• Uncategorized

    Κατερίνα Παναγοπούλου: “Να ξεκινήσουμε να συνθέτουμε και πάλι την εθνική μας αφήγηση”

    Κατερίνα Παναγοπούλου

    Κατερίνα Παναγοπούλου, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Αθλητικού Συλλόγου Γυναικών «Καλλιπάτειρα» και Πρέσβυς της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, την Ανοχή και το «Ευ Αγωνίζεσθαι» (Fair Play)


    Το πρώτο βήμα για να ξαναχτίσουμε το brand name Ελλάδα είναι “να ξεκινήσουμε να συνθέτουμε και πάλι την εθνική μας αφήγηση” επισημαίνει στο “mononews.gr” η Πρέσβης της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, την Ανοχή και το Ευ Αγωνίζεσθαι (Fair Play), κ. Κατερίνα Παναγοπούλου.

    H διεθνούς φήμης Ελληνίδα, με πλούσια δράση και πλειάδα βραβείων για τη δράση της εντός κι εκτός χώρας και πρόεδρος του Πανελληνίου Αθλητικού Σωματείου Γυναικών “Καλλιπάτειρα” συμμετέχει στην έρευνα του “mononews.gr” με θέμα “ξαναχτίζοντας το brand name Ελλάδα” και καλεί προς επίτευξη αυτού του σκοπού όλους τους Έλληνες πολίτες “να πρωταγωνιστήσουν δίνοντας αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας”.

    Με ποιo τρόπο μπορούμε να ξαναχτίσουμε το Brand name Ελλάδα;

    Το brand μίας χώρας, δεν χτίζεται με επικοινωνιακές εκστρατείες και δημόσιες σχέσεις. Το brand μίας χώρας αντικατοπτρίζει την ιστορία, το παρόν και την προοπτική ενός έθνους. Το γεγονός, ότι, εμείς, δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να ενώσουμε το παρελθόν με το μέλλον μας, με μία αφήγηση, που θα φανερώνει την θέση μας στο παγκόσμιο στερέωμα, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα δεινά της Ελλάδας. Η Ελλάδα, με ευθύνη, κυρίως, των ηγεσιών της, δεν έχει όραμα για το που θέλει να πάει και δεν έχει τοποθετηθεί, ακόμα, στον παγκόσμιο καταμερισμό της εργασίας, με βάση τις υπεραξίες που υπάρχουν στο Εθνικό της Προϊόν. Για να ξαναχτίσουμε τη διεθνή μας φήμη, πρέπει, πρώτα, να ξεκινήσουμε να συνθέτουμε και πάλι την εθνική μας αφήγηση. Μία εθνική αφήγηση, που θα έχει οικουμενική εμβέλεια και θα μπορεί να συσπειρώσει το έθνος μας, με τις αξίες της εξωστρέφειας, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.

    Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να πάρει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στο Ευρωπαϊκό στερέωμα;

    Κατερίνα Παναγοπούλου
    Κατερίνα Παναγοπούλου

    Εμείς οι ίδιοι. Οι Έλληνες πολίτες, οι νέοι, οι εργαζόμενοι, οι δημιουργοί, οι οικογενειάρχες. Εμείς είμαστε η εικόνα της πατρίδας μας. Εμείς είμαστε αυτοί που θα δώσουμε αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, εμείς είμαστε, αυτοί που θα δημιουργήσουμε το νέο και θα πάρουμε την τύχη της πατρίδα μας στα χέρια μας. Η εικόνα της Ελλάδας είναι πάνω από όλα το ταλέντο, οι ικανότητες, οι αξίες και οι γνώσεις των ανθρώπων της. Όλων των Ελλήνων, σε όποια γωνιά της γης και εάν ζουν, όπου αριστεύουν και πρωταγωνιστούν.

    Ποια είναι τα πιο σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η Ελλάδα για να αναδιατάξει τη διεθνή της εικόνα;

    Διαθέτουμε ένα brandname που είναι αγαπητό σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, πέρα από εθνικά, φυλετικά και θρησκευτικά σύνορα. Ένα brandname, το οποίο αντέχει στον χρόνο και συνεχίζει και εμπνέει. Ένα brandname, το οποίο μεταφέρει αξίες, που έχουν διαχρονικό και οικουμενικό βεληνεκές. Αυτή είναι η βασική υπεραξία του brand – Ελλάδα και πάνω σε αυτό το σημείο, πρέπει χτίσουμε την ανταγωνιστική διαφοροποίηση τη εθνικής και παραγωγικής μας ταυτότητας. Ο πολιτισμός μας, η διατροφική μας παράδοση, το τουριστικό μας προϊόν, η ναυτιλιακή μας τεχνογνωσία, όλα τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα έχουν οικουμενική αξία. Η πρόκληση, βέβαια, είναι να μπορέσουμε να προκαλέσουμε και πάλι εμπιστοσύνη. Την εμπιστοσύνη, θα την κερδίσουμε, μόνο, εάν δημιουργήσουμε μία παραγωγική σπονδυλική στήλη, που θα υποστηρίξει και θα υπηρετήσει με συνέπεια τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και την υπεραξία, που ενυπάρχει στο brandname Ελλάδα.

    Πώς μπορεί η Ελλάδα να πείσει όλους όσους έχουν μεταναστεύσει τα τελευταία χρόνια να επιστρέψουν στη χώρα τους;

    Δημιουργώντας φιλόξενο περιβάλλον για την ποιότητα, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Φιλόξενο περιβάλλον, όμως, για να μπορέσει η δημιουργικότητα να γίνει οικονομία, με ποιοτικές θέσεις εργασίας, σημαίνει βαθιές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, άλλο είδος κράτους και ένα σύστημα κοινωνικών υπηρεσιών, που στηρίζει στοχευμένα τον Έλληνα και την Ελληνίδα. Όλα, αυτά, που χρειάζονται επειγόντως, για να περάσουμε στον 21ο αιώνα. Όλα, αυτά, που οφείλουμε, πρωτίστως, στα νέα παιδιά αυτού του τόπου.

    Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης;

    Κατερίνα Παναγοπούλου
    Κατερίνα Παναγοπούλου

    Πρώτα από όλα, χρειάζεται, να πιστέψουμε στον εαυτό μας. Να αντλήσουμε πίστη από την ιστορία μας, αλλά και από τους άθλους που έχουν καταφέρει, τόσοι, Έλληνες κατά τη διάρκεια της κρίσης. Να κοιτάξουμε γύρω μας και να δούμε, πως η παραγωγική Ελλάδα διακρίνεται, παρά, τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Μετά, είναι καιρός πια, να βρούμε τον ρόλο μας στην παγκόσμια εποχή. Να κατακτήσουμε το μερίδιο, που προσφέρει η παγκόσμια οικονομία, σε ένα έθνος, που έχει οικουμενική φήμη, διαχρονική κληρονομιά, ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό, κρίσιμη γεωστρατηγική θέση, μοναδική ομορφιά, κλίμα και φυσικό πλούτο. Να αλλάξουμε τους θεσμούς, τον τρόπο, με τον οποίο λειτουργεί η πολιτεία μας, έτσι ώστε, να μπορέσουμε, να αναστηλώσουμε την περηφάνια του λαού μας και να ζήσουμε στην Ελλάδα, που παράγει και προσφέρει. Μόνο, έτσι, θα επανέλθει η αισιοδοξία.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Περιστέρης: Χρειαζόμαστε έναν νέο επενδυτικό πατριωτισμό

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θα πρέπει κάποιος να καταπίνει χάπια της χαράς για να τα βλέπει όλα αισιόδοξα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελάτε να ξαναχτίσουμε το brand name Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ