• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Αμφιταλαντευόμενη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Ιουνίου 2017, με τα πλοία τύπου Capesize να πρωτοστατούν ανοδικά.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου Capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε στην περιοχή του Ειρηνικού, όπου παρατηρήθηκε άνοδος της ζήτησης σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν και οι τιμές spot στα ναύλα. Αντίστοιχη εικόνα παρατηρήθηκε και σε διαδρομές από το Bolivar, παρά την περιορισμένη ζήτηση που παρουσίασε η αγορά στην αρχή της εβδομάδας.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για φορτίο 170,000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνία άφιξης 28 Ιουνίου στα $12,95 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 170,000 τόνων 10% από το Sudeste προς το Qingdao το τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου στα $13,90 ανά τόνο και τέλος για ένα φορτίο 170,000 τόνων 10% από το P. Hedland προς το Qingdao από τις 26 Ιουνίου και μετά στα $5,70 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 14% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.724 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.200 ημερησίως αυξημένος κατά 12%.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε και στα πλοία τύπου Panamax σε διαδρομές από την Βαλτική και τον Κόλπο της Αμερικής, με αποτέλεσμα την βελτίωση στις τιμές spot των ναύλων στις περιοχές αυτές. Επιπροσθέτως, αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς και στην περιοχή του Ειρηνικού, παρόλα αυτά, οι τιμές spot σε κάποιες βασικές διαδρομές παρέμειναν υπό πίεση και κινήθηκαν πτωτικά, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 87.300-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Rotterdam στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών του Καναδά και επαναπαράδοση στην νοτιοανατολική Ασία στα $12.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 82.700-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $8.600 + $350.000ΒΒ. Επίσης για ένα πλοίο χωρητικότητας 91.800-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στη Surabaya σύντομα για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Νότιο Κίνα στα $7.300 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 81.900-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο CJK με ημερομηνίες 8-9 Ιουνίου για ταξίδι μέσω Βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας με πρόθεση να φορτώσει σιτηρά στα $5.900 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $ 6.961 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $6.012 ημερησίως με οριακή πτώση 3%.

    Supramax/Handysize

    Αρνητικό παρέμεινε και την εβδομάδα που πέρασε το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Supramax στον Ειρηνικό, όπου, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε αύξηση νέων φορτίων, αυτό δεν ήταν επαρκές για την βελτίωση στις τιμές των ναύλων, καθώς δεν μειώθηκε ο μακροσκελής αριθμός διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή. Επιπροσθέτως, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στον Κόλπο της Αμερικής, με περιορισμένη την κινητικότητα σε διαδρομές από την περιοχή αυτή.

    Στα πλοία τύπου Handysize η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, με τους ειδικούς να σχολιάζουν προς το κλείσιμο της εβδομάδας ότι η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν και η μοναδική που έδινε κάποια ελπίδα, ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων διαμορφώθηκε στα $6.250 ημερησίως με οριακή πτώση της τάξεως του 1%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 55.900-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Skaw σύντομα για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και επαναπαράδοση στο Μορόκο στα $9.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 53.400-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Τέξας στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Νότιο Κορέα στα $14.750 ημερησίως. Επίσης για ένα πλοίο χωρητικότητας 38.500-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στην Βόρεια Βραζιλία σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Βαλτική στα $10.250 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 34.800-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Up River σύντομα για ταξίδι και επαναπαράδοση στο Dakar στα $10.500 ημερησίως + $50.000ΒΒ.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε οριακή πτώση 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.000 ημερησίως και στην spot αγορά με οριακή πτώση 1% στα $8.169 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Εγκαταλείπει τα σχέδια για νεότευκτα τάνκερ ο Πέτρος Παππάς

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Ξηραδάκης: Επανεξελέγη στην προεδρία του Propeller Club

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρώτη στις επενδύσεις η Αγγελική Φράγκου: Έδωσε 64 εκατ. δολ. για 5 πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ