑ χαρακτήρισε σημαντική, «καθώς στηρίζει την προσπάθεια που κάνουμε όλοι για αύξηση του ελληνικού τουρισμού σε 12μηνη βάση».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βίλα Ζωγράφου: Υπεγράφη η προγραμματική σύμβαση για τη βιοκλιματική ανάπλαση ύψους 9,2 εκατ. ευρώ – Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο
- Η CapVest αποκτά τον έλεγχο της Stada – Kοντά στα 10 δισ. ευρώ η αποτίμηση της φαρμακοβιομηχανίας
- Χρηματιστήριο: Ανάκαμψη της αγοράς μετά το τετραήμερο πτωτικό σερί
- O Βασίλης Σπανούλης στο Giant Heart της Novibet: Όταν ο πρωταθλητισμός έχει κοινές αξίες
