• Κοινωνία

    Πανελλαδικές: Κόλαφος οι επιστήμονες για την πρόταση Γαβρόγλου : «Ιδανική συνταγή για αποτυχημένα παιδιά»

    • NewsRoom
    Πανελλαδικές


    Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει από πολλούς επιστήμονες του εκπαιδευτικού κλάδου, αναφορικά με τη πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που στηρίζει το Υπουργείο Παιδείας. Η πρόταση που δημοσιοποιήθηκε αφορά στα ανανεωμένα προγράμματα σπουδών της Γ’ τάξης του ενιαίου Λυκείου για το 2020, ενώ οι αντιδράσεις βιολόγων, χημικών, μαθηματικών και φυσικών έγκεινται στο γεγονός ότι ακόμη δεν έχει καθοριστεί επίσημα η διδακτέα ύλη, που θα αφορά στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Σε δηλώσεις σχετικά με το θέμα προχώρησαν πολλοί επιστήμονες από διάφορους κλάδους. Η πρώην πρόεδρος της Ένωσης Φυσικών, Φιλένα Σιδέρη, αντιδρά στο σκεπτικό να διδάσκονται, στην Α’ και Β’ Λυκείου, λιγότερα κεφάλαια της ύλης, με μειωμένο εξεταστικό φόρτο ενώ στην Γ΄ Λυκείου η ύλη να αυξάνεται απότομα. Το αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζει, θα είναι οι μαθητές που δεν θα έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο να αντεπεξέλθουν, θα καταδικάζονται στην απογοήτευση και την αποτυχία. «Αυτή η ύλη και τα προγράμματα σπουδών που σχεδιάστηκαν είναι η ιδανική συνταγή για να νιώσουν τα παιδιά τελείως αποτυχημένα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    «Είμαστε αντίθετοι με όσα έχουν ανακοινωθεί οριζοντίως και καθέτως» δηλώνει ο Αναστάσιος Στέφος από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, επισημαίνοντας τον προβληματισμό του σχετικά με την κατάργηση των Λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και την αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία.

    Από την άλλη, ο πρόεδρος της Ένωσης Χημικών, Νάσος Παπαδόπουλος πιστεύει πως «οι αλλαγές χαρακτηρίζονται από την έλλειψη θεωρητικού υπόβαθρου στους μαθητές που θα φτάνουν στο τέλος του Λυκείου χωρίς ουσιαστικές γνώσεις. Για όλα αυτά δεν ερωτηθήκαμε αλλά θα αντιδράσουμε όπως μπορούμε».

    Πεπεισμένη για την απουσία στρατηγικού σχεδιασμού δηλώνει η πρόεδρος της Ένωσης Βιολόγων Μαρία Μαυραγάνη, υπογραμμίζοντας ότι «χαρίζουμε τη Γ΄ Λυκείου, μια στρατηγικής σημασίας τάξη για τους έφηβους και τη γενική τους γνώση, και την κάνουμε προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια. Βλέπω μόνο προχειρότητα στις αλλαγές που ανακοινώθηκαν. Αφαιρούμε τώρα γενικές γνώσεις από τα παιδιά που δεν θα ακολουθήσουν κλάδους Ιατρικής ή Βιολογίας. Για τον Δαρβίνο, αν δείτε, έχουν ακούσει μια φορά μόνο ξανά στο Γυμνάσιο. Τι πολίτες φτιάχνουμε τώρα;».

    Το χαρακτηρισμό «απαράδεκτη προχειρότητα» χρησιμοποιεί για να περιγράψει τις νέες προτάσεις και ο γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής, σημειώνοντας ότι αφαιρούν ύλη του βιβλίου από τις προηγούμενες τάξεις και της γενικής παιδείας που ήταν, όμως, γραμμένη με άλλη φιλοσοφία «και την προσθέτουν στην Γ΄ τάξη. Πρόκειται για απαράδεκτη προχειρότητα στη σύνταξη αυτών των προτάσεων που θα καταδικάσει σε ένα αλαλούμ και πιθανή αποτυχία, λόγω του συστήματος, εκατοντάδες παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα ανατροπή στις Πανελλήνιες – Δεν έχουν τέλος οι αλλαγές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέο αλαλούμ με τις πανελλαδικές εξετάσεις: Τα μαθήματα που φεύγουν και η αλλαγή στους βαθμούς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα «πάνω κάτω» στις πανελλήνιες εξετάσεις: Αγωνία για 95.000 μαθητές της Β’ Λυκείου



    ΣΧΟΛΙΑ