• Τράπεζες

    Ανδρέας Αθανασόπουλος (Eurobank): Οι 7 «χρυσοί κανόνες» για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος από τους «μικρούς» του λιανικού εμπορίου

    Ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος & Group Chief Transformation Officer της Eurobank στο κεντρικό πλάνο και όπως εικονίζονται κατά σειρά στο κάτω μέρος της φωτογραφίας, ο κ. Δημήτρης Οικονόμου, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Banking της Eurobank, η δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος της Greca, ο κ. Πάνος Θεοδώρου, Διευθυντής Τομέα Στρατηγικής & Ανάπτυξης Small Business Banking της Eurobank, η κα. Ρόζη Αθανασίου, στέλεχος Τομέα Στρατηγικής και Εμπορικής Ανάπτυξης SB Segment της Eurobank, ο κ. Βασίλης Πάτρας, Group Chief Digital Officer της Vrisko και ο κ. Γιάννης Τσακίρης, Υφυπουργός Επενδύσεων & Ανάπτυξης.


    Τους 7 χρυσούς κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουν οι μικροί του λιανεμπορίου για να δημιουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα αναφέρθηκε ο Αναπληρωτής CEO & Group Chief Transformation Officer της Eurobank, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της τράπεζας με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η επόμενη ημέρα της Λιανικής».

    Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότερες από 1.000 επιχειρήσεις, που επενδύουν στην ψηφιακή ανταγωνιστικότητα τους με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων τους. Και παρακολούθησαν τον υφυπουργό Επενδύσεων και Ανάπτυξης κ. Γιάννη Τσακίρη να παρουσιάζει τη νέα Δράση “e–λιανικό”, συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ ευρώ, που επιχορηγεί με ποσά ως 5.000 ευρώ μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, προκειμένου να δημιουργήσουν (ή και να αναβαθμίσουν) ηλεκτρονικό κατάστημα.

    Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και δημιουργεί νέα δεδομένα, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές, αναζήτησαν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Στο νέο περιβάλλον η έννοια της ικανοποίησης των πελατών πήρε νέα διάσταση, πέρα από τα συνηθισμένα και επικεντρώθηκε πολύ στην τήρηση των υποσχέσεων όποιες και αν ήταν αυτές. «Ενας νέος κόσμος της ταχύτητας παράδοσης προϊόντων είναι κοντά μας. Η εβδομάδα έγινε μέρα και η ημέρα έγινε ώρα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αθανασόπουλος.

    Και καθώς όλα αλλάζουν, η έννοια της γειτονιάς άλλαξε χαρακτήρα και δεν είναι πλέον γειτονιά αλλά ένας μεγάλος κόσμος που κάνει αναζητήσεις μέσω του ιστοχώρου.

    Ενώ οι νέες συνθήκες φέρνουν και μία ισορροπία στην αγορά, με λιγότερες προσφορές από τους μεγάλους παίκτες και άρα λιγότερη ασφυξία στους μικρότερους παίκτες. Οι προσφορές γονάτιζαν διαχρονικά τους μικρούς παίκτες που δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Ενώ τα δίκτυα διανομής αποτελούν την ουσία της της υπόθεσης διότι η ύπαρξη διαθέσιμων αγαθών που έχουν ζήτηση καθορίζει την επιτυχία και όχι απλά η καλή τιμή, ανέφερε ο κ. Αθανασόπουλος και έδωσε 7 κανόνες στους μικρούς του λιανεμπορίου:

    1. Ανοίξτε τα φτερά σας για την βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας. Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν είναι μία απλή προσθήκη αλλά είναι μία μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο.

    2. Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί, και έχουν φωνή.

    3. Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο. Άρα είναι μία νέα επιχείρηση και όχι μία προσθήκη λόγω των καιρών.

    4. Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας. Δεν μπορείτε να υπόσχεσθε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν. Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα θα πρέπει να το τονίσετε αυτό

    5. Προσοχή στις τιμές και τους τρόπους πληρωμών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές, που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων. Αρα μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη σε πρώτη κίνηση. Δεν υπάρχει δεύτερη κίνηση. Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μία νέα συνήθεια που θα πρέπει να γίνεται φίλοι.

    6. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα αλλά θέλουν περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους. Επίσης θέλουν εγγύηση ότι αν πάει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών

    7. Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια. Όμως θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μία επιχείρηση από μόνη της. Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα και εμείς ως τράπεζα λατρεύουμε να εξετάζουμε αιτήματα που οι πελάτες έχουν σχέδια ανάπτυξης και σχέδια επέκτασης της επιχείρησής τους.

    «Μοναδική διέξοδο για το μέλλον αποτελεί η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών», ανέφερε ο κ. Αθανασόπουλος, υπογραμμίζοντας πως: Σε αυτή την πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους. Το κράτος και οι τράπεζες έχουν από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα».

    Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Γ. Τσακίρης με τους κ.κ. Αντρέα Αθανασόπουλο, Ιάκωβο Γιαννακλή (Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Eurobank), Δημήτρη Οικονόμου, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Banking και Πάνο Θεοδώρου, Διευθυντή Τομέα Στρατηγικής & Ανάπτυξης Small Business Banking, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με εκπροσώπους επιχειρήσεων από τον κλάδο του εμπορίου και μελών Εμπορικών Συλλόγων, για το κρίσιμο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και για τα ζητήματα που απασχολούν την αγορά.

    Η νέα πρωτοβουλία Eurobank, για να υποστηρίξει τους πελάτες της να αναπτύξουν μια λειτουργική, βιώσιμη, ψηφιακή επιχείρηση, είναι το πρόγραμμα Business Banking e-Commerce solutions, που μέσα σε 2 μόλις μήνες λειτουργίας έχει ήδη, σχεδόν, 1.000 εγγραφές ενώ περισσότεροι από 70.000 ενδιαφερόμενοι έχουν επισκεφθεί τη σχετική ενότητα στο eurobank.gr για ενημέρωση.

    Με το Business Banking e-Commerce solutions η τράπεζα συνδράμει τις επιχειρήσεις στο πεδίο των ηλεκτρονικών πωλήσεων, από το πρώτο βήμα μέχρι το τελευταίο, με τραπεζικές αλλά και μη τραπεζικές καινοτόμες υπηρεσίες, που παρέχονται με έκπτωση από τρίτες εταιρείες, με στόχο την κάλυψη -με ολοκληρωμένο τρόπο- των αναγκών τόσο των νεοεισερχόμενων, όσο και των περισσότερο ψηφιακά «ώριμων», στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επιχειρήσεων.

    Τέλος αναφέρουμε ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη νέα δράση του ΕΠΑνΕΚ, “e-λιανικό”, ξεκινά τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2021 και θα διαρκέσει μέχρι και την 24η Μαρτίου 2021 και αναμένεται να ενισχυθούν 18.000 επιχειρήσεις.



    ΣΧΟΛΙΑ